Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem av dere er det som tror på det som skal skje den 21.desember 2012? På grunn av mayakalenderen for eksempel.

Begynner nesten å bli litt overtroisk...

Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet

"Always deny the apocalypse. You’ll usually be right, and when you’re wrong, no one will be left to say, ‘I told you so.’"

Det er omtrent det jeg tenker om saken.

• Liker 9
Skrevet

Hahah, den likte jeg.

Jeg tenker mer slik: Ingenting tyder på at verden skulle gå under på den datoen.

Hvis profetiene sier (og det tror jeg faktisk ikke de gjør) at verden skal gå under... spiller det noen rolle? Når har profetier noen gang slått riktig?

Skrevet

Er så lei av at verden skal gå under hele tiden.

• Liker 4
Skrevet

Den gjør ikke det, hvis du hadde satt deg litt inn i Mayakulturen så hadde du forstått at verden ikke kom til å gå under ;)

Skrevet

Uff, jeg synes litt synd i dere som tror at noe fryktelig kommer til å skje 21. desember. :klemmer:

Å gå rundt å vite (eller ihvertfall tror at man viter) datoen for når man kommer til å daue, liksom. Grusomt. :tristbla:

• Liker 1
Skrevet

Er det greit om man dropper å kjøpe julegaver til dem som tror på dette? Har nok å gjøre fra før da.

• Liker 1
Skrevet

Uff, jeg synes litt synd i dere som tror at noe fryktelig kommer til å skje 21. desember. :klemmer:

Å gå rundt å vite (eller ihvertfall tror at man viter) datoen for når man kommer til å daue, liksom. Grusomt. :tristbla:

Det er ingen vits i å synes synd på folk som nekter seg kunnskap, for eksempel kunnskap om at mayekalenderhysteriet er bare tull.

• Liker 2
Skrevet

Hvor står det at verden skal gå under den datoen? Mayakalenderen stopper da, men sies det noe om verdens undergang? Var det Mayaene som bestemte hvor lenge verden skulle vare?

• Liker 2
Skrevet

Det sies jo at det skal skje noe i verdenrommet i vår galakse, noe med sola og planetene. Ikke at verden vil gå under, men at det vil skje noe på jorda som vil utrydde menneskeheten..Altså, ikke at jeg tror på det, men det er hva jeg har hørt. Som for eksempel svært sterke solstormer ol

Skrevet

Det sies jo at det skal skje noe i verdenrommet i vår galakse, noe med sola og planetene. Ikke at verden vil gå under, men at det vil skje noe på jorda som vil utrydde menneskeheten..Altså, ikke at jeg tror på det, men det er hva jeg har hørt. Som for eksempel svært sterke solstormer ol

Hvem som helst kan si at noe vil skje ett stykke frem i tid, det koster absolutt ingenting. Spør dem etter at datoen inntreffer, og be dem forklare hvorfor de tok feil, heller (noe de vil).

Denne siden her har en god oppsummering av tidligere profetier som aldri slo til (surprice, surprice), og den nye hotte Maya-versjonen.

• Liker 1
Skrevet (endret)

mayakalenderen slutter den dagen ved en tilfeldighet, fordi da den ble laget så var det så langt frem i tid de "gadd" å lage den.

Og om jorden går under en eller annen gang så er det ingenting dere kan gjøre uansett, vi skal alle dø, lev livet mens dere kan!

Innlegget er redigert for personangrep. Iah, mod

Endret av Iah
Skrevet

Mayakalenderen sluttet i oktober i fjor. Hvis man går litt nærmere inn på hva det dreier det seg ikke om fysisk apokalypse og undergang, men om utvikling åndelig og kulturelt. Men det skal visstnok være krevende for menneskene åkke som :)

• Liker 1
Skrevet

Hvem av dere er det som tror på det som skal skje den 21.desember 2012? På grunn av mayakalenderen for eksempel.

Tror du skal ta en titt på bloggen til astronomen Phil Plait jeg, en veldig fornuftig herremann som skriver endel bl.annet om dette her (men mest om astronomi da).

Denne bloggposten av han er høyst aktuell.

Skrevet

Ta det helt med ro.

http://skepsis.no/?p=586

Skrevet

Jeg har ikke tid til at jordan skal gå under så tidlig! :gjeiper:

Skrevet

Håper ikke det, for det er dagen før bursdagen min! :sur:

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvis polene skifter plass, blir det store naturkatastrofer på jorda.

Større enn noe av det vi har sett til nå. Jeg har faktisk tenkt en del på akkurat denne dagen i desember og kjenner at jeg har litt vondt i magen p.g.a. det. Tenk hvis det er noe i dette. :tristbla:

Skrevet

Hvis polene skifter plass, blir det store naturkatastrofer på jorda.

Større enn noe av det vi har sett til nå. Jeg har faktisk tenkt en del på akkurat denne dagen i desember og kjenner at jeg har litt vondt i magen p.g.a. det. Tenk hvis det er noe i dette. :tristbla:

Nei, det blir det ikke. Polene skifter rett som det er. Det har skjedd mange ganger i jordens historie, og så vidt jeg forstår, så utløser det ikke noen store katastrofer. Det er bare jordens magnetfelt som endrer seg. Skulle det forsvinne helt og holdent, så ville ikke det være bra, siden det er dette feltet som skjermer oss mot stråling fra verdensrommet. Men det er ingen som helst grunn til å anta at jordens magnetfelt skulle forsvinne totalt i forbindelse med en polvending.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...