AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #1 Skrevet 10. februar 2012 Jeg var å kjøpte mat på Big Bite på Exhibiton i Bergen i dag, og der jobbet den en mann som var så frekk at jeg skjønner ikke hvorfor han fremdeles har jobben sin. Han var ikke frekk mot meg, men mot to andre kunder som ikke var der. Han snappa på de, og snakket sint til de, og var helt ufordragelig. Jeg fikk lyst å ringe å klage på han, selv om han ikke var stygg mot meg. Jeg kjente jeg fikk vondt av måten han behandlet de andre kundene på. Det var to jenter, og hun ene var litt sjenert virket det som, og turte ikke si noe når han var frekk mot henne, men hun ble kjempe sjokkert. Jeg skulle sagt noe! Hvorfor gjorde jeg ikke det?
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #2 Skrevet 10. februar 2012 Han var ikke frekk mot meg, men mot to andre kunder som ikke var der.Ops... de to kundene var der. hehe 14
Gjest Elseby13 Skrevet 10. februar 2012 #3 Skrevet 10. februar 2012 Han var vel ikke frekk uten grunn? Jeg regner med at de to kundene hadde gjort et eller annet for å fremprovosere reaksjonen? En gang opplevde jeg at en Burger King-ansatt skjelte ut to tenåringsjenter. Det viste seg at de hadde stjålet cola fra automaten.
kaprifolen Skrevet 10. februar 2012 #4 Skrevet 10. februar 2012 Send en mail til Big Bite! Skriv hvordan du opplevde det, dag, tidspunkt, beskrivelse av ansatt, hva som ble sagt, og at du reagerte negativt på det! 7
She_Leiva Skrevet 10. februar 2012 #5 Skrevet 10. februar 2012 Send en mail til Big Bite! Skriv hvordan du opplevde det, dag, tidspunkt, beskrivelse av ansatt, hva som ble sagt, og at du reagerte negativt på det! Enig, for det er like ille at du ble berørt av episoden som utenforstående kunde. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #7 Skrevet 12. februar 2012 Han var vel ikke frekk uten grunn? Jeg regner med at de to kundene hadde gjort et eller annet for å fremprovosere reaksjonen? En gang opplevde jeg at en Burger King-ansatt skjelte ut to tenåringsjenter. Det viste seg at de hadde stjålet cola fra automaten. De gjorde ingenting. Han var kjempe treg med å finne frem drikken. Jeg ventet og ventet på drikken min. Og mens jeg ventet kom hun ene og sa at han hadde glemt å gi henne drikken. Da ble han sur og pekte på en kopp han hadde satt ifra seg laaang vekke fra der hun sto og beskylte henne for å ikke følge godt nok med. Han var skikkelig sur i stemmen også. Hun var ikke frekk mot han eller noe, hun sa det på en fin måte. han rullet med øynene og var helt ufordragelig. Hun andre han var frekk med... spurte han pent om hva dagens meny og noe greier, og han mumlet når han svarte henne og bare så surt på henne. Hun fikk ikke med seg hva han sa tror jeg, så hun spurte han flere ganger. Da ble han drit sur, og snappet på henne og sa "nå har jeg sagt det fire ganger!!" Begge disse jentene var høflige mot han, noe som han ikke fortjente fordi han var en lat jævel. 1
Binta Ba Skrevet 12. februar 2012 #8 Skrevet 12. februar 2012 Har jobbet med kundeservice i 10år sjøl, og jeg har personlig kontaktet daglig leder for å klage på ansatte. Spesielt 7/Eleven oppe ved Olaf Ryes plass..jeg kom inn og skulle kjøpe meg en sjokomelk på tur fra jobb klokka ett en fredagsnatt, klinke edru, og hadde ikke lommeboka med. Hadde 12kr, det sto 11kr på label..sjokomelka gikk inn på 12kr, jeg sa "Åh, da sto det feil på labelen, det sto 11kr", fordi det kan være fint å vite, de skal nemlig byttes kjappest mulig. Han svarte da " Om du ikke skal ha den, kan du sette den tilbake og komme deg til helvete ut!". En annen gang var 6 om morgenen, han sto og la ut boller med bare hendene, altså uten hansker, tok imot penger, og fortsatte å legge ut boller..fysj. Uhygienisk og ekkelt. Han var borte tre uker senere. Hadde visst fått flere klager.. 8
Strikkemamma Skrevet 12. februar 2012 #9 Skrevet 12. februar 2012 En annen gang var 6 om morgenen, han sto og la ut boller med bare hendene, altså uten hansker, tok imot penger, og fortsatte å legge ut boller..fysj. Uhygienisk og ekkelt. Han var borte tre uker senere. Hadde visst fått flere klager.. Fyfaen så ekkelt!
Binta Ba Skrevet 12. februar 2012 #10 Skrevet 12. februar 2012 Fyfaen så ekkelt! Veeeldig også. For all del, han KAN ha desinfisert hendene først, men ikke etter at jeg handla, det sto jeg jo og så..og jeg har jobbet i samme bransje med Ik-Mat og HMS i maaange år..hadde mattilsynet sett det, ville de fått en heftig smekk.
Gjest UngKalven Skrevet 12. februar 2012 #11 Skrevet 12. februar 2012 han rullet med øynene og var helt ufordragelig. OMFG!
Binta Ba Skrevet 12. februar 2012 #12 Skrevet 12. februar 2012 OMFG! Jobber man med kundeservice, så ja. 1
Ivana Skrevet 12. februar 2012 #13 Skrevet 12. februar 2012 Jeg skulle sagt noe! Hvorfor gjorde jeg ikke det? Jeg hadde sikkert ikke turt å sagt noe selv.. Noe som anbefales å se er et tv-program "What would you do?" der folk kommer inn på forskjellige situasjoner og ser på hvordan de reagerer. Programmet har fått meg til å tenke litt mer på det å gripe inn hvis jeg møter noe lignende: http://abcnews.go.com/WhatWouldYouDo/ 1
Gjest Swarovski Skrevet 12. februar 2012 #14 Skrevet 12. februar 2012 Jeg hadde sikkert ikke turt å sagt noe selv.. Noe som anbefales å se er et tv-program "What would you do?" der folk kommer inn på forskjellige situasjoner og ser på hvordan de reagerer. Programmet har fått meg til å tenke litt mer på det å gripe inn hvis jeg møter noe lignende: http://abcnews.go.com/WhatWouldYouDo/ Takk for linken. Måtte sjekke den, og den gav meg troen på menneskeheten tilbake. Mange gode reaksjoner der 2
Meridian Skrevet 13. februar 2012 #15 Skrevet 13. februar 2012 Uff, det er så fælt når de ansatte oppfører seg tåpelig overfor kunder. Var på besøk i bergen en gang for ikke så lenge siden, og gikk inn på deli de luca, rett ved siden av den blå steinen, for å kjøpe sushi. Jeg la esken på disken og han slengte esken opp i en pose slik at den lå sidelengs ... ikke noe særlig smart da, men jeg turte ikke si ifra fordi han var så sur og uhøflig. Jeg prøvde å være hyggelig å si hei og sånt, men han så bare avvisende og sur og bare så på meg uten å si noe. Jeg betalte og tok posen og gikk, og da jeg sa hadet sa han ingenting. Hadde lyst til å slenge hele sushi-esken i trynet hans, for når eksen lå sidelengs, rant all sojasausen rundt i sushien så alt ble en salig gjørme ... og det rant sojasaus ut av esken og ned i posen og alt ble så klissete - både servietter og spisepinner. DUST!
Wonders Skrevet 13. februar 2012 #16 Skrevet 13. februar 2012 jepp, send mail til kjeden tvert. Sånne ting er fint å vite for kjeden, og har du kvittering er det bevis på hvem som ekspiderte deg. 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #17 Skrevet 13. februar 2012 Jeg jobber på denne big-biten, og dette er virkelig ikke noe jeg kjenner meg igjen i. Lurer på hvem dette var..
Wonders Skrevet 13. februar 2012 #18 Skrevet 13. februar 2012 Sant, det er utrolig sjeldent slik skjer, og slåes ned på tvert. 1
Sofie_22 Skrevet 13. februar 2012 #19 Skrevet 13. februar 2012 (endret) Jeg hadde sikkert ikke turt å sagt noe selv.. Noe som anbefales å se er et tv-program "What would you do?" der folk kommer inn på forskjellige situasjoner og ser på hvordan de reagerer. Programmet har fått meg til å tenke litt mer på det å gripe inn hvis jeg møter noe lignende: http://abcnews.go.com/WhatWouldYouDo/ Så nettopp på et par av episodene på youtube, er en episode jeg regerer litt på. En familie med to barn hvor foreldrene er homoseksuelle spiser ved en resturante, servitøren begynner så å komme stygge kommentarer og nekter og servere dem på grunn av deres legning. Til slutt blir de faktisk også kastet ut. Tingen er bare den at nesten ingen griper inn eller reagerer noe særlig sterkt. Lurer på om dette ville skjedd i Norge? Synes det var utrolig rart de færreste grep inn. http://www.youtube.com/watch?v=n3kBvLAGpbU&feature=related Endret 13. februar 2012 av Sofie_22
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2012 #20 Skrevet 14. februar 2012 Alle burde prøve å jobbe i service bransjen for å forstå hvordan kunder egentlig kan være... 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå