Gjest Swipper Skrevet 10. februar 2012 #1 Skrevet 10. februar 2012 Etter at jeg ble gravid har jeg hatt mareritt 5 av 7 netter i uka. Det er noe forskjellig hver natt og jeg skjønner ikke hvor alt dette kommer fra. Kan det være de såkalte hormonene som driver å tuller rundt? Eller er det bare tilfeldig? Hva tror dere, har dere opplevd det samme selv?
Merlion Skrevet 10. februar 2012 #2 Skrevet 10. februar 2012 Det er vel ikke så uvanlig at gravide drømmer mer og drømmer mye rart. Jeg har ikke opplevd det så mye selv. Men en og annen rare drømmen har jeg hatt, derav en absurd som preget meg i flere dager.
katinkatinka Skrevet 10. februar 2012 #3 Skrevet 10. februar 2012 JA! Drømmene mine er helt merkelige, det er akkurat som om jeg skal i gjennom alle mulige følelser i løpet av en natt. Gjerne med en touch av syke og absurde virkemidler. Mareritt er også blitt veldig vanlig. Jeg tror også det er hormonene sin feil, så mye annet som de tukler med skulle det i alle fall ikke forundre meg.
Gjest Swipper Skrevet 10. februar 2012 #4 Skrevet 10. februar 2012 JA! Drømmene mine er helt merkelige, det er akkurat som om jeg skal i gjennom alle mulige følelser i løpet av en natt. Gjerne med en touch av syke og absurde virkemidler. Mareritt er også blitt veldig vanlig. Jeg tror også det er hormonene sin feil, så mye annet som de tukler med skulle det i alle fall ikke forundre meg. Drømte flere netter at alle mine venninner skulle drepe meg! Hva slags syke tanker er det liksom? De sier jo at det du drømmer er noe du har i underbevisstheten og tenker mye på, men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke tenker at mine venninner skal drepe meg
Aspera Skrevet 10. februar 2012 #5 Skrevet 10. februar 2012 Jeg drømmer like mye som jeg alltid har gjort, men drømmene mine nå som gravid er veldig seksuelle i forhold til det de pleide å være. Men jeg vet min mor alltid hadde fæle mareritt da hun var gravid med min søster, og spesielt ille ble det mot slutten av svangerskapet. Hun var nesten redd for å sove. Det gav seg igjen etter min søster kom ut, så det er nok bare svangerskapshormonene som går litt berserk Ellers tror jeg det skal gå an å tenke seg til bedre drømmer før man legger seg..
Gjest Swipper Skrevet 10. februar 2012 #6 Skrevet 10. februar 2012 Jeg drømmer like mye som jeg alltid har gjort, men drømmene mine nå som gravid er veldig seksuelle i forhold til det de pleide å være. Men jeg vet min mor alltid hadde fæle mareritt da hun var gravid med min søster, og spesielt ille ble det mot slutten av svangerskapet. Hun var nesten redd for å sove. Det gav seg igjen etter min søster kom ut, så det er nok bare svangerskapshormonene som går litt berserk Ellers tror jeg det skal gå an å tenke seg til bedre drømmer før man legger seg.. Håper ikke mine drømmer blir verre for jeg er foreløpig bare i uke 9!
Gjest Mahareth Skrevet 10. februar 2012 #7 Skrevet 10. februar 2012 Jeg drømmer også utrolig mye nå, men det er lite mareritt. Mer enn før, men bare 3-4 i løpet av 5 mnd. I natt hadde jeg en svært rar drøm om at faren min hadde rømt fra hele familien, reist til japan, anlagt hentesveis og begynt å jogge 1
Tilim Skrevet 10. februar 2012 #8 Skrevet 10. februar 2012 Hører at veldig mange drømmer mye rart, men ser ikke ut som det er tilfeldigheten hos meg. Jeg tror jeg har drømt kanskje tre ganger som jeg har registrert i løpet av graviditeten så langt, og det er omtrent så ofte som jeg husker drømmer til vanlig. Jeg vet at jeg drømte noe smårart i natt, men jeg kan ikke huske hva det var for noe.
Redbull Skrevet 10. februar 2012 #9 Skrevet 10. februar 2012 JA! Drømmene mine er helt merkelige, det er akkurat som om jeg skal i gjennom alle mulige følelser i løpet av en natt. Gjerne med en touch av syke og absurde virkemidler. Mareritt er også blitt veldig vanlig. Samme her!
Saturday Skrevet 10. februar 2012 #10 Skrevet 10. februar 2012 Drømmer utrolig mye rart, og de er veldig livaktige!
Teriyaki Skrevet 11. februar 2012 #11 Skrevet 11. februar 2012 Jeg drømte utrolig mye rart som gravid. Så rart at man bare må le oppgitt. Men her drømmes det fortsatt like rart, nesten tre måneder etter fødsel.
Pjuskens mamma Skrevet 11. februar 2012 #12 Skrevet 11. februar 2012 Jeg drømte mange ubehagelige drømmer om at jeg var en dårlig mor, typisk at jeg glemte babyen hjemme eller glemte å mate den og sånn...skikkelig ekkelt! Tolket det som at underbevisstheten min drev og forberedte meg på morsrollen jeg
Nimorna Skrevet 11. februar 2012 #13 Skrevet 11. februar 2012 Jeg har ikke drømt noen verdens ting, jeg - begynner nesten å føle at jeg går glipp av noe når jeg leser dette: I natt hadde jeg en svært rar drøm om at faren min hadde rømt fra hele familien, reist til japan, anlagt hentesveis og begynt å jogge
Gjest Swipper Skrevet 11. februar 2012 #14 Skrevet 11. februar 2012 Jeg har ikke drømt noen verdens ting, jeg - begynner nesten å føle at jeg går glipp av noe når jeg leser dette: Haha, ikke sant. Kanskje det kommer etterhvert?
Miss. Davis Skrevet 11. februar 2012 #15 Skrevet 11. februar 2012 Ohhh YES! Drømmene er helt grusommme. Drømmer noe vondt hver natt nå. Blir helt fra meg når jeg våkner. Her om dagen våknet jeg fordi jeg begynte å grine
Gjest Swipper Skrevet 11. februar 2012 #16 Skrevet 11. februar 2012 Ohhh YES! Drømmene er helt grusommme. Drømmer noe vondt hver natt nå. Blir helt fra meg når jeg våkner. Her om dagen våknet jeg fordi jeg begynte å grine Uff, vet hvordan det er. Vi får bare håpe det forsvinner snart
Charlie28 Skrevet 12. februar 2012 #17 Skrevet 12. februar 2012 Det er helt vanlig å drømme mer som gravid. Det er to kjente årsaker. 1. En sover ikke like tungt, og husker derfor drømmene lettere enn når en sover tungt. 2. Mange tanker og følelser som bearbeides i hodet. Drømmer gjenspeiler ofte ting en ubevisst tenker på/er redd for/gleder seg over. Har selv drømt mye rart. Feks at sambo stikker av, eller at vi går fra hverandre og alt er vanskelig. Drømte også at jeg fødte verdens nydeligste lilla tøybamse med gult hår (?!!?). Dersom du har mye mareritt om en spes ting, feks at huset brenner og babyen er innei huset osv, så kan det hjelpe på å snakke om det, og finne løsninger på hvordan dere skal forebygge eller oppføre dere dersom det blir brann. Viss du føler deg mer sikker/trygg/behersker noe, er det mer skjeldent å ha mareritt om det
Silje_Mor Skrevet 12. februar 2012 #18 Skrevet 12. februar 2012 Jeg har hatt mange rare drømmer i det siste. husker hva jeg drømmer hver gang jeg våkner. Mye rare drømmer også. hihi.
Gjest Swipper Skrevet 13. februar 2012 #19 Skrevet 13. februar 2012 (endret) I natt ble jeg og samboer tatt i fange av noen mennesker, men jeg var så opptatt av å få tak i folsyre tablettene mine fordi jeg var gravid så jeg fikk heldigvis slippe løs. Men var ikke lenge for endte opp med å bli vitne til en del mord og ble holdt til fange der også for å ikke sladre til politiet. Jeg klarte å ringe politiet da, men de trodde ikke på meg. HÅPLØST! Endret 13. februar 2012 av Swipper
eitrande Skrevet 13. februar 2012 #20 Skrevet 13. februar 2012 Ja, og drømmene er helt syke. Natt til igår ble søsteren min tatt til fange av B-gjengen. (Donald Duck altså) Og i natt var jeg innesperret på et hotellrom helt til jeg kunne få orgasme!!!! Det sier jo seg selv at det selvfølgelig ikke var mulig....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå