AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #1 Skrevet 10. februar 2012 Virker som mange kunnskapsrike madammer her inne, så jeg prøver meg med et spm google ikke gir meg svar på. Testet med EL-test mtp mulig graviditet (siden jeg har en haug av de, tenkte så sjekker jeg heller med en graviditetstest hvis den blir positiv, ref info fra pernille-siden). EL-testen viste to like sterke streker, graviditetstest var kritthvit unntatt kontrollstrek. Strimmeltester fra billige-tester-siden, og 8 dpo. Syklus på 28dager med EL på dag 14 som regel alltid. Men har vært gravid en gang, og ble da gravid under mensen, så må jo være en av de som kan finne på å slippe to egg i en syklus? Hadde supertydelig positiv EL-test på dag 13 i syklusen denne mnd. Kloke tanker rundt dette? Vet jo at jeg får vite sikkert om litt fordi jeg enten får mensen eller en positiv test om noen dager, men rart hvor utålmodig man blir rundt dette
Athene Skrevet 10. februar 2012 #2 Skrevet 10. februar 2012 Det er riktig at EL tester vil slå ut positivt ved graviditet. Men ved graviditet vil eggløsningstestene slå ut positivt mye senere enn en graviditetstest, som oftest etter ventet mens. Ved positiv EL test under graviditet er det HCG testen slår ut på, og ikke LH, dette fordi hormonene er nesten helt like og EL testene ikke klarer å se forskjell. Men graviditetstestene slår ut på veldig svake nivåer av hcg, el testene derimot slår ut på høye nivåer. I og med at man alltid har et visst nivå av LH i urinen kan ikke eggløsningstestene være så sensitive, da hadde man fått positiv test hele tiden. Hvorfor du har positiv el test nå vet jeg ikke. Den vanlige årsaken er at eggløsningen er forsinket, det kan skje selv om du alltid er helt regelmessig ellers. Det kan også være hormoner på tur, eller tilfeldigheter som defekt test, for sensitiv test, eller for konsentrert urin. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #3 Skrevet 10. februar 2012 Tusen takk for svar! Var det med sensitiviteten i de to testene i forhold til hverandre jeg lurte på, så da ble jeg litt klokere. Hilsen TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå