AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #1 Skrevet 10. februar 2012 En av sikringene våre gikk for et par timer siden og jeg får ikke slått den på igjen, den bare klikker seg av straks jeg slipper taket. Det er ikke noe veldig viktig som går på den sikringen (vaskemaskinen, som ikke har vært i bruk i dag, samt lysene i gangen og kottet vårt), men dette er merkelig. Noen som vet hva det skyldes og hva jeg kan gjøre?
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #2 Skrevet 10. februar 2012 Da er det sikkert en feil med en ting som bruker denne kursen, prøv å ta ut strømmen på en og en og imellom prøver du sikringen.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #3 Skrevet 10. februar 2012 Takk for tips. Det er utprøvd allerede, uten resultat. Får klare meg uten vaskemaskin og lys i gangen til mandag og ringe elektriker.
Andreas8 Skrevet 10. februar 2012 #4 Skrevet 10. februar 2012 Vel, enkelt. Skru av sikringen, noe som i og for seg er gjort alt. Ta et multimeter, slå det over på ohm-meter, gjerne med pipelyd. Koble fra alt som er i kretsen. Piper den fortsatt er det noe sted i nettet i huset at det er gått galt. Piper den ikke (og ikke gir noe tall i displayet) er det et eller annet som du koblet fra som har kortsluttet. Bare til å sjekke alt mulig du koblet fra med multimeteret ditt.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #5 Skrevet 11. februar 2012 Evt kan du teste jordfeil-bryteren? Jeg hadde el-kontroll her i høst, og da sa elektrikeren at man måtte trykke inn jordfeilbryteren minst en gang i året...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå