AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #1 Skrevet 9. februar 2012 Hei. Fikk brev nå om at jeg har fått betalingsanmerkning som følge av en ubetalt regning fra et selskap. Har ALDRI hatt noe med dette selskapet, og aldri kjøpt noe der. Innkassokravet er nå trukket på lønnen min. Har ikke fått noen form for skriftlig varsel. Det er vel ikke god inkassoskikk?? Hva gjør jeg? Har vært i kontakt med innkrevingsselskapet, og de sier at "dette er sikkert en misforståelse", men ingenting skjer. Jeg maser og maser. Jeg vil ha pengene tilbake...!
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #2 Skrevet 9. februar 2012 Du bar be om å få tilsendt en kopi av de påminnelser som er sendt deg av inkassoselskapet. Så får du sende en mail/brev om at du bestrider kravet (selv om dette kan være for sent). Inkassoselskapet kan ikke gjøre noe med saken din, det må du ta igjennom det selskapet du angivelig har handlet hos. Så om du ikke har snakket med det opprinnelige selskapet som krever deg for penger, så skjer det absolutt ingenting.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #3 Skrevet 9. februar 2012 Du kan ikke trekkes for penger ifra lønn eller konto uten at Namsmannen har begjært beløpet til utlegg. Da ville du i såfall fått et brev fra namsmannen før dette hadde skjedd og da får du også et skriv som du kan signere og skrive en forklaring på hvorfor du bestrider kravet. Hvis det er blitt trukket penger fra lønnen din uten at du har sett noe til dette så er det ikke skjedd i lovlige former.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå