AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #1 Skrevet 9. februar 2012 Noen som har noen fine dikt til mor nå når morsdagen nærmer seg?
Gjest just words Skrevet 10. februar 2012 #2 Skrevet 10. februar 2012 EN HYLLEST... Det er så mange svære berømmede på jord. La disse få sin ære men ingen er som mor. Så mange navn skal gies med store, fine ord- men dog av alt som sies er ingen ting som mor. Om hele verdens ære ble stillet på mitt bord, jeg valgte deg, du kjære, umistelige mor. Kjell Hoftun M - O - T - H - E - R "M" is for the million things she gave me, "O" means only that she's growing old, "T" is for the tears she shed to save me, "H" is for her heart of purest gold; "E" is for her eyes, with love-light shining, "R" means right, and right she'll always be, Put them all together, they spell "MOTHER," A word that means the world to me. Howard Johnson Til Mamma. Derfor har vi mødre Da mødre ble til var tanken ganske klar. For mødre har noe i seg som ingen andre har. De øser av sin omsorg og deler alt de vet. De viser deg at livet er håp og kjærlighet. Derfor har vi mødre og dersom du spør meg. Den beste mor i verden det er nettopp DEG. ukjent Dette er vel ikke så mye et dikt men jeg synes det er Ganske fint: Det var en gang et barn som var klart for å bli født Så en dag spurte barnet Gud: "Si meg, sender du meg til jorden i morgen, men hvordan skal jeg kunne leve der, så liten og hjelpeløs"?. Gud svarte kjærlig: "Blandt alle engler, så velger jeg en til deg. Hun vil vente på deg og ta vare på deg" "Men si meg, Gud, her i himmelen, så gjør jeg ikke annet enn å synge å smile. Det er nok for meg til å bli lykkelig. Hvorfor må jeg dra?" "Dine engler vil synge for deg og vil alltid smile for deg, hver dag. Og du vil føle englenes kjærlighet og være lykkelig" "Og hvordan skal jeg være i stand til å forstå at mennesker snakker til meg, hvis jeg ikke forstår deres språk?" "Dine engler vil fortelle deg de vakreste og søteste ord som du noensinne har hørt, og med mye tålmodighet og omsorg, dine engler vil lære deg å snakke" "Og hvordan gjør jeg det når jeg ønsker å snakke med deg?" "Dine engler vil folde hendene dine og lære deg hvordan du skal be" "Jeg har hørt at det ikke er snille mennesker på jorden, hvem til beskytte meg?" "Dine engler vil beskytte deg selv om det betyr et risikofylt liv." "Men jeg vil alltid være lei meg fordi jeg vil ikke se deg mer." "Dine engler vil alltid fortelle deg om meg og vil lære deg hvordan du skal komme tilbake til meg, men uansett vil jeg alltid være i nærheten av deg" Akkurat da var de stor ro i himmelen, men en stemme fra jorden kunne likevel høres og barnet skynde seg fort å spørre mykt: "Å Gud, hvis det er meningen at jeg skal forlate deg nå, fortell meg engelens navn" "Dine englers navn er ikke viktig i det hele tatt, du vil kalle din engel - Mamma" Ukjent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå