Gå til innhold

Kan jeg selge dette kjedet til gullsmed?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et kjede i hvitt gull med noen diamanter på som jeg fikk av en eks. Nå som jeg har ny kjæreste føles det imidlertid ikke rett å bruke dette, og jeg lurer på om jeg kan selge det? Til gullsmed? Eventuelt hvor? Det er liksom ikke noen vits å bare ha det liggende.

Takk for hjelpen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gullvekten.no? eller spør på en gullsmed, så kanskje du får mer for det?

Skrevet

Jeg hadde en del gull som jeg solgte i fjor. Ble anbefalt gullvekten.no i stedet for gullsmeden. Du kan jo sjekke på hjemmesiden deres hvordan du går fram og evnt om du får noe for diamanten. Jeg fikk veldig god pris for det jeg solgte og det er et seriøst firma.

Skrevet

De fleste gullsmeder har veldig dårlige priser - vi tar 100 kr/grammet. Og et slikt kjede veier ikke mange gram! Du vil selvfølgelig få noe mer for diamantene, men jeg ville sjekket gullvekten.no først, før jeg evt hadde vurdert finn.no. :)

Skrevet

Jeg forstår at man ikke bruker forlovelsesring og giftering etter brudd, men forstår ikke hvorfor man ikke kan bruke smykker man har fått i gave. Men godt mulig du ikke vil bli påmint om personen, og da er det vel like greit å selge det.

Gullsmeden

finn ol er jo fine steder å selge ting på

Skrevet

Ville prøvd Finn.no el først. Når du selger til f.eks Gullvekten får du jo bare gull- og diamantverdien, ikke det smykket faktisk er verdt (design etc.). De fleste slike sider smelter jo om gullet. Ei jeg kjenner hadde en del smykker fra noen ekser og følte det samme som deg. Hun fikk alle diamantene montert på en ring i stede. Du kan jo bruke pengene du får for gullet til å kjøpe selve ringen, og sette diamantene på den. Koster deg litt for monteringen, men da har du et fint smykke du kan bruke (ingen trenger jo vite hvor stenene kommer fra).

Skrevet

Jeg har solgt til gullbrev.no, og da stod det at de kun betalte for gullet, og ikke evt edelstener og annet metall. Så da bør du isåfall selge stenene separat.

Skrevet

Gullsmeder bør unngås, dersom det er edelstener og gull, samt et fint design er finn.no eller QXL en flott plass.

Hvis ikke så kan du jo gi det bort?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...