Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette er andre pp. Men har aldri brukt eltest. Tok de to første 8 og 9. Og den siste idag. Er de første positive eller er tar jeg feil? De har ikke forandret seg siden jeg tok de. Jeg trodde først de var negative. Men når jeg fikk en så svak idag ble jeg i tvil.

post-23472-0-37736400-1328869822_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du lest på bruksanvisninga hva to streker betyr da? De var jo ikke akkurat svake..

Skrevet

Det står at om den ene er svakere er den negativ. Den må være like sterk eller sterkere. Nå ha jeg sett så mye på de at jeg vet sannelig ikke lenger.

Skrevet

Jeg synes ikke de ser helt positive ut. Om du er usikker på hvordan din positive BT ser ut ville jeg i starten ha dobbeltsjekket med Clear blue sine tester, der er det ikke tvil. Mine positive BT er mye sterkere en de jeg ser på bildet, teststreken blir nesten svart når den er positiv, men dette varierer fra person til person..

Gjest Macaron
Skrevet

Jeg synes de ser positive ut. Det var i hvert fall sånn mine så ut da de var positive (og jeg vet at de var positive, for jeg tempet samtidig).

Skrevet (endret)

Jeg synes den til høyre i bilde ser negativ ut, men sde 2 andre ser positive ut.

Kan hende selve eggløsningen finner sted i dag siden du fikk en svakere test. De fanger jo opp økningen av LH, som skjer før selve eggløsningen.

Endret av LindaM
Skrevet

Tusen takk for svar :) da har vi truffet hvertfall. :) så begynner nedtellingen til ikm.

Skrevet

Krysser fingrene for at den sitter :) hehe. Lykke til!

Skrevet

Begynner å lure på om de testene stemte. For idag fikk jeg en intes smerte i høyre eggstokk. Vondt å sitte fremover og å gå. Grusomt. Så kom det litt klart slim i går og i dag. Men jeg er på syklus dag 23. :s Forventet TR er 27 denne månden. Altså på syklus dag 34. Det var litt merkelig. Har hatt litt hvitt slim i siden jeg tok de testene frem til nå i går. Da kom det litt klart. å i dag har det kommet flere ganger. Men også litt "melk". Forvirret. Ble vel litt sen EL da.

Gjest Macaron
Skrevet

Du kan få positive EL-tester uten at du får EL. Den eneste sikre måten å vite om du faktisk har hatt EL er v.hj.a. temping. Hvis kroppen ikke greide å få til EL da den prøvde den første gangen vil den prøve igjen, og ofte får du EL da litt forsinket. Og da blir jo i såfall også mensen tilsvarende forsinket.

Skrevet

Da skjønner jeg det. Tusen takk. :) Da begynner jeg å telle dpo den dagen jeg ikke har slim mer da?! Men hvordan er det man temper? Har aldri gjort det. Å er helt ny på dette her. :sjenert: Første barn var ikke planlagt.

Gjest Macaron
Skrevet

Du måler og noterer deg temperaturen til samme tid hver morgen, rett etter at du har våknet (og før du står opp). Det er viktig å gjøre det også i helgene, spesielt de første syklusene, aller helst med et termometer med to desimaler. Jeg brukte imidlertid et med bare én desimal, og det fungerte det også.

Når du har tatt tempen gjennom en hel måned vil du se et mønster i temperaturen. De første dagene av syklusen din og frem til EL ligger temperaturen ca 0,3 grader lavere enn i dagene etter EL (men kan selvsagt variere litt fra dag til dag, det er derfor det er viktig å gjøre det hver dag slik at du kan se en trend). Den dagen temperaturen stiger er EL akkurat forbi. Med temping vet du altså ikke når EL kommer (kan derfor være lurt å bruke EL-tester i tillegg), men du kan enkelt finne det ut når den har vært.

Se ellers denne siden for informasjon :)

Skrevet

Det var veldig nyttig! Tusen takk :rodmer: Da kan jeg begynne med det neste syklus :) Denne syklusen har jeg bare skrevet opp hver dag hvordan sekretet har vært og om jeg har kjendt noen smerter og sånn. Tror nok det er lurt å kjøpe et nytt lass med eltester også så jeg kan ta en hver dag etter mens for å vite akkurat når. Denne gangen testet jeg bare med syv. På ulik tid av døgnet..

• 2 uker senere...
Skrevet

Der satt spiren :D

• Liker 1
Skrevet

Der satt spiren :D

Gratulere så masse!!!! :) Det var nå en radig prosess:)

Har du kjent noen smerter siden eggløsningen og frem til du testet positivt?

Skrevet

Tusen takk :rodmer:

På 6 eller 7 dpo fikk jeg intense smerter neders i magen. Helt nede mellom eggstokkene. Jeg ble helt svett å måtte holde meg fast. Kom i rykk og napp som rier. Varte i 30 minutt. Så plutselig måtte jeg springe på do. Veldig rart ellers har jeg kjendt litt det samme som melkespreng i puppene noen ganger. Fikk også litt mens murringer når jeg fikk positiv test. Også litt idag. Men har virkelig ikke følt meg gravid. Så fikk oitt sjokk når jeg så den lyse streken. For trodde virkelig ikke det hadde gått denne gangen. Men juhu. Får håper spiren sitter godt fast og koser seg inni magen min :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...