Kipa Skrevet 6. januar 2004 #1 Del Skrevet 6. januar 2004 Vi har en border collie og snart har vi en baby også. Vi er såklart spente på hvordan det skal gå, men samtidig veldig bevisste på at vi skal klare det. Har fra før av drevet med litt sånne iq treninger på Ludde og han liker det kjempegodt, denne rasen er dessuten avh. av litt sånn daglig. men jeg trenger tips til nye ting vi kan øve på, innendørs. Slik at han får sin trening og Lukas får sin kos av både meg og mannen.. Ellers tar vi gjerne imot andre tips for at det skal gå bra i forholdet baby- hund...Har hørt dette med å ikke forandre på rutiner og såklart la han få se hva det er for noe nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 6. januar 2004 #2 Del Skrevet 6. januar 2004 Det eneste tipset jeg har snappet opp ifht. hund og baby er å ta med et plagg som babyen har brukt på sykehuset hjem før babyen kommer, slik at hunden venner seg til lukten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 8. januar 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 8. januar 2004 dytter denne opp igjen.. er det ingen som har noen tips..jeg mener slike enkel triks som rulle, sitte bamse, opp på to etc..dette kan han da... Vi har drevet med agility, men måtte slutte pga en skade han har.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaToya Skrevet 8. januar 2004 #4 Del Skrevet 8. januar 2004 Hei. Noe man kan gjøre er å kjøpe en kong/Buster ball eller bein hvor hunden må jobbe for å få godbiter ut. Kan gjernes gjemmes også. Å bytte eks brødskiver i kongen er ganske lurt, for det er mye vanskeligere å få ut enn eks tørrforkuler. Legge godbiter under eks en tallerken og hunden må virkelig bruke hodet for å få løs godbiten. Brusflaske kan også brukes. Av trenings ting kan du trene på sitte bamse, toch tommel ( trykke på din tommel ) lære han å plukke ut en cd/bok/dvd av flere ( toch metoden ), lære han å hente ting som eks mobil/nøkler osv Når det gjelder hund og barn har jeg hørt at det lønner seg å være som vanlig i den grad man kan dette. La hunden få ta del i barnes rutiner. Ingen ting i veien for at hunden kan bli når ungen skal skifte bleie, la hunden snuse på babyen. Ikke steng hunden inne /glem hunden. Da vil hunden føle at babyen tar hans plass. Gi både barn og hund litt kvalitetstid og gjør også ting sammen så langt det går. Lykke til - det kommer til å gå kjempe bra :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå