Gå til innhold

Hjelpes!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang historie kort;

Jeg mistenker at hunden min har klart å få tak i kyllingrester.

Usikker på hvor mye hun har fått i seg og om hun har fått ned kyllingbein.

Venter man til man ser eventuelle symptomer -i så fall, hvilke?

Eller må man til dyrlegen med det samme for å unngå mest mulig skade, HVIS hun har fått i seg bein?

Skrevet

Jeg ville ringt til dyrelegen å hørt. :) Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke så mye greie på dette jeg AlvaE, men kyllingbein er vel ikke så bra å få i seg for hunder. Vil bare krysse fingre for at alt går bra og at du får kloke svar fra noen andre her inne - raskt :klemmer:

Skrevet

Jeg har ikke så mye greie på dette jeg AlvaE, men kyllingbein er vel ikke så bra å få i seg for hunder. Vil bare krysse fingre for at alt går bra og at du får kloke svar fra noen andre her inne - raskt :klemmer:

Nei jeg mener å ha hørt at dette ikke er bra for hunder selv :(

Hun er med meg på jobb i dag, og jeg slipper ikke synet av henne :trist:

Skrevet

Skjønner godt at du blir bekymret, men det går som oftest bra. Det finnes jo folk som ikke vet bedre, bruker bikkjene sine som matkvern og gir dem alt av kokte og stekte bein (jeg regner med at beina hunden din fikk i seg var varmebehandlet?), og i de fleste tilfeller går det helt fint.

Bare fortsett å holde et øye med hunden for å se om den viser noen tegn til ubehag, en telefon til veterinæren er ikke dumt.

• Liker 1
Skrevet

Ringte veterinæren nå, og fikk beskjed om å bare følge med! :)

Det var sånn ferdigstekt kylling, så den var varmebehandlet.

Vanligvis er hun også veldig flink til å tygge det hun får av hundebein og hundesnop, så det har nok gått bra. Men matmor blir bekymret for lille gullet sitt :)

Hun oppfører seg som normalt, og viser ingen tegn til ubehag, så vi får håpe det fortsetter slik.

Vanligvis får hun ikke annet enn det som er beregnet på hunder, men i går kveld når jeg ikke hadde øyne i nakken hadde pus vært på benken og forsynt seg før jeg rakk å rydde bort. Hele gangen min så ut som et åsted når jeg våknet i dag... :P

• Liker 1
Skrevet

et tips er hermetiserte asparges til hunder som sluker ting de ikke skal.Disse er kokt og kan gies rett fra boksen.Det kapsler inn ting slik at det går lettere igjennom tarmsystemet uten å skade det.

• Liker 1
Skrevet

Takk for tipset om hermetiserte asparges! ;)

Har ikke klart å få vårt matvrak fra å gå på picnic i grøfta (:sinna:), og er alltid bekymret for hva hun kan ha fått i seg før jeg får tømt munnen hennes... :sukk:

Dyrlegen har sikkert sagt det, men hunder skal aldri ha bein fra dyr som starter på F, fugl, får og fe, spesielt ikke når de har vært varmebehandlet, siden beinene da kan smuldre til fliser og rispe tarmen.

Så følg nøye med på avføring, oppkast og eventuelle smerter i forbindelse med dette.. ;)

Skrevet

Takk for tipset om hermetiserte asparges! ;)

Har ikke klart å få vårt matvrak fra å gå på picnic i grøfta (:sinna:), og er alltid bekymret for hva hun kan ha fått i seg før jeg får tømt munnen hennes... :sukk:

Dyrlegen har sikkert sagt det, men hunder skal aldri ha bein fra dyr som starter på F, fugl, får og fe, spesielt ikke når de har vært varmebehandlet, siden beinene da kan smuldre til fliser og rispe tarmen.

Så følg nøye med på avføring, oppkast og eventuelle smerter i forbindelse med dette.. ;)

Skal bare rette del litt;) Fugl, får og fisk :) Fe, storfe etc har ikke slike tynne sprøe bein som lett kann skade innvollene, så slikt kjøtt kan hunder godt spise :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...