AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #1 Skrevet 10. februar 2012 Hei. moren til stedattra mi på 4 år, bader aldri jentungen, og steller henne ikke. hun er kun til oss annenhver helg, så det er kun da hun får bade. synes dette er for drøyt. hun pakker også kun for små klær med til henne (1,5 år-3år)!! akkurat det er ikke store problemet da hun har masse klær her, mn synes det blir feil. hun er rett og slett bare intrisert i barnet og barnetsbeste når det passer for henne. noe det sjeldent gjør da hun jobber sent på kveldene og har barnevakt nesten hele tiden.. Hva kan man gjøre med dette?? har snakket med henne, å det blir bedre i kanskje en uke eller så, men så faller hun tilbake i gamle spor.. får vondt av å se på!
femme_pilot Skrevet 10. februar 2012 #2 Skrevet 10. februar 2012 Kanskje du kan ta det opp med besteforeldrene(altså hennes foreldre) ? Ofte hører man mer på sine foreldre enn andre personer. Jeg gjør ihvertfall det Kanskje også ta det opp med barnevernet,så kanskje de kan hjelpe hun litt i forhold til hvordan hverdagen burde legges opp? 2
Gjest gurimalla Skrevet 10. februar 2012 #3 Skrevet 10. februar 2012 Hvis mora ikke kan passe på jenta må faren ta over. Dere må evt ta en diskusjon via familievernkontoret dersom ting ikke bedrer seg. Hva sier far? 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #4 Skrevet 10. februar 2012 Og hvordan vet du at hun ikke vasker barnet? Husk at en fireåring ikke trenger å bades/dusjes mer enn en gang i uken. Og siden dere har masse klær til henne, hvorfor bry seg om hvilken størrelse som sendes med? Og om mor ikke finner annen jobb som tillater henne i å jobbe bare dagtid, så hadde det vært bedre om hun ikke hadde jobbet? Hva far kan gjøre med dette, hmmm, han kan kanskje omorganisere samværet. Få 50-50 eller noe, så mor får muligheten til å jobbe uten å måtte innleie barnevakt så ofte. Og på hvilken måte mener du at hun ikke bryr seg om barnets beste? 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #5 Skrevet 10. februar 2012 Og hvordan vet du at hun ikke vasker barnet? Husk at en fireåring ikke trenger å bades/dusjes mer enn en gang i uken. Og siden dere har masse klær til henne, hvorfor bry seg om hvilken størrelse som sendes med? Og om mor ikke finner annen jobb som tillater henne i å jobbe bare dagtid, så hadde det vært bedre om hun ikke hadde jobbet? Hva far kan gjøre med dette, hmmm, han kan kanskje omorganisere samværet. Få 50-50 eller noe, så mor får muligheten til å jobbe uten å måtte innleie barnevakt så ofte. Og på hvilken måte mener du at hun ikke bryr seg om barnets beste? hvordan jeg vet det? det lukter av ungen, hun er skitten i håret, å de i barnehagen spørr? og hvorfor man bryr seg, er for jo fordi man ønsker at barnet skal ha klær som PASSER. Mor har muligheten til å jobbe dagtid! det er bare prioritering og det vet jeg, for vi jobber på samme plass. og de med barn får jobbe dagvakter! det står i avtalen (som det står i de fleste avtaler med 30%) at mor skal ta kontakt hvis hun ikke har anledning til å ha omsorgen! du bryr deg ikke om barnetsbeste når du ikke vasker ungen din, ikke lager middag, ikke gidder å kjøre ungen i barnehagen for du selv skal få sove osv! jenta er jo 4 år, hun kan prate 4
Gjest regine Skrevet 10. februar 2012 #6 Skrevet 10. februar 2012 Her er det vel - som vanlig - FAR som har et ansvar, og ikke stemor..... Dersom far mener at omsorgen hos mor ikke er god nok, da må han ta tak i situasjonen. Ikke du, ts. Det er ikke ditt barn, og det vil føre helt galt av sted hvis du nå skal begynne å blande deg i noe som er et forhold mellom mor og far. Det er bra du bryr deg om barnet - men hold fokus på hva som er ditt og hva som er fars ansvar! 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #7 Skrevet 10. februar 2012 Kanskje du kan ta det opp med besteforeldrene(altså hennes foreldre) ? Ofte hører man mer på sine foreldre enn andre personer. Jeg gjør ihvertfall det Kanskje også ta det opp med barnevernet,så kanskje de kan hjelpe hun litt i forhold til hvordan hverdagen burde legges opp? har snakket med de. men som sakt, det holder kanskje en uke eller så, så er det samme gammle leksa:/
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #8 Skrevet 10. februar 2012 Her er det vel - som vanlig - FAR som har et ansvar, og ikke stemor..... Dersom far mener at omsorgen hos mor ikke er god nok, da må han ta tak i situasjonen. Ikke du, ts. Det er ikke ditt barn, og det vil føre helt galt av sted hvis du nå skal begynne å blande deg i noe som er et forhold mellom mor og far. Det er bra du bryr deg om barnet - men hold fokus på hva som er ditt og hva som er fars ansvar! far har kontaktet barneværnet utallige ganger. å nå er det no en gang sånn, at hvis et barn bor sammen med meg deler av tiden, så er det mitt ansvar også. sitter ikke å ser på at ungen ikke trives! jeg og mor har et godt forhold, osv. men det finnes en grense 1
xinnia Skrevet 10. februar 2012 #9 Skrevet 10. februar 2012 Og far sitter bare i stolen og ringer BV? Hvorfor i alle dager tar han ikke sitt ansvar og sørger for omsorgen til barnet? Han må innkalle til mekling, ta kontakt med advokat osv.. Vise at han er en bedre omsorgsperson enn mor.. noe han til nå i mine øyne ikke gjør! 1
Gjest I alleste dager? Skrevet 10. februar 2012 #10 Skrevet 10. februar 2012 Hva er dette for en slags holdning? Sitte her på KG og spørre om råd når det du sier er at ungen lider. Skjerp deg og ta det i riktig instans. Snakk med FAREN til barnet og gjør noe ordentlig. Synes det virker som dere er en gjeng med dotter alle som bare snakker og ikke handler. Blir det ikke bedre, men faller i samme spor IGJEN etter 2 uker - så gjør man noe som faktisk fungere. Hva det er ? Det er det bare dere og ingen andre som kan svare på. Jeg blir helt matt jeg altså... 1
femme_pilot Skrevet 10. februar 2012 #11 Skrevet 10. februar 2012 Synes samtlige av dere kan roe dere ned. Dere trenger ikke komme med såpass krasse svar, og hevde at far og stemor er dårlige foreldre. Dette er en utrolig vanskelig og ømfintlig situasjon så skjønner godt at stemor søker råd på KG. Kan godt tenkes at andre har opplevd det samme og kan gi hun gode forslag. Til TS,lykke til ihvertfall. Jeg har desverre ikke noen særlig gode råd annet enn at dere kanskje burde kalle inn til mekling. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #12 Skrevet 10. februar 2012 Hva er dette for en slags holdning? Sitte her på KG og spørre om råd når det du sier er at ungen lider. Skjerp deg og ta det i riktig instans. Snakk med FAREN til barnet og gjør noe ordentlig. Synes det virker som dere er en gjeng med dotter alle som bare snakker og ikke handler. Blir det ikke bedre, men faller i samme spor IGJEN etter 2 uker - så gjør man noe som faktisk fungere. Hva det er ? Det er det bare dere og ingen andre som kan svare på. Jeg blir helt matt jeg altså... kjære deg, vi gjør hva vi kan! men har fått en følelse av at ingen ting funker. (bestemora til jenta jobber i bvernet, så det er ikke så lett) har bedd om en megler fra en annen by, men har ikke fått svar enda! håper jo selvfølgelig vi får hjelp. helsesøstra i kommunen har også lovet å ta en tur opp å se litt..
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #13 Skrevet 10. februar 2012 har snakket med de. men som sakt, det holder kanskje en uke eller så, så er det samme gammle leksa:/ Snakket med de, eller lagt inn en bekymringsmelding? Nytter ikke å bare snakke med BV, de oppretter ikke sak uten at det foreligger betydelig omsorgssvikt eller lignende uten at det foreligger en bekymringsmelding. Og burde strengt talt ikke barnehagen ha lagt inn bekymringsmelding for lenge siden hvis de reagerer på situasjonen. Det er barnehagen pliktig til, hvis ikke får dere klage på at barnehagen ikke tar sitt ansvar i tillegg. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #14 Skrevet 10. februar 2012 Synes samtlige av dere kan roe dere ned. Dere trenger ikke komme med såpass krasse svar, og hevde at far og stemor er dårlige foreldre. Dette er en utrolig vanskelig og ømfintlig situasjon så skjønner godt at stemor søker råd på KG. Kan godt tenkes at andre har opplevd det samme og kan gi hun gode forslag. Til TS,lykke til ihvertfall. Jeg har desverre ikke noen særlig gode råd annet enn at dere kanskje burde kalle inn til mekling. Tusen takk! var akkurat det jeg var ute etter, bare råd, fra de som kanskje hadde opplevd det samme:) sitter selvfølgelig ikke å ser på. tar jo tak i det så godt som vi får til :-)
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #15 Skrevet 10. februar 2012 kjære deg, vi gjør hva vi kan! men har fått en følelse av at ingen ting funker. (bestemora til jenta jobber i bvernet, så det er ikke så lett) har bedd om en megler fra en annen by, men har ikke fått svar enda! håper jo selvfølgelig vi får hjelp. helsesøstra i kommunen har også lovet å ta en tur opp å se litt.. det er ikke bare for helsesøster å ta noe hjemmebesøk, uten tillatelse hos mor. Det finnes ikke lovhjemmel til det. Det er bare BV som kan gjøre. Tilogmed de kan ikke bare gå inn uten mors samtykke, da krever det politi.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #16 Skrevet 10. februar 2012 Og far sitter bare i stolen og ringer BV? Hvorfor i alle dager tar han ikke sitt ansvar og sørger for omsorgen til barnet? Han må innkalle til mekling, ta kontakt med advokat osv.. Vise at han er en bedre omsorgsperson enn mor.. noe han til nå i mine øyne ikke gjør! hvem i alledager har sakt at far sitter i stolen å ringer bv? :/ har vært på mekling flere ganger. men hvis du ikke har vært i situasjonen selv, så sjønner du jo ikke. er jammen ikke lett!
Harmonics Skrevet 10. februar 2012 #17 Skrevet 10. februar 2012 hun er rett og slett bare intrisert i barnet og barnetsbeste når det passer for henne. noe det sjeldent gjør da hun jobber sent på kveldene og har barnevakt nesten hele tiden.. Hva kan man gjøre med dette?? Få barnet vekk ifra henne NÅ MED EN ENESTE GANG!
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #18 Skrevet 10. februar 2012 det er ikke bare for helsesøster å ta noe hjemmebesøk, uten tillatelse hos mor. Det finnes ikke lovhjemmel til det. Det er bare BV som kan gjøre. Tilogmed de kan ikke bare gå inn uten mors samtykke, da krever det politi. jobber selv i ambulansen å har satt meg inn i regelværket. akkurat den biten om når du kan ta deg inn uten tillatelse, og hva grunnlaget må være, det kan jeg:)
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #19 Skrevet 10. februar 2012 hvem i alledager har sakt at far sitter i stolen å ringer bv? :/ har vært på mekling flere ganger. men hvis du ikke har vært i situasjonen selv, så sjønner du jo ikke. er jammen ikke lett! Hva er all denne svadaen om mekling. Mekling er bare tull hvis dere mener at det er omsorgssvikt. Man melder sin bekyming skriftlig til BV. Deretter, tar man saken til høyere rettsinstanser og krever omsorgen. Ferdig med den saken.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #20 Skrevet 10. februar 2012 jobber selv i ambulansen å har satt meg inn i regelværket. akkurat den biten om når du kan ta deg inn uten tillatelse, og hva grunnlaget må være, det kan jeg:) Vask av barn og kveldsjobbing er ikke tilstrekkelig grunnlag, uansett hvordan du tolker lovverket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå