Gå til innhold

når man skriver noe om avtalen i en avtalen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bekaler rar emnetittel, vannskelig å formulere... Dersom man omtaler seg selv i en avtale man skriver, så omtaler man seg selv som underteknede. Men hva om man omtaler avtalen, har man et tilsvarende begrep?

Alså, for å klargjøre: "Denne avtalen, gjelder sammen med avtalen om....."

"denne avtalen" er altså avtalen man sitter å leser/skriver akkurat nå. Har man da et bedre ord i stede for denne?

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Kommer ikke på et eget navn for dette, men ville skrevet "Herværende avtale gjelder sammen med avtalen om ..."

• Liker 1
Skrevet

Bekaler rar emnetittel, vannskelig å formulere... Dersom man omtaler seg selv i en avtale man skriver, så omtaler man seg selv som underteknede. Men hva om man omtaler avtalen, har man et tilsvarende begrep?

Alså, for å klargjøre: "Denne avtalen, gjelder sammen med avtalen om....."

"denne avtalen" er altså avtalen man sitter å leser/skriver akkurat nå. Har man da et bedre ord i stede for denne?

Du bør kanskje få noen til å hjelpe deg med korrekturlesing på avtalen også :)

• Liker 3
Skrevet

Du bør kanskje få noen til å hjelpe deg med korrekturlesing på avtalen også :)

Jepp. Et annet ord for avtale er forøvrig kontrakt.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk til Spinell for svar! Herværende fungerte flott!

Dere andre skjønner jeg virkelig ikke vitsen med at svarer, når dere ikke har noe konstruktivt å komme med. Hvorvidt jeg trenger noen til å korrekturlese, har faktisk ikke noe med spørsmålet mitt å gjøre.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk til Spinell for svar! Herværende fungerte flott!

Dere andre skjønner jeg virkelig ikke vitsen med at svarer, når dere ikke har noe konstruktivt å komme med. Hvorvidt jeg trenger noen til å korrekturlese, har faktisk ikke noe med spørsmålet mitt å gjøre.

Det var bare et vennlig råd :kose:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...