Patronus Skrevet 10. februar 2012 #1 Skrevet 10. februar 2012 Jeg har prøvd å gjort matingen enkel på natten, ved å lage ferdig 3 flasker som jeg har stående på nattbordet. Når hun våkner og skal ha mat, varmer jeg flasken. Kan flaskene stå i romtemp gjennom natten?
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2012 #2 Skrevet 10. februar 2012 nei flasken må stå i kjøleskapet. ville du drukket melk som stod natten over på nattbordet? holbarhet og kvalitet må ivaretas. mine barn fikk collet. jeg lagdte opp ett par posjoner om gangen og hadde i kjøleskapet. kokte vann i vannkokeren til å varme flasken oppi. det går kjapt. husk å riste så den blir jevn varm og passelig. det er ikke så lenge man mater om natten så dette klarer du fint.=)
Vibi Skrevet 10. februar 2012 #3 Skrevet 10. februar 2012 De skal ikke stå ferdiglaget i kjøleskapet heller, dette står klart på pakken. Melken skal ikke blandes før du skal gi den. For å gjøre det enkelt på natten kan du gå på apoteket og kjøpe urinprøveglass som du har pulveret i. Så tar du en termos med vann i passe temperatur. Du lærer fort hvor varmt det skal være for at du ikke behøver å bruke tid på å avkjøle det. Selvsagt bli dette lettere når barnet bare spiser en gang om natta, men mme-barn spiser som regel ikke så mange ganger, så det går seg nok til. 2
Gjest gjest Skrevet 10. februar 2012 #4 Skrevet 10. februar 2012 Tips for å gjøre matingen enklere på natten, ute på tur o.l.: Jega hadde alltid en liten termos med kokt, varmt vann, og en termos med kokt, avkjølt vann. Kunne veldig raskt lage i stand "perfekte blandingsforhold" når og hvor som helst.. enkelt og greit :-) 1
Miss I.W. Skrevet 10. februar 2012 #5 Skrevet 10. februar 2012 Man skal da vel ikke ha mat i urinprøveglass!
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #6 Skrevet 10. februar 2012 Man skal da vel ikke ha mat i urinprøveglass! Det er da ikke noe problem sånn sett, de er jo helt rene. Men når man likevel er på apoteket så kan man jo heller kjøpe en melkepulverdispenser som er beregnet på formålet.
Gjest Annaires Skrevet 10. februar 2012 #7 Skrevet 10. februar 2012 Man skal da vel ikke ha mat i urinprøveglass! Hvorfor ikke? Det er jo ikke slik at de er brukte....
Miss I.W. Skrevet 10. februar 2012 #8 Skrevet 10. februar 2012 Det har ikke noe med at de skal brukes til urin, men at de ikke er egnet til matvarer og kan inneholde stoffer som ikke er bra å få i seg. Bokser o.l. som er godkjent til matvarer skal ha et glass med stett/gaffel-tegn på seg. Jeg ville ikke oppbevart matvarer i slike bokser, spesielt til til en liten baby!
Vibi Skrevet 10. februar 2012 #9 Skrevet 10. februar 2012 Det har ikke noe med at de skal brukes til urin, men at de ikke er egnet til matvarer og kan inneholde stoffer som ikke er bra å få i seg. Bokser o.l. som er godkjent til matvarer skal ha et glass med stett/gaffel-tegn på seg. Jeg ville ikke oppbevart matvarer i slike bokser, spesielt til til en liten baby! Kan aldri tenke meg at det brukes noen annen plast enn den som er i sprøyter, pilleesker eller annen plastemballasje som er helt vanlig å bruke på mat (eller annet du skal ha i deg), og som ikke har dette merket på seg. Tviler veldig sterkt på at dette utgjør noen fare for en baby.
Arkana Skrevet 10. februar 2012 #10 Skrevet 10. februar 2012 Det jeg har gjort/gjør er å ta med et brett på soverommet med rene flasker og flaskesmokker, en ferdigfylt pulverboks (fås kjøpt i dagligvarebutikker, den har tre rom som du kan ha ferdigmålt pulver i, så er det bare å helle i flasken i stedet for å begynne å telle skjeer midt på natten), en termos med kokende vann og en flaske med kaldt vann. Da går det rasktog enkelt å lage melk om natten. Mme skal drikkes relativt raskt etter laging, så det er ikke anbefalt å lage opp og la stå utover natten og varme opp. Det danner seg lett bakterier i mme.
liv Skrevet 10. februar 2012 #11 Skrevet 10. februar 2012 En får kjøpt en boks beregnet på NAN med tre rom i, og dreibart lokk... Så kan du posjonere ut det som trengs for å lage den du trenger. Bland i NAN før du har i det kalde vannet for NAN blandes best ut i temperatur over 40 grader
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå