Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er utdannet vernepleier og har jobbet turnus i fem år. Nå er jeg ute etter å finne meg en jobb som ikke er turnus, altså dagvakter. Har skolen bruk for vernepleiere? eller hvor ellers kan jeg være på utkikk etter dagjobb som vernepleier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En del skoler har vernepleier ansatt ja.

Ellers så kan jo kanskje (dagbemannet) bofellesskap være noe for deg?

Skrevet

En del skoler har vernepleier ansatt ja.

Ellers så kan jo kanskje (dagbemannet) bofellesskap være noe for deg?

finnes dagbemannet bofellesskap?? og hva slags jobb gjør egentlig en vernepleier i skolen?

ts

Skrevet

finnes dagbemannet bofellesskap?? og hva slags jobb gjør egentlig en vernepleier i skolen?

ts

Jada :-)

Jeg jobber i ett, vi jobber til kl 15.30 på hverdager, 2 dager i uken er det personalet der til kl. 20. I helgene er det 4 timers vakter. (Psykiatri problematikk)

De bofellskapene som jeg kjenner til som er heldøgnsbemannet har forresten faste nattevakter (det rulerer altså ikke etter turnus), og det er stort sett assistent/miljøarbeider stillinger. Så det er altså godt mulig å få en dagjobb i et heldøgnsbemannet bf også (må kanskje regne med en ettermiddagsvakt i uken)

Kan desverre ikke svare på hva vpl gjør i skolen, men regner med at de er ansatt som miljøterapeuter og har kanskje en del arbeidsoppgaver knyttet opp mot elever som er under spes.ped tiltak.

Skrevet

På skolen sønnen min går der er det en vernepleier som er leder for en gruppe med 10-12 unger med forskjellige funksjonshemninger. Det jobber forskjellige fagpersoner på gruppa også, men det er vernepleieren som har ansvaret. Det er hun som er kontaktpersonen og er med på møter som feks ansvarsgruppemøte.

Jeg vet om andre skolen der det er vernepleiere som jobber, de jobber da hovedsaklig med elever med speielle behov og som trenger 1 til 1 oppfølging.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...