Gå til innhold

Fototapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å dekke en vegg i min vesle stue med skogmønstret fototapet.

Er det noen her som har erfaring med slikt og som har noe positivt/negativt å si om dette? Er det vanskelig å få det fint? Er det stor fare for at man fort blir lei motivet?

Tenker på noe ala dette f.eks. :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også lyst på noe sånt. Venter spent på svar! :popcorn:

Gjest Consensio
Skrevet

På den ene soveromsveggen min så har jeg tapetsert med fototapet (da med et bilde jeg selv hadde tatt)

Jeg har enda ikke blitt lei av det, men det kommer jo litt an på hva man gjør med resten av rommet.

Pass på å velge ett bilde som gjør at man kan endre farger og interiør i resten av rommet - altså tenk litt på fargene.

Det bilde jeg brukte var i svart/hvitt og veldig dust ig ikke så hardt liksom.

Dette gjør at jeg kan endre gardiner, putet, tepper osv i resten av rommet.

Tenk også på belysning, f.eks spotter i taket vendt mot tapeten kan gi en mystisk stemning, bare en taklampe kan gi en veldig platt stemning.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det krever endel av både lyssetting, rom - og interiør.

Spesielt stilmessig bør det passe bra sammen - så jeg ville valgt tapetet etter den møbleringen man allerede har, ikke hva man synes er fint isolert sett.

Krever generelt en veldig stilmessig gjennomført leilighet, synes jeg.

Det som eventuelt går an er å tapetsere en kapaplate hos Allkopi(ifølge et interiørblad ihvertfall) og ha det på deler av veggen/en kortvegg etc.

Jeg kunne helst tenke meg fototapet enten over kjøkkenbenken istedetfor fliser, eller som ende i ei smal gang/dør e.l.

En hel vegg i stua? Mmmmmm....Krevende å få opp bra og ganske dominerende.

Skrevet

Om man skal ha det på kjøkkenet over benkeplaten, må det være isolert med glass eller annet. Det er nemlig både varmt og vått. :gjeiper:

Gjest Consensio
Skrevet

Det går an å få bilde på glassplater (altså ikke bak en glassplate) som egner seg for kjøkken o.l

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...