Gå til innhold

Naboens hund går løs og driter rundt her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo.

Jeg bor i en tomannsbolig. Vi har en liten hund som vi har i bånd, og går turer med så han drit en anna plass en uttafor huset.

Naboen har en rottweiler. De går ikke tur me han. De slipper han bare løs uttafor huset så han får gjort sitt fornødne, og så går de inn igjen..

Jeg gikk litt rundt huset og der e hundedrit overalt!

Har naboen noe plikt til å plukke opp dette?

Jeg tenker mest på når snøen smelter og sommeren kommer, når mine barn skal leke ute, det er jo kjempe ekkelt med all den dritten!

Er det noe lov om dette?

Både jeg og naboen leier leilighetene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ringt på døra hans og pett han pelle opp dritten umiddelbart! og dessuten ville jeg minnet han på at det er vanlig av hundeeiere å gå turer med dem flere ganger om dagen..

• Liker 1
Skrevet

Sist jeg traff han så sa jeg at han måtte ha hunden i bånd, han svarte ikke, jeg sa det en gang til, da sa han "jada jeg hører, men han spiser vel ikke opp bikkja di heller"

Men jeg sku ha visst om det er lovpålagt å plukke opp dritten uttafor sitt eget hjem.. Hunden drit ikke rett uttafor oss, men rundt omkring på felles område hvos vi f.eks har trampilina om sommern.

Skrevet

Når naboen lar rottweileren drite ned fellesarealene og løpe fritt rundtomkring synes jeg det er på sin plass å snakke med utleier, hvis du har mulighet til det. Er det samme person dere leier hos?

Om jeg var huseier ville i hvert fall ikke jeg godtatt at leietaker tar seg til rette på den måten.

• Liker 1
Skrevet

Ja det er samme huseier!

Skrevet

Jeg ville definitivt tatt en prat med huseier, det der er ikke greit.

• Liker 1
Skrevet
selv om utleier forbyr dyrehold, kan eieren holde dyr «dersom gode grunner taler for det, og dyreholdet ikke er til ulempe for utleier eller øvrige brukere av eiendommen

Naboens dyrehold er åpenbart til ulempe for deg og ungene, så det ser ut til at utleier har makt til å tvinge gjennom litt mer ansvarsfølelse hos naboen din.

Det spørs bare om huseier ønsker å involvere seg, eller om han er fornøyd så lenge pengene kommer inn på konto i tide? :klo:

Håper det ordner seg!

• Liker 1
Skrevet

Si ifra at han må plukke opp etter hunden sin. Hører han ikke, plukker du selv opp og legger utenfor inngangsdøren hans.

• Liker 4
Skrevet

Si ifra at han må plukke opp etter hunden sin. Hører han ikke, plukker du selv opp og legger utenfor inngangsdøren hans.

:jepp:

Pluss fra meg får du også

Skrevet

Husker ikke paragrafen, men er temmelig sikker på at det er forbudt å slippe løs hunder uten å ha kontroll på dem. Det finnes vel sikkert noen regler eller retningslinjer et eller annet sted om hundedritt også.

Selv hadde jeg fanget inn bikkja (når naboen ikke ser det) og levert den til politiet eller lignende.

Skrevet

Han kan faktisk få bot om han ikke plukker opp dritten til bikkja si... Jeg hadde banka på døra og gitt beskjed.

• Liker 1
Skrevet

Bikkja er bare ute når eier er ute og lufter han. Bikkja løper og gjør sitt ærend mens eier står å røyke, og så går de inn igjen. Ser dem høyst sjeldent! E på jobb på dagen og går jo turer med min hund om morgen og kveld så jeg ser dem sjeldent!

Skrevet

Husker ikke paragrafen, men er temmelig sikker på at det er forbudt å slippe løs hunder uten å ha kontroll på dem. Det finnes vel sikkert noen regler eller retningslinjer et eller annet sted om hundedritt også.

Selv hadde jeg fanget inn bikkja (når naboen ikke ser det) og levert den til politiet eller lignende.

Det der lukter det psykopatiske tendenser av, gitt.. Ikke gjør deg til uvenn med en nabo du har et problem med, det er sånt som AB skriver at h*n ville gjort her som gjør at folk havner i rettssaker pga nabobråk som går utover alle proporsjoner og fornuft. Latterlig og smålig, og en allment skikkelig dårlig idé!

Ta grep, selvfølgelig, klag til nabo og til huseier, men ikke gidd å lage krig ved å gjøre "lure" ting som å kidnappe bikkja og ta den med til politiet, holy moly så provoserende slikt vil være for naboen din som i utgangspunktet ikke viser helt folkevett.

Skrevet

Det der lukter det psykopatiske tendenser av, gitt.. Ikke gjør deg til uvenn med en nabo du har et problem med, det er sånt som AB skriver at h*n ville gjort her som gjør at folk havner i rettssaker pga nabobråk som går utover alle proporsjoner og fornuft. Latterlig og smålig, og en allment skikkelig dårlig idé!

Ta grep, selvfølgelig, klag til nabo og til huseier, men ikke gidd å lage krig ved å gjøre "lure" ting som å kidnappe bikkja og ta den med til politiet, holy moly så provoserende slikt vil være for naboen din som i utgangspunktet ikke viser helt folkevett.

Jeg er enig i hele innlegget ditt bortsett fra det uthevede. Man skal være veldig forsiktig med å bruke det uttrykket, og det er alt for sterkt i denne situasjonen.

Skrevet

Jeg syns ikke folk har noe med hva som skjer i naboens hage, men hadde det vært hunder som bæsja på fellesområdet her hadde jeg blitt drit forbanna!!!

Skrevet

Han kan faktisk få bot om han ikke plukker opp dritten til bikkja si... Jeg hadde banka på døra og gitt beskjed.

Kan han det? Hvor står det skrevet??

Skrevet

Kan han det? Hvor står det skrevet??

Nei, han kan ikke få bot for det. Dette er opp til huseier å bestemme. Dersom han synes det er greit at leietaker fyller eiendommen hans med hundebærsj, så blir det sånn.

Dette er selvsagt uholdbart for deg, og jeg hadde tatt kontakt med utleier. Jeg hadde også gitt beskjed til naboen, både om å plukke opp, men også om å gå tur med bikkja! Ærlig talt, makan til hensynsløs oppførsel.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...