Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et spørsmål til absolutt ALLE som noen gang har brukt eggløsningstester...

Det virker å være stor variasjon på hva slags streker man får. Noen får to ganske sterke streker så å si HELE måneden, og kjempemørk test-strek de 2-3 dagene det faktisk er EL.

-

Mens andre får nesten hvit teststrek hele mnd- bortsett fra de 2-3 dagene ved EL.

Hva er DIN erfaring?

Hvorfor er dette så individuelt?

Håper mange vil svare, på forhånd TUSEN TAKK!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har strek hele måneden, som regel svak. Ved eggløsning er teststreken mye mørkere enn kontrollstreken. Innimellom har jeg like sterk teststrek som kontrollstrek uten å ha eggløsning, så min strek må være sterkere.

Grunnene til at det er individuelt:

- Forskjell på testene, både mellom merkene, og på de ulike testene i samme pakke.

- Individuelle LH* kurver. Jeg har en bratt og høy LH kurve, andre har en lengre, slakere en.

- Hvor høyt LH nivå man oppnår

- Hvordan man treffer i forhold til LH kurvens topp.

- Hvor konsentrert urin man tester med.

- Hvor lenge testen holdes i urinen.

* LH er hormonet som gjør at egget slipper, det øker frem mot eggløsning, og når sin topp 12-48 timer før selve eggløsningen. Det er dette hormonet eggløsningstester identifiserer.

Skrevet

Tusen takk for svar :) Andre?

Skrevet

Jeg har en svak strek hele månden, men får ikke mer enn bare nesten helt positive tester ved EL. Ved EL er min teststrek nesten like sterk som kontrollstreken, men den er markant og betydelig sterkere enn tidligere i måneden.

Det har også hendt at jeg har fått nesten positiv test etter EL også, uten at jeg har hatt en forklaring på hvorfor det skjer( var ikke gravid).

Jeg har blitt gravid på tross at at mine EL-tester aldri slår ut som 100% positive.

Skrevet

Mine tester er også ganske tydelige hele mnd...så blir streken enda sterkere enn kontrollstreken 2-3 dager rundt EL.

Gjest Ruccola
Skrevet

jeg har alt ifra svak teststrek til nesten like sterk som kontrollstreken. MEns når jeg har EL er den dobbelt så sterk som kontrollstreken ;)

Forskjellene på strekene er nok mest tidspunkt på dagen og hvor mye man har drukket tenker jeg :)

Skrevet

Mine er veldig varierende, så tror det meste er normalt TS :)

Skrevet

Mine tester er kritthvite frem til ca. 5 dager før EL. Da får jeg en svak strek som blir sterkere for hver dag. 2 dager etter EL er testene helt hvite igjen.

Skrevet

Hva slags EL-tester bruker dere?

Skrevet

Når på dagen er det lurest å teste,egentlig? Bør man unngå morgenurinen?

Skrevet

Jeg bruker CB sine! Da kommer det et hyggelig smiletegn i displayet dersom du har el :) De er litt dyrere, da...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har svak strek i dagene før og etter EL, og veldig sterk sterk 1-2dager når EL visstnok skal være. Ellers er testen hvit.

Bruker billigtester kjøpt på Ebay. Tester om ettermiddagen rundt kl. 17. Man skal såvidt jeg har lest ikke teste i morgenurin når man tester for EL.

Endret av Strix

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...