Gå til innhold

Fedre og permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har far krav på pappaperm om han ikke er sammen m barnemor, eller blir han ikke sett på som en likeverdig far?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig blir han sett på som en likeverdig far.

Gjest frøken am
Skrevet

Hvis mor og far ikke bor sammen er det (DESVERRE) opp til mor å bestemme (ja, bestemme) om far skal få permen sin eller om hun skal ta den.

Kilde: NAV.

Skrevet

Hvor er retferdigheten?

Far skal betale bidrag , men alle rettigheter og velferdsgoder er tydeligvis hos mor... Ingen logigkk i dette. Pappapermen skulle jo være for at barn og far skal bli kjent.. Eneste som skulle fått bestemt noe her er far... Mor burde ikke hath noe å si. Er jo fars unge også ..

• Liker 1
Skrevet

Selv om jeg i utgangspunktet er enig i at far burde få pappaperm, så tror jeg det er en del praktiske forhold som kan sette en stopper for dette. Ofte så ammes barnet fremdeles når det er 8-9 mnd. Hvordan løse dette? Det er heller ikke anbefalt (leste jeg i en brosjyre fra NAV en gang iallfall) at barn som er helt små er frem og tilbake mellom hjemmene. Jeg tror nok at permisjon kunne blitt løst med godt samarbeid mellom foreldrene og om de bodde i umiddelbar nærhet til hverandre. Men her er en av de situasjonene der jeg dessverre ikke tror at det hadde vært til det beste for barnet om BP hadde hatt krav på permisjon.

• Liker 1
Skrevet

Selv om jeg i utgangspunktet er enig i at far burde få pappaperm, så tror jeg det er en del praktiske forhold som kan sette en stopper for dette. Ofte så ammes barnet fremdeles når det er 8-9 mnd. Hvordan løse dette? Det er heller ikke anbefalt (leste jeg i en brosjyre fra NAV en gang iallfall) at barn som er helt små er frem og tilbake mellom hjemmene. Jeg tror nok at permisjon kunne blitt løst med godt samarbeid mellom foreldrene og om de bodde i umiddelbar nærhet til hverandre. Men her er en av de situasjonene der jeg dessverre ikke tror at det hadde vært til det beste for barnet om BP hadde hatt krav på permisjon.

To mulige løsninger:

Pappa har " dag-perm" slik at mor henter barnet når arbeidsdagen kommer- det er vel ikke verre for et barn å være hos pappa enn ibarnehage... Og mor får jo ammepause.

Alternativ:

Utsett palppapermen til barnet er eldre

Finnasiering?

Dropp all støtte til aleneforeldre som faktisk deler den økonomiske byrden med en annen voksen person( barnefaren)

• Liker 1
Skrevet

Det kreves at mor og far har et veldig bra samarbeid for at dette skal fungere i praksis til det beste for barnet,og jeg vil tro at det er svært få som klarer å samarbeide så bra dessverre.

Når det er sagt så har barnet alle muligheter til å bli kjent med og få et bra forhold til far uten at far tar ut permisjon i slike tilfeller.

Skrevet (endret)

To mulige løsninger:

Pappa har " dag-perm" slik at mor henter barnet når arbeidsdagen kommer- det er vel ikke verre for et barn å være hos pappa enn ibarnehage... Og mor får jo ammepause.

Alternativ:

Utsett palppapermen til barnet er eldre

Finnasiering?

Dropp all støtte til aleneforeldre som faktisk deler den økonomiske byrden med en annen voksen person( barnefaren)

Man sender ikke så små barn i barnehage eller dagmamma..

Og ved å utsette pappapermen til barnet er eldre må man jo sende barnet i barnehage/dagmamma siden mor da må tidligere tilbake i jobb.

edit :skrivefeil

Endret av Iza'bella
Skrevet

Hvis mor og far ikke bor sammen er det (DESVERRE) opp til mor å bestemme (ja, bestemme) om far skal få permen sin eller om hun skal ta den.

Kilde: NAV.

Ja du har helt rett og grunnen er:

Våre soisalpolitkere kommer fra kvinnepartier enten de er kvinner eller menn. De MENER kvinner er de som trenger å komme best ut av det med barn og menn er alvsokser som KUN SKAL bidra økonomisk etter barnet er født. Etter samlivbrudd vil de kvinner skal ha full kontroll barnefars økonomi i tråd med kvinnepartienes ønsker.Det er ikke lov en mann å ha noe "privat under hodeputa" i kvinnepartienes verden.

Når samfunnet vi lever i ønsker dette skapes det konflikter som går utover barna. Dette er selvfølgelig mannens skyld i følge landets kvinnepartier.

Ordet likestilling handler ikke om likestilling men kvinners forestilling om samfunnet

Skrevet

Ja, et nylig født barn er jo selvsagt ikke med i sammenhengen der. Nei, de gir vi faen i ...

Skrevet

Ja, et nylig født barn er jo selvsagt ikke med i sammenhengen der. Nei, de gir vi faen i ...

Som om ikke far greier å ta vare på et barn... Hmm lurer på hvordan det er mulig at jeg lever i dag??

Skrevet

Som om ikke far greier å ta vare på et barn... Hmm lurer på hvordan det er mulig at jeg lever i dag??

Helt ærlig, vil du bli tatt seriøst så kom med noe bedre.

Skrevet

Helt ærlig, vil du bli tatt seriøst så kom med noe bedre.

Fedre greier oppgaven like bra som mor.. Grunnet barseldød ble far nødt for å fostre opp to jenter helt alene , gikk supert..,en nyfødt og en på 1,5 ..,

Skrevet

Fedre greier oppgaven like bra som mor.. Grunnet barseldød ble far nødt for å fostre opp to jenter helt alene , gikk supert..,en nyfødt og en på 1,5 ..,

Kjeeeedelig. Kom med noe relevant.

Skrevet

Selvfølgelig klarer de fleste fedre å ta vare på et barn!

Men permisjonen er nå engang til for at barnest skal få være hjemme så lenge som mulig,og sender man barnet bort til far hele dagene så er jo ikke barnet hjemme.Løsningen for noen kan være at far kommer å er med barnet der barnet bor,men mitt inntrykk er at de færreste klarer samarbeide bra nok til en slik løsning dessverre.

Skrevet

Men permisjonen er nå engang til for at barnest skal få være hjemme så lenge som mulig,og sender man barnet bort til far hele dagene så er jo ikke barnet hjemme.Løsningen for noen kan være at far kommer å er med barnet der barnet bor,men mitt inntrykk er at de færreste klarer samarbeide bra nok til en slik løsning dessverre.

Skrevet

Et barn bryr seg ikke om hville 4 vegger de er innenfor.. Så barnet kan fint bo hos far, self bør far ta del i barnets far være m barnet i mors permisjon også... Men tror det jer er viktig at far blir definert som foreldre og bør være den som avgjør om han skal ha permisjon... Hvilken bitter kvinne vil ofre noe for eksen... NORGE HAR INGEN LIKESTILLING!!

Skrevet

Et barn bryr seg ikke om hville 4 vegger de er innenfor.. Så barnet kan fint bo hos far, self bør far ta del i barnets far være m barnet i mors permisjon også... Men tror det jer er viktig at far blir definert som foreldre og bør være den som avgjør om han skal ha permisjon... Hvilken bitter kvinne vil ofre noe for eksen... NORGE HAR INGEN LIKESTILLING!!

Jeg merket helt klart forskjell på babyen når den var 7-8 mnd i forhold til om vi var hjemme hele dagen eller andre steder,så jo barnet merker om det er hjemme eller ikke.

Nå snakker du om at barnet skal bo hos far,tror du det er barnets beste og drive å flytte mellom foreldrene i forhold til hvem som har permisjon? Snakk om å potensielt skape tilknyttningsvansker for barnet...

Skrevet

NORGE HAR INGEN LIKESTILLING!!

Heldigvis går barnets behov foran de voksnes i lovverket.

• Liker 1
Skrevet

22.gif

2.tod.gif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...