Gjest Sprite Skrevet 7. januar 2004 #1 Skrevet 7. januar 2004 Heisann Jeg er en ung mann som MÅ bruke anti perspirant deo for at jeg ikke skal begynne å svette og lukte svette. :oops: Jeg har alltid holdt meg til gilette de siste årene, gele. Nå i det siste har jeg begynt å lukte svette under den ene armen helst, ELV om jeg bruker antiperspirant. Og det uten at det renner eller noe. :o Også noe litt tidig; en spesiell genser jeg har, bomullsgenser, gjør at jeg begynner å lukte svette. Sånn tørr svettelukt. Like før jeg kaster hele shiten av gårde Bør jeg rett og slett skifte deo? Har huden blitt for "vandt" til den typen? Noen andre som har vært borti noe lignende?
Eplegrønn Skrevet 7. januar 2004 #2 Skrevet 7. januar 2004 Jeg reagerer på enkelte stoffer, og begynner å kaldsvette av dem. Kan jo være det du opplever. Når det gjelder deodoranter vil jeg anbefale stop 24 som selges på apoteket. Den er sterk og luktfri. Nytter det ikke med den, selges noe som heter aluminiumklorid eller noe sånt (husker ikke navnet), og det er kjempesterkt og du vil garantert ikke plages med svettlukt etterpå. Begge deodorantene fås på apoteket. Lykke til!
Mrs. B Skrevet 7. januar 2004 #3 Skrevet 7. januar 2004 På Vita bl.a. selges det en deodorant som heter "Yerka". Skal visst være ganske effektiv. Søk etter det på forumet her, har stått om det mange ganger.
Livets datter Skrevet 7. januar 2004 #4 Skrevet 7. januar 2004 Her er tidligere tråder om Yerka: Svetting - under armene Virker Yerka fremdeles? Yerka Svette! Spørsmål ang. Yerka Jeg svetter og jeg svetter Yerka
Gjest Gjesta Skrevet 7. januar 2004 #5 Skrevet 7. januar 2004 :o Også noe litt tidig; en spesiell genser jeg har, bomullsgenser, gjør at jeg begynner å lukte svette. Sånn tørr svettelukt. Like før jeg kaster hele shiten av gårde Det kan også være tilfelle at det sitter gammel svette i genseren, som ikke går vekk under vanlig 40-graders vask. Jeg har selv hatt det problemet med somme av mine klær. Jeg har smørt litt zalo under hver arm og vasket de på 60 grader, når dette ikke har funket har jeg kastet genserne i bosset... Kanskje verdt ett forsøk før den havner i søpla? Clea
Gjest Myumi Skrevet 7. januar 2004 #6 Skrevet 7. januar 2004 Forsøk Clea's vasketips, hvis ikke kaster du genseren. Og unngå alt med polyester fra nå av, se på merkelappen før du kjøper en genser for polyester holder på svettelukt mer enn noe annet stoff. Jeg anbefaler også at du tynner ut håret i armhulene hvis du har tett kraftig hårvekst, slapp av, dette gjør deg ikke homo Når det gjelder deo så forsøk Biotherm Homme, den kommer både som stick og spray og fåes på parfymerier. Coffee
Arwen Skrevet 7. januar 2004 #7 Skrevet 7. januar 2004 Jeg anbefaler også Yerka! :D hadde ikke klart meg uten
Mrs. B Skrevet 7. januar 2004 #9 Skrevet 7. januar 2004 Kanskje en tur i fryseren før vask vil fjerne vond lukt fra genseren??
14062003 Skrevet 7. januar 2004 #10 Skrevet 7. januar 2004 Aliminiumklorid er også veldig bra. Men kan være veldig farlig å bruke for mye av. Svettekjertlene kan stoppe helt og en stygg betennelse kan komme ... Ellers vil jeg spørre hvor ofte du vasker deg under armene. For en mann må det ofte gjøre en gang hver dag. Det nytter *ikke* å lempe på et nytt lag med deo og tro at gammel svette forsvinner. Svetter du mye gjennom natten, må armhulene vaskes hver morgen.
hanni Skrevet 7. januar 2004 #11 Skrevet 7. januar 2004 Aliminiumklorid sånn en natt annenhver måned pleier å funke bra for meg. Ofte sjeldnere også. Men sterke saker, ja :o
Gjest Sprite Skrevet 8. januar 2004 #12 Skrevet 8. januar 2004 Sånn til dere Yerka fan: Jeg er mann, ikke snakk om at jeg glattbarberer meg under armene Iallefall det jeg har lest at man bør! hehe... Men når det gjelder den genseren min: Den er ny, ikke brukt mange ganger. Og er av 100% bomull..... Den er litt tettere/tykkere enn en vanlig bomullsgenser, så kanskje det kommer av at det blir for varmt under armene? uten at det renner da... :-? Jeg vasker meg ikke hver dag under armene, men selv etter at jeg har dusjet eller kun vasket meg under armene med sepe så kan det hende at det lukter ut på dagen allikevel. Det er nesten så man kan bli grønn av... . Jeg lemper heller ikke ny deo på hvis det lukter, da vasker jeg! Jeg har også fra min mor at jeg svetter på bena, under armene og på hendene.... Så er vel noe familiegreier som plager Biotherm Homme har jeg faktisk stående på badet, hadde den på meg i dag. Etter en stressende tur fra hjemmet, ned til skolen, ned i banken og skynte meg på jobb, så har den klart å holde meg lukfri for svette iallefall, men lukten fra deo'en (stick) var litt sterk. Så skal prøve denne noen dager framover nå
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2004 #13 Skrevet 8. januar 2004 Sånn til dere Yerka fan: Jeg vasker meg ikke hver dag under armene, men selv etter at jeg har dusjet eller kun vasket meg under armene med sepe så kan det hende at det lukter ut på dagen allikevel. Med det mener jeg ikke at jeg dusjer og IKKE vasker meg under armene Mener at jeg ikke hver dag har tid å hoppe i dusjen før jeg må avgårde. Men kjenner jeg at det er i nærheten av noe svettelukt under armene så tar jeg en kjapp vask under armene med sepe på...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 8. januar 2004 #14 Skrevet 8. januar 2004 Altså... jeg får sikkert noen reaksjoner men det får ikke hjelpe... Dusjer du ikke hver dag?!?!! Jeg MÅ dusje hver dag for ikke å lukte svette, selv om jeg selvfølgelig bruker deo/antiperspirant hver dag. Det er da bare folk fra u-land (Frankrike og sånt ) som ikke bruker deo... Og så vidt jeg vet, så svetter menn mer enn kvinner. Hvis du har problemer med svettelukt selv om du har vasket deg under armene, vil jeg anbefale en skrubbesvamp el.l., fordi svettelukta kan "sitte fast" i døde hudceller under armen. De skrubbes bort når du bruker en skrubbesvamp. Body Shop har noen fine. Husk at "rennesvette", eller ren svette om du vil, ikke lukter noe særlig før det kommer i kontakt med bakterier. Det gjør den med en gang dersom du ikke er ren. Lukter genseren din når den er nyvaska også, eller bare når du har brukt den dagen før f.eks? Da må jo løsningen være å vaske den mellom hver dag du bruker den - eller hva? Gammel svettelukt er noe av det grusomste jeg kan utsettes for... Fersk svette er ok, men sånn "har ikke dusja på et par dager men jeg bruker jo deo hver dag"-svette er direkte motbydelig. Og JA - man blir immun mot sin egen svettelukt etter hvert. Bare se på Robinson.
Gjest Virvel Skrevet 8. januar 2004 #15 Skrevet 8. januar 2004 Dusjer du ikke hver dag?!?!! Det er ikke sunt å dusje hver eneste dag, faktisk. De fleste mennesker her i vesten er vel egentlig for rene... Ikke rart vi får mye rare sykdommer, vi blir jo ikke immune mot noe som helst. Men å vaske seg under armene hver dag (og det var kanskje det du mente?), det er jeg helt enig i at man bør. Jeg prøver febrilsk å lære lillebroren min det...
Gjest Myumi Skrevet 8. januar 2004 #16 Skrevet 8. januar 2004 Sånn til dere Yerka fan: Jeg er mann, ikke snakk om at jeg glattbarberer meg under armene Jeg skrev "tynne ut", jeg skrev ingenting om glattbarbering.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå