AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #1 Skrevet 9. februar 2012 Jeg går alltid 2 dager med samme klær på jobb. Skifter selvfølgelig det kroppsnære + blusen/skjorta, men bruker buksa/skjørtet/kjolen/cardiganen 2 dager på rad. Klærne brukes 2 dager og blir så vasket. (Ullkjoler vaskes ikke så ofte) Klærne henges på kleshenger og luftes i kaldt rom med åpent vindu fra dag 1 til dag 2. På min arbeidsplass bytter 99% klær hver dag, og jeg har forståelse fra KG at å bruke klær 2 dager på rad,fyfy og ekkelt. MEN når jeg leste en eller annen tråd om emnet her på KG, der det virket som folk flest har et halvt skap med 1 dags gamle klær, så synes jeg det er ekkelt. Brette sammen brukte klær og inn i skap?! Uffda. 7
Gjest Bobler Skrevet 9. februar 2012 #2 Skrevet 9. februar 2012 Har en egen plass på badet for "brukt men kan brukes"-klær. Og har en maksgrense på plaggene, så det ikke hoper seg opp Bruker aldri samme klær to dager på rad. Men kan fint bruke et plagg flere ganger! 3
Envy Skrevet 9. februar 2012 #3 Skrevet 9. februar 2012 Jeg har også en "brukt, men kan brukes igjen" stabel Liker ikke å ha det samme to dager, men bruker jo klær flere ganger før jeg vasker (med mindre det er flekker på da).
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #4 Skrevet 9. februar 2012 Om klær ikke lukter ekkelt, eller er veldig skitne så legger jeg dem tilbake til skapet uansett hvor mange ganger jeg har brukt dem. 23
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #5 Skrevet 9. februar 2012 Har en egen plass på badet for "brukt men kan brukes"-klær. Og har en maksgrense på plaggene, så det ikke hoper seg opp Bruker aldri samme klær to dager på rad. Men kan fint bruke et plagg flere ganger! Samme her Jeg kan bruke det ene plagget to dager på rad, feks buksen, men så bytter jeg overdel. Og så henger jeg opp den overdelen jeg brukte dagen før på badet og tar den på meg en annen dag igjen, gjerne med en ny bukse/tights osv. 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #6 Skrevet 9. februar 2012 Om klær ikke lukter ekkelt, eller er veldig skitne så legger jeg dem tilbake til skapet uansett hvor mange ganger jeg har brukt dem. Æsj. Brukte klær skal ikke tilbake i skapet. 13
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 9. februar 2012 #7 Skrevet 9. februar 2012 Vasking sliter jo på klærne, jeg bare legger sokkene mine til tørk, lukter ikke noe fotsvette av dem. Alle folk som har luktet på dem sier at det ikke noe lukter noe, og da har de luktet motvillig på. Er bare tull med vaske-hysteri. Hvis plagget lukter mat, eller lukter svette, flekker osv, da vaskes plagget. Ikke ellers! 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #8 Skrevet 9. februar 2012 Samme her. Jeg bruker aldri samme klær to dager på rad (og legger godt merke til de av kollegene mine som gjør det). Men det er ikke alt som vaskes etter at det er brukt en gang. Ullklør bruker jeg inntil tre ganger før jeg vasker det, og bukser kan jeg nok bruke i hvert fall 5 ganger mellom hver vask. Men tynne topper, bluser, singleter, alt som er helt inntil kroppen, vaskes etter en dags bruk.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #9 Skrevet 9. februar 2012 Jeg bruker aldri samme klærne to dager på rad. Kan fint bruke samme buksen, men aldri samme overdel. Ikke fordi det er skittent, men fordi jeg ikke vil ha på meg det samme to dager på rad. Går som regel noen dager/uker før jeg bruker overdelen igjen. Merker at jeg også reagerer på folk rundt meg når de bruker de samme plaggene to dager på rad Jeg har alltid singlet under genseren, og de blir vasket ofte. Gensere og bukser henger jeg tilbake i skapet dersom de ikke lukter svette ol.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #10 Skrevet 9. februar 2012 Jeg kan godt bruke samme antrekk to dager på rad. Hvorfor ikke? jeg kan også godt bruke samme topp 3-4 ganger før jeg vasker den. Jeg blir ikke skitten eller svett på jobben og skifter med en gang jeg kommer hjem. 7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #11 Skrevet 9. februar 2012 Vasking sliter jo på klærne, jeg bare legger sokkene mine til tørk, lukter ikke noe fotsvette av dem. Alle folk som har luktet på dem sier at det ikke noe lukter noe, og da har de luktet motvillig på. Er bare tull med vaske-hysteri. Hvis plagget lukter mat, eller lukter svette, flekker osv, da vaskes plagget. Ikke ellers! Kødder du? Ang. sokkene? 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #12 Skrevet 9. februar 2012 Hvorfor i allverden kan man ikke bruke klærne to dager på rad, men det er ok å legge det i en haug på badet til en annen dag? TS sin metode er da den minst ekle her. 5
Gjest Raindrops Skrevet 9. februar 2012 #13 Skrevet 9. februar 2012 Jeg lurer mer på hvorfor det er noe å reagere på om noen bruker samme genser to dager på rad. Hvordan får dere med dere hva alle har på seg hele tiden? :gjeiper: 10
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #14 Skrevet 9. februar 2012 Samme her. Jeg bruker aldri samme klær to dager på rad (og legger godt merke til de av kollegene mine som gjør det). Men det er ikke alt som vaskes etter at det er brukt en gang. Ullklør bruker jeg inntil tre ganger før jeg vasker det, og bukser kan jeg nok bruke i hvert fall 5 ganger mellom hver vask. Men tynne topper, bluser, singleter, alt som er helt inntil kroppen, vaskes etter en dags bruk. Jeg bruker aldri samme klærne to dager på rad. Kan fint bruke samme buksen, men aldri samme overdel. Ikke fordi det er skittent, men fordi jeg ikke vil ha på meg det samme to dager på rad. Går som regel noen dager/uker før jeg bruker overdelen igjen. Merker at jeg også reagerer på folk rundt meg når de bruker de samme plaggene to dager på rad Jeg har alltid singlet under genseren, og de blir vasket ofte. Gensere og bukser henger jeg tilbake i skapet dersom de ikke lukter svette ol. Jeg legger også merke til de som bruker samme klær to eller flere dager på rad. Ikke med vilje, det skjer automatisk
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #15 Skrevet 9. februar 2012 Det skjer automatisk at jeg legger merke til det altså*
Gjest "gjest" Skrevet 9. februar 2012 #16 Skrevet 9. februar 2012 Jeg kan gå med nederdel flere ganger, men skifter jumper. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #17 Skrevet 9. februar 2012 Jeg lurer mer på hvorfor det er noe å reagere på om noen bruker samme genser to dager på rad. Hvordan får dere med dere hva alle har på seg hele tiden? :gjeiper: Det kommer vel gjerne selvsagt an på hvor mange som jobber/studerer på samme plass. Jeg legger ikke merke til det når det gjelder 500 studenter i forelesningssalen, men på jobben, der vi bare er 8 stykk så legger jeg merke til det. Det skjer helt automatisk. Men jeg husker veldig godt, og legger ofte merke til detaljer. Må bare si at jeg er absolutt ikke noen fashionista selv, og jeg tenker ikke nødvendigvist stygt om de jeg legger merke til. Jeg bare gjør det automatisk
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #18 Skrevet 9. februar 2012 Hvorfor i allverden kan man ikke bruke klærne to dager på rad, men det er ok å legge det i en haug på badet til en annen dag? TS sin metode er da den minst ekle her. Det skjønner ikke jeg heller. Jeg har et klesstativ som jeg bruker til det jeg har brukt, men som ikke trenger vask ennå.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #19 Skrevet 9. februar 2012 Jeg kan gå med nederdel flere ganger, men skifter jumper. Det har skjedd noe merkelig med avataren din. Bildet er helt komprimert.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #20 Skrevet 9. februar 2012 Samme her. Jeg bruker aldri samme klær to dager på rad (og legger godt merke til de av kollegene mine som gjør det). Men det er ikke alt som vaskes etter at det er brukt en gang. Ullklør bruker jeg inntil tre ganger før jeg vasker det, og bukser kan jeg nok bruke i hvert fall 5 ganger mellom hver vask. Men tynne topper, bluser, singleter, alt som er helt inntil kroppen, vaskes etter en dags bruk. Hvorfor det?! Jeg tenker at jeg er rensligere enn dere som skifter hver dag, for mine klær henger til skikkelig utlufting om natten, ikke på et varmt bad, og går i vask etter 2 dager, mens flertallet her i tråden har en samling brukte klær som ikke henger til lufting engang, mellom bruk som er fordelt over flere dager. Anonym bruker her kan bruke bukser opp til 5 dager.. men jeg tolker det som hun mener negativt med " legger godt merke til de av kollegene som bruker samme klær over 2 dager på rad." Hvor er logikken i det? TS. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå