Gjest Elyssa Skrevet 10. februar 2012 #1 Skrevet 10. februar 2012 (endret) Wæææ, jeg er helt stressa nå! Hjelp meg å se om denne er positiv!! Jeg ser den helt tydelig, men stoler ikke helt på min egen dømmekraft :gjeiper: Jeg er 11 DPO. Edit: Har gjort bildet mindre. Endret 10. februar 2012 av Elyssa 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #3 Skrevet 10. februar 2012 Dvs, jeg ser en strek i tillegg til kontrollstreken. Dårlig formulert over.
Sushi Skrevet 10. februar 2012 #5 Skrevet 10. februar 2012 Helt klart positiv. Mye sterkere enn min første positive test. Gratulerer!
Gjest Elyssa Skrevet 10. februar 2012 #6 Skrevet 10. februar 2012 Men hva er sjangsen for at den er falsk positiv? Eller kjemisk graviditet..? Er så redd for å bli glad..
Lillah Skrevet 10. februar 2012 #7 Skrevet 10. februar 2012 Jeg ser også to streker. Gratulerer!!! :)
Gjest Dorey Skrevet 10. februar 2012 #8 Skrevet 10. februar 2012 Jeg ser også strek! :)Gratulerer så mye! Ang falsk positiv skjer det nesten aldri, men jeg fikk det første måneden vi prøvde.
Athene Skrevet 10. februar 2012 #9 Skrevet 10. februar 2012 Det er en strek der, så den er positiv. Falsk positiv skjer ikke. Jeg har sett slike streker ved to anledninger. Hos meg hender det at det kommer en så sterk strek etter tidsfristen, så streken må ha kommet innen tidsfristen som er angitt i bruksanvisningen. Jeg har også opplevd kjemisk graviditet to ganger. Da blir streken omtrent som på dette bildet, for så å bli svakere igjen før mensen dukker opp noen dager for sent. Det er faren med å teste tidlig. Men dette går nok helt fint. En strek som det der 11 DPO, avlest innen tidsfristen, betyr at det er 70% sjangse for at du får barn om 9 måneder (15% sannsynlighet for kjemisk graviditet + 15% sannsynlighet for SA/MA).
Saturday Skrevet 10. februar 2012 #10 Skrevet 10. februar 2012 Min første test så også slik ut, nå er jeg 18 uker på vei
Gjest Dorey Skrevet 10. februar 2012 #11 Skrevet 10. februar 2012 Det er en strek der, så den er positiv. Falsk positiv skjer ikke. Jeg har sett slike streker ved to anledninger. Hos meg hender det at det kommer en så sterk strek etter tidsfristen, så streken må ha kommet innen tidsfristen som er angitt i bruksanvisningen. Jeg har også opplevd kjemisk graviditet to ganger. Da blir streken omtrent som på dette bildet, for så å bli svakere igjen før mensen dukker opp noen dager for sent. Det er faren med å teste tidlig. Jeg fikk først en positiv (innenfor tidsfristen), tok en til rett etterpå i samme i urin og denne var negativ. Prøven hos legen viste at jeg ikke var gravid, så må ha vært noe feil med testen.
Athene Skrevet 10. februar 2012 #12 Skrevet 10. februar 2012 Jeg fikk først en positiv (innenfor tidsfristen), tok en til rett etterpå i samme i urin og denne var negativ. Prøven hos legen viste at jeg ikke var gravid, så må ha vært noe feil med testen. Kan ha flere årsaker. Skyggestrek, synålsstrek, feil i fargestoffet. En positiv test skal se ut som den på bildet over her, bred med jevn farge. Det kan også være en tidlig kjemisk abort, og at du traff en av de mest sensitive testene i pakken. Sensitiviteten varierer normalt fra 10-20 for disse testene, det er individuelle forskjeller da de ikke kan lage testene helt like. Testene hos legen er lite sensitive, disse er laget for å slå ut på maks 80, da man vil unngå å fange opp kjemiske svangerskap. Legene er lite begeistret for tester som er så sensitive at de kan slå ut positive før forventet mens da en god del befruktninger på dette tidspunktet er kjemiske.
Gjest Dorey Skrevet 10. februar 2012 #13 Skrevet 10. februar 2012 Kan ha flere årsaker. Skyggestrek, synålsstrek, feil i fargestoffet. En positiv test skal se ut som den på bildet over her, bred med jevn farge. Det kan også være en tidlig kjemisk abort, og at du traff en av de mest sensitive testene i pakken. Sensitiviteten varierer normalt fra 10-20 for disse testene, det er individuelle forskjeller da de ikke kan lage testene helt like. Testene hos legen er lite sensitive, disse er laget for å slå ut på maks 80, da man vil unngå å fange opp kjemiske svangerskap. Legene er lite begeistret for tester som er så sensitive at de kan slå ut positive før forventet mens da en god del befruktninger på dette tidspunktet er kjemiske. Dette var en Clearblue digital som sa "Gravid 2-3." Men jeg skal gå med på at det kan ha vært en tidlig kjemisk abort.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #14 Skrevet 11. februar 2012 Absolutt positiv!!!! :) Har du tatt en ny test idag?!?
Gjest Elyssa Skrevet 11. februar 2012 #15 Skrevet 11. februar 2012 Tusen takk alle sammen! Jeg hadde en kjemisk abort forrige måned, så derfor er jeg veldig redd for at dette er det samme. Men jeg har tatt test i dag også, og for meg ser den enda sterkere ut enn i går. Tok både en strimmel fra billig-tester (som i går) og en fra RFSU. Den siste er mindre følsom, men det er såvidt man kan skimte en strek. Jeg er definitivt gravid! Men jeg kommer ikke til å slappe av før godt uti neste uke hvor IKM enda ikke har kommet. Har kjøpt en Clearblue digital som jeg kommer til å ta på mandag (IKM) Jeg tør ikke bli glad enda.. Er det tåpelig av meg?
Gjest Elyssa Skrevet 11. februar 2012 #16 Skrevet 11. februar 2012 Dette er RFSU-testen. Vet ikke om dere kan se streken på bildet, den er veldig svak.. Men jeg ser den her. Mannen også
snuppo123 Skrevet 11. februar 2012 #17 Skrevet 11. februar 2012 Wæææ, jeg er helt stressa nå! Hjelp meg å se om denne er positiv!! Jeg ser den helt tydelig, men stoler ikke helt på min egen dømmekraft :gjeiper: Jeg er 11 DPO. Edit: Har gjort bildet mindre. sånn er min test også.:-)
Gjest Elyssa Skrevet 12. februar 2012 #18 Skrevet 12. februar 2012 (endret) I dag tok jeg en Clearblue digital, og den sier GRAVID 1-2!! Endret 12. februar 2012 av Elyssa 2
Gjest Dorey Skrevet 12. februar 2012 #19 Skrevet 12. februar 2012 I dag tok jeg en Clearblue digital, og den sier GRAVID 1-2!! Gratulerer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå