AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #1 Skrevet 9. februar 2012 Jeg er nybegynner, og vil aller helst trene og forbedre ALT, men har kokt det ned til å få bedre kondisjon, stramme rumpe og lår, og få definerte overarmer. Jeg skal prøve å trene 3 ganger i uken til å begynne med, ser da dette greit ut, eller bør jeg forandre på noe? Hvordan gjør dere det, dere som har omtrent samme mål som meg? Dag 1: Kondisjon: spinning, mølle (både intervall og langkjøring). Dag 2: Kondisjon som oppvarming, styrke på rumpe, lår. Dag 3: Kondisjon som oppvarming, styrke på armer. Aller helst vil jeg ta litt av alle apparater og muskelgrupper mens jeg holder på, men noe sier meg at det er ugunstig. Det er vel bedre å fokusere på en muskelgruppe, i stedet for å ta litt mage, litt ben, litt armer, etc.?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #2 Skrevet 9. februar 2012 Som nybegynner er det ingen grunn til å vente en uke mellom hver gang du trener styrke på en bestemt muskelgruppe. For maksimal progresjon bør du trene alle muskelgrupper tre ganger i uken, med en hviledag mellom hver. Et helkropps styrkeprogram er med andre ord som regel å foretrekke. Du skriver ingenting om styrketrening på rygg og mage, noe jeg finner merkelig. Spesielt ryggen er det meget viktig å trene, siden det er her en rekke kroppsplige plager og vondter har tendens til å oppstå. Og ikke minst, en rygg og mage som ikke er veltrent, er ikke pent... Jeg ville forøvrig benyttet med av vanlige vekter fremfor apparater, da førstnevnte er mer funksjonelt ved at det bl.a. trener støttemusklaturen i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå