Gå til innhold

Treningssenter i Trondheim


-Englefjes-

Anbefalte innlegg

Jeg flyttet til Trondheim for ett år siden, og av gammel vane fra da jeg bodde i Oslo, fortsatt jeg å trene på Sats i Trondheim også. Dessverre så er ikke Sats i Trondheim i nærheten av å være så bra som en del av Satssentrene i Oslo, så jeg er på utkikk etter en ny senterkjede. Så vidt jeg vet, er akternativet til Sats Elixia eller 3T her?

Det som er viktig for meg er at det er en god frivekstavdeling og barnepass. De to Satssentrene i Trondheim har virkelig elendig frivektsavdeling! Frivektsavdelingen bør som et minimum ha et godt utvalg av manualer og minst to knebøystativ (med bare ett stativ brukes mye av tiden på å stå i kø). Gruppetimer deltar jeg aldri på (men kommer muligens til å gjøre det litt nå som jeg er gravid), men utvalget av timer er underordnet for valg av senter.

I tillegg er det en fordel om det fins flere sentre jeg kan trene på innen kjeden.

Jeg skal bestille meg prøvetimer på alle de aktuelle sentrene, men tenkte det kunne vært kjekt med noen tips også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3T har barnepass ofte, men du må booke i god tid, helst en uke i forveien så er du avhengig av barnepass må du også planlegge i god tid.

Frivektsavdelingene er det ikke noe å si på, de er store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp startet på 3t etter å ha flyttet fra Oslo til Trondheim. Var medlem på sats i mange år, men det var ikke noe alternativ for meg i Trondheim, fordi sentrene ligger så ugunstig til for meg.

De største sentrene er vel Rosten, Byåsen og Leangen (så vidt jeg vet?), men blir du medlem kan du trene på alle. Jeg har vært mest på det lille som ligger i mitt nabolag og det er veldig bra der også, bra utstyr og rolig atmosfære, og ikke minst ingen plagsom musikk! Men vet ikke om det gjelder for alle sentrene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De største sentrene er vel Rosten, Byåsen og Leangen (så vidt jeg vet?), men blir du medlem kan du trene på alle. Jeg har vært mest på det lille som ligger i mitt nabolag og det er veldig bra der også, bra utstyr og rolig atmosfære, og ikke minst ingen plagsom musikk! Men vet ikke om det gjelder for alle sentrene :P

Byåsen et av de største? Det er vel heller veldig lite (og dårlig frivektsavdeling!)

Men ja, jeg er gjevnt over fornøyd med 3t. Det at en kan trene på alle sentre til samme pris er viktig for meg, men jeg ville sjekket ut de(t) sentrene som ligger nærmest deg, for jeg synes det er forskskjellig standard på de, både med tanke på utstyr/plass og kapasiteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3t Pirbadet har også barnepass, og en bra frivektavdeling. Et ekstra pluss der er at det er få som trener på samme tid, så det er så og si aldri kø.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :blomst:

Det er nok 3T Leangen og Solsiden som er de mest aktuelle sentrene for meg, samt Sluppen. Og muligens Midtbyen. Men Sluppen er vel veldig lite mtp. frivekter? Noen som vet hvordan Leangen, Midtbyen og Solsiden er på frivekter? Ser for meg at Solsiden er litt "show-off"-senter. :fnise:

Elixia tror jeg egentlig utgår pga. geografisk plassering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leangen syns jeg har en rimelig greit frivektsavdeling, men nå trener jeg ikke når det er "rushtid" så vet ikke om det er trangt om plassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :blomst:

Det er nok 3T Leangen og Solsiden som er de mest aktuelle sentrene for meg, samt Sluppen. Og muligens Midtbyen. Men Sluppen er vel veldig lite mtp. frivekter? Noen som vet hvordan Leangen, Midtbyen og Solsiden er på frivekter? Ser for meg at Solsiden er litt "show-off"-senter. :fnise:

Elixia tror jeg egentlig utgår pga. geografisk plassering.

Det er midtbyen som er show-off-senteret, der flest kunder står og deiger seg i vinduet og også der flest kunder har blitt tatt for doping. Frivektsavd. er relativt liten på midtbyen også. Solsiden er bedre:)

Om Leangen og Solsiden er mest aktuell så kan du jo like så godt dra på pirbadet, med barnepass og en stor frivektsavdeling, og alltid lite folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3T Rosten er vel det største? Er nyoppusset og holder en høy standard. Trener ikke mye i frivektsavdelingen selv, men mener at den er bra stor. I tillegg har de et kjempe stort tilbud i gruppetimer, verdt å sjekke ut! Svømmebasseng har de og.

En ulempe er at det kan være ganske mange folk der til enkelte tider..

Jeg er veldig fornøyd med 3T og går dit selv om studentlommeboka egentlig ikke tillater det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byåsen et av de største? Det er vel heller veldig lite (og dårlig frivektsavdeling!)

Men ja, jeg er gjevnt over fornøyd med 3t. Det at en kan trene på alle sentre til samme pris er viktig for meg, men jeg ville sjekket ut de(t) sentrene som ligger nærmest deg, for jeg synes det er forskskjellig standard på de, både med tanke på utstyr/plass og kapasiteten.

Nei, altså jeg har ikke vært på Byåsen ennå men har bare hørt at det er så fint og flott der at jeg bare antok at det var stort der :-/ På Rosten derimot vet jeg at det er veldig fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solsiden er også showoff. Midtbyen er stappfull.

Pirbadet har jo såklart også basseng :) Uansett stemmer jeg for 3T, så kan du besøke alle sentrene for å finne hvilket du trives best på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innbiller meg at 3T har et dårligere barnepasstilbud enn andre senter ut i fra hva jeg har hørt fra andre. På 3T.no ser du når det er tilgjengelig barnepass. Det må bookes i god tid, og det er et visst antall plasser for barn under 2 og et antall for barn over 2 år. Så om man ikke booker TIDLIG (6 dager i forveien) har jeg ofte opplevd at det har vært fullt på lørdager f.eks. Nå blir det ofte ledig når det nærmer seg og folk booker av, så med iPhone APPen deres er det kjapt å sjekke innimellom og booke når det dukker opp åpninger ;)

Har hørt at f.eks. Elexia ikke har plassbegrensing på barnepassen mens heller skaffer flere ansatte ved behov og at de har mye lengre åpningstider enn 3T, men vet ikke om det stemmer?

Trenger selv på 3T og er veldig fornøyd med gruppetreningstilbudet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...