Gå til innhold

Anabole steroider - farlig?

eugenie

Anbefalte innlegg

Misbruk av anabole steroider kan være farlig, det er jeg klar over, men er det farlig å bruke steroider i kontrollerte former? Vil en fornuftig(?) bruk medføre bivirkninger?

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

ALLE medikamenter har bivirkninger i større eller mindre grad, men det er også individuelt hvor mye bivirkninger en får... Om du sier hva slags steroider det er snakk om kan jeg kanskje finne ut av mer om bivirkningene for deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her balanserer du på en skummel linje.. hvordan vet du at du vil komme til å ha kontroll? Dette blir som med narkotika, det kan fort skli ut.Når du ser de raske resultatene, vil det bli vanskelig å stoppe. Hold deg unna og tren hardt med riktig kosthold og kosttilskudd, så oppnår du dine mål, ha litt tålmodighet. Det er ikke fint når det vises at du har dopa deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

JA DET ER FARLIG. Steroider er ikke ment til bruk at privatpersoner. Du risikerer å ødelegge kroppen din fullstendig på grunn av feilaktig bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man ser så veldig godt på kroppen at den er stappet med stereoider. Det er absolutt noe av det styggeste jeg ser. Skjønner ikke at folk selv synes de blir fine med slike preparater. At ikke de gutta som går bortover gata uten nakke og uten sjanse til å ha armene inntil kroppen, ikke skjønner at folk gliser av dem fordi de ser helt latterlige ut.

Kviser på ryggen og knøttliten pi**!!! Skikkelig tøft med stereoider ass....12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Stor kropp er IKKE synomymt med bruk av steroider. Dop gjør at en kan trene mer uten å bli overtrent, men en blir ikke større enn de som ikke bruker det__ de trenger bare mer tid.

Utøvere som ikke får bivirkninger bruker leger etc... det har de færreste her til lands....og de får gjerne bivirkninger pga feilbruk/overdoseringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les hva jeg skriver da;

On 2002-05-23 09:08, Pusen wrote:

Jeg synes man ser så veldig godt på kroppen at den er stappet med stereoider.

Ikke kom her og si at i de fleste tilfeller kan man raskt peke ut de som bruker slikt og de som ikke gjør det. De utvikler en meget stereotyp kroppsform.

Men om skaperen av tråden vil bruke slikt, be my guest! Vet ikke om du er mann eller kvinne, but why the rush...? Tren og tenk kosthold + + Hvorfor ikke bygge opp kroppen riktig? Bare spør jeg altså..... Blir litt nysgjerrig vettu. Trener du bare for deg selv, eller er du profesjonell av noe slag?

Du er kanskje en person som er utålmodig og ikke klarer helt å vente på den kroppen du gjerne vil ha...? Nysgjerrig bare jeg ass...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann dere,

Jeg er kvinne og har ingen planer om å bruke AS, bare så det er sagt.

Grunnen til at jeg spurte var rett og slett fordi jeg kjenner en som driver med kroppsbygging og som vurderer å bruke dette. Selv er jeg ikke veldig begeistret, for jeg alltid har sett på AS som noe farlig, men uten å egentlig vite hvorfor.

Han som vurderer å bruke AS har peiling og vet hva han gjør. (Men jeg er jo redd for at det skal skje noe galt..) Synes dere det da er ok å bruke det?

Jeg har slettet gif-linken. Skravla (mod)

brunette.gif Eugenie

Cras amet qui nunquam amavit;

Quique amavit, cras amet.1212[ Dette Innlegg er endret av: Skravla den 2002-05-23 22:12 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det kan være farlig. Hva er kontrollerte former forresten???

Jeg har sett og kjent mange som har tilført kroppen AS. De blir raskere større, fordi de kan trene mer og blir mer utholdende. AS i seg selv gjør ikke en person større.

Men AS gjør mye med hodet til brukerne. Man blir svært ofte agressiv og skrudd. Av og til skremmende skrudd og det vet du dessverre ikke på forhånd. Anbefales selvsagt ikke.

Mange voldskriminelle har brukt AS. Det vet jeg med absolutt sikkerhet. Jeg har snakket med noen av dem, og de forteller selv at "lunta" på grunn av bruk av AS blir skremmende kort. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rita,

Takk for svar! icon_smile.gif

Ja, hva er kontrollerte former, mon tro..? Er ikke helt inni det her, men slik jeg har forstått det finnes det en grense for hva som er akseptabelt og hva som er misbruk. Så lenge bruken av AS i overdrives, så skal det visstnok ikke være farlig.

Angående aggressivitet så kommer det vel helt an på hver enkelt person..? Dersom en person i utgangspunktet blir lett sint, så er det jo klart at AS kan gi utslag. Men han som jeg kjenner er ikke slik, og han mener selv at slik som han er så vil han kunne klare å kontrollere sinnet sitt. Det er jo ikke slik at AS fratar ham alt som heter vilje.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Anabole steroider er farlig!

La meg nevne noen uønskede bivirkninger:

- kviser

- framskynding av skallethet

- strekkmerker

- hjerte og kar-sykdommer

- høyt blodtrykk

- hodepine

- nyresvikt

- leverbetennelse, leversprekk m/blødning

- psykologisk: aggresjon, depresjon

- stopp av benvekst hos ungdom

- nedsatt sexlyst og fruktbarhet hos menn

- utvikling av bryster hos menn

- virilisering hos kvinner

- magesmerter

Som du ser av listen (som nok er lengre, men dette var det jeg kom på i farten); noe av dette er svært alvorlig og kan være dødelig!

Jeg skjønner godt vennen din som vil komme i form nå før sommeren, sånn som jenter slanker seg for å føle seg vel i bikini'en. Men å tukle med steroider er som å spille russisk rulett! Han setter eget liv og helse på spill.

Man skal VIRKELIG vite hva men driver med for å kunne putte i seg slikt og samtidig være under nøye oppsikt av lege. Det er og blir ulovlig, med mindre man har medisinske grunner for å bruke slikt. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen vanlig bivirkning er sterk økning av hårvekst - også hos jenter.

Er du forfengelig nok til å jukse for å få et godt utseende, er du sikkert forfengelig nok til å la være grunnet dette (og flere tidligere nevnte bivirkninger) også.

...om det ikke er nok å risikere psykiske skader, mener jeg. icon_rolleyes.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for ikke å snakke om den store klitoris jenter som bruker AS får. Akkurat som en liten penis.

Huff og huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynte å tenke på en ting...

I og med at det er snakk om en godt trent person.

Ved tilføring av AS er jo poenget at musklene skal vokse fortere, noe de også gjør.

Men, denne veksten vil jo gå betydelig fortere enn hva sener og ledd kan "henge med på".

Derfor kan jeg ikke se hvordan en godt trent person kan ha noe bedre grunnlag enn lite trente personer ved benyttelse av anabole steroider.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Den lange skrekklisten til amanda er godt kjent, og stemmer den....når en bruker for mye....

Poenget er å ballansere, og ikke overdosere, noe som er vanskelig når en ikke har lege til å følge en opp. Men jeg blir litt matt av svart hvitt syn på dette, livet og fakta er mer nyansert enn som så....Idrettsutøvere har brukt dette i tiår uten mèn, men de har hatt hjelp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på ingen måte for AS, selv om innleggene mine kanskje kan oppfattes slik. Jeg er heller svært skeptisk til at han jeg kjenner vurderer å bruke dette, og jeg ønsker derfor å teste ut noen av de argumentene han har gitt meg. Vil jo ikke at det skal skje noe galt med ham.

Denne bodybuilderen har ikke et helt ”svart-hvitt” bilde på saken, han er heller usikker. Han er klar over bivirkningene, men har lest såpass mye om AS at han mener å vite hvor det går en grense. Det finnes visst mange AS-brukere som på denne måten har unngått de alvorligste bivirkningene.

Men dere skal ha takk for svar. Håper at noen av argumentene deres kan få ham til å tenke seg bort fra slike tanker. icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Er han villig til å bli kriminell? AS er forbudt å selge, kjøpe og oppbevare, men ikke bruke... Det er imidlertid juks å bruke det, og dersom han er idrettsmann tar han en ulovlig sjanse.... Dessuten kan han ikk lese seg til sin egen kjemiske ballanse, som varierer fra menneske til menneske...

Men for meg er detviktig at man krysser en moralsk grense som gjør myemed en videre i livet...

Mann70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...