Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2004 #1 Del Skrevet 6. januar 2004 Hei alle sammen. Har en katt som spiser veldig lite, litt tørrfor og bitte litt fisk. Må nesten legge maten foran henne å BE henne om å spise. Hun er slank, altså ikke mager og er aktiv, hun er 1 1/2 år. Så har jeg også rake motsetninga av en katt. Han vil spise hele tiden, og spiser alt... Passe tjukk og er kastrert. Så hva kan jeg gjøre for at hun skal spise mere og for at han ikke skal være så opptatt av mat( tigger også!!) og bli litt tynnere??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nirvana Skrevet 7. januar 2004 #2 Del Skrevet 7. januar 2004 Om du mener hun spiser så lite at det er grunn til bekymring, bør du ta henne til dyrlegen. Men enkelte katter spiser mindre enn andre. Og om den andre katten din spiser altfor mye, bør du ikke bruke den som standard :blunke: Du skriver at hannkatten din er "passe tjukk", og da regner jeg med at han trenger all den maten han får i seg. Dersom hunnkatten er frisk og rask ellers, kan du forsøke å blande litt gjær i maten hennes. Det får alltid fart på appetitten (Det skal ikke mye så mye til.. bare ikke bruk tørrgjær ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigella Skrevet 7. januar 2004 #3 Del Skrevet 7. januar 2004 Katten min (kastrert hannkatt) spiser lite i perioder, og han er ganske slank. Vi har funnet ut at han sniker seg inn til naboen som har en innekatt (rasekatt) og rapper for! I tillegg jakter han mye og spiser byttet. Da er han heller mett når han kommer hjem. En annen grunn til at katter kan bli tynne er orm. Har katten din fått ormekur? Hvis jeg skal gi råd, så ville jeg nok sjekket med dyrlege for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2004 #4 Del Skrevet 7. januar 2004 Joda begge har fått ormekur. Og må nok inrømme at den gamle herren er nok for tykk!!!! Hun som spiser lite er i flott form og ikke mager, men som matmor skulle jeg ønske at hun spiste mer. Hun er innekatt. Men alikevel takker for svar. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Frk Amalie~ Skrevet 10. januar 2004 #5 Del Skrevet 10. januar 2004 Får den kastrerte katten din for som er tilpasset kastrerte katter? Når det gjelder den andre; Hvis den ikke er for tynn er det bare å slappe av. Katter er forskjellige; som vi mennesker er :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå