vanskapning Skrevet 9. februar 2012 #1 Skrevet 9. februar 2012 Hvilke muligheter har man egentlig dersom man er for sliten til å studere det man egentlig vil, er for sliten til å skaffe seg en grei jobb, og man trenger penger for å leve? Jeg føler meg bare sytete og fæl, vet jo at mange har det så sinnssvakt mye verre. Likevel aner jeg ikke hva jeg skal gjøre, jeg aner ikke hvordan jeg skal finne energi og ork til å gjøre det jeg vil. Har akkurat gått ut av videregående så har hele verden foran meg, men det hjelper ikke når energien ikke strekker til og jeg helst vil sove hele tiden..
Strikkemamma Skrevet 9. februar 2012 #2 Skrevet 9. februar 2012 (endret) Ta deg et friår/jobbeår/reiseår/daffeår/whatever you like-år... Så kan du tenke ut hva du vil senere og samle energi og krefter. Velger du å jobbe i butikk, kan jeg garantere deg at når friåret er over så er du gira på skolen igjen. Endret 9. februar 2012 av Susih89
vanskapning Skrevet 9. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2012 Jeg haaar daffeår nå. Jeg tar et årsstudium, og faget er noe av det mest interessante jeg vet om. Likevel klarer jeg ikke å få til noe selv om jeg VIL. Jeg strøk på eksamen, og jeg sliter med å komme meg gjennom pensum. Jeg vet ikke om jeg takler å jobbe i butikk et år.. Har hatt sommerjobb og deltidsjobb i butikk, og etter hver vakt var jeg helt ødelagt og orket ikke å gjøre noe. Greit nok når jeg bodde hjemme hos mamma og hun ordnet mat og stelte i huset, men nå som jeg bor alene går det ikke ann.. Jeg er så fortvila at jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, er hos utredning hos legen men det går så SAKTE, og snart må man søke på skole og jobb og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre...
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #5 Skrevet 9. februar 2012 Man går til legen. For det er ikke naturlig å ha det sånn.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #6 Skrevet 9. februar 2012 Ser at du går til legen, og det er bra- for det kan hende det er noe fysisk i veien som gjør det så sliten. Samtidig er det, etter hva jeg vet i hvert fall, ikke så mye hjelp å få med diffuse plager (innetil du får en diagnose) slik som du beskriver. "Takler ikke" "ødelagt" "har ikke energi" er rett og slett ikke gyldige grunner til å gjøre ingenting i dagens samfunn. Beklager hvis jeg høres krass ut, for det er ikke meningen! Men mitt råd er å finne et minimum av hva du faktisk klarer, og gjøre det. Er det for mye å jobbe i butikk, ta en redusert stilling eller finn noe annet, mindre utfordrende. Selvsagt kan det føles meningsløst når du egentlig har lyst til å studere, men hvis du ikke orker studier, og trenger penger, så har du strengt tatt ikke noe valg. Alternativet er jo å gjøre ingenting, eller stryke på eksamen igjen, og da er det bedre å gjøre minst mulig (men som gir litt penger i kassa), mens du utredes, tenker, kommer til hektene igjen. Lykke til!
RockyRose Skrevet 9. februar 2012 #7 Skrevet 9. februar 2012 Ta deg et friår/jobbeår/reiseår/daffeår/whatever you like-år... Så kan du tenke ut hva du vil senere og samle energi og krefter. Velger du å jobbe i butikk, kan jeg garantere deg at når friåret er over så er du gira på skolen igjen. Støttar den! Eg hadde eit jobbår, der du tenar peng og slepp tenke på prøver og andre skuleting... Veldig deilig, og kan hende du byrjar glede deg til skulen etter det året.. Det gjorde eg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå