AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #1 Skrevet 9. februar 2012 Gamle jobben min vil ikke gi meg attest. Sluttet der i sommer, og ba om en attest. Fikk beskjed om at de skulle ta det neste uke, og hørte aldri noe mer. Etter det har jeg ringt kanskje 5 ganger og bedt dem sende den. De hadde nemlig attesten klar. Det har de IKKE gjort!!! Har også sendt flere mail jeg ikke har fått svar på. Sist jeg ringte rett før jul sa de at de skulle sende den, istede har de sendt meg noe helt annet om feriepenger. Alt utenom attest. Ringte NOK en gang og bad de sende meg det på e-post, leste opp e-post adr. men neida. Så jeg lurer virkelig på hva f* de driver med. Er det noen der som saboterer og ikke ønsker at jeg skal få attesten? Man har jo faktisk KRAV på en attest. Hva kan jeg gjøre for å få attesten min? Kontakte arbeidstilsynet?
Leonora8 Skrevet 9. februar 2012 #2 Skrevet 9. februar 2012 Det samme skjedde med meg en gang, da møtte jeg personlig opp på kontorene til firmaet jeg jobbet i, da fikk de fart på sakene. Hvis det ikke lar seg gjøre så ville jeg kontaktet arbeidstilsynet. Vet ikke hvor mye de kan gjøre for det, men er jo verdt et forsøk.
Glitnir Skrevet 9. februar 2012 #3 Skrevet 9. februar 2012 Stikk innom arbeidsstedet en tur, ordner seg nok da. Det er jo tross alt bare noen linjer om hva du har gjort og når du jobbet der.
MissStiles Skrevet 10. februar 2012 #4 Skrevet 10. februar 2012 Samme skjedde med meg. Jeg maste 2-3 ganger om å få attest. Jada, det skulle jeg få. Til slutt når jeg begynte å søke jobber, så hadde jeg fortsatt ikke fått attesten. Den sjefen hadde sagt ja til være min referanse. De ringte henne og det gikk vist greit. Allikevel surt siden jeg gjerne skulle ha hatt attesten av henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå