Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har et målark jeg gjerne skulle ha svart på, har 17 store mål, men trenger hjelp på 5 av de.

1) Gi en god beskrivelse av vordan India ble selvstendig.

2) Gir grundig forklaring på årsaker og virkninger av konflikten i midøsten (den har jeg forsåvidt funnet, men er usikker)

3) Kan beskrive noen av tiltakene som er gjort for å få til fred i midtøsten.

4) Beskriver hvordan konflikten pågår nå.

5) Drøfter fremtidsutsiktene for området.

Altså, jeg har lest meg på dette over en uke nå, og jeg har faktisk sittet i 3 og en halv time. Har funnet veldig mye, men dette ^ sliter jeg med. WIKIPEDIA er ikke mye til hjelp, skal skjønne det også, og jeg skjønner ikke veldig mye fra nettet. Syns det var vanskelig å finne det ut på nettet, så da spør jeg noen her om de kanskje vil dele hva de vet? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør leksene dine selv! Du fikk mye hjelp i den forrige tråden du startet, så følg de samme tipsene du fikk der i denne oppgavene: Bruk google..

• Liker 7
Skrevet

3,5 time på å lese til en prøve er da ikke mye. Og har dere ikke lært at wikipedia er en dårlig kilde?

snl.no er en fin side for dette.

SØK på

1: "India selvstendighet"

2 og 3 og 4: "midtøsten-konflikten" ellers er nyhetssider en grei kilde til punkt 4

Drøfting av fremtidsutsiktene må du gjøre selv, for det er din egen diskusjon. Se ting fra de ulike sidene i konflikten.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Konflikten mellom Israel og Palestina er komplisert. Radioselskapet i P2 hadde i fjor noe som het Midtøstenskolen, der hver fredag(?) over flere uker tok grundig for seg konflikten i midtøsten. Radioselskapet legger ut podkast, så det er mulig å lytte til det. Jeg er sikker på at du vil lære mye av å lytte til programmene.

Edit: Her er en oversikt over sendingene og datoene, så finner du podkastene lettere. :)

Endret av Grønt blad
  • Liker 1
Skrevet

Gjør leksene dine selv! Du fikk mye hjelp i den forrige tråden du startet, så følg de samme tipsene du fikk der i denne oppgavene: Bruk google..

Det er som sagt vanskelig å forstå.

Skrevet

3,5 time på å lese til en prøve er da ikke mye. Og har dere ikke lært at wikipedia er en dårlig kilde?

snl.no er en fin side for dette.

SØK på

1: "India selvstendighet"

2 og 3 og 4: "midtøsten-konflikten" ellers er nyhetssider en grei kilde til punkt 4

Drøfting av fremtidsutsiktene må du gjøre selv, for det er din egen diskusjon. Se ting fra de ulike sidene i konflikten.

Jeg mente ikke at jeg ar øvd i 3,5 time, men prøvd å finne info om det jeg skrev bare. Nei, vi har lært at wikipedia er kjempebra.

-Takk for svar , også til alle dere andre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...