AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #1 Del Skrevet 9. februar 2012 Nå som minsugradene synker til under -20, så er det bare en ting å gjøre når batteriet svikter, startkable.. Men hvordan gjør man det i rett rekkefølge, det er vel ikke bare å koble på i hytt og pine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #2 Del Skrevet 10. februar 2012 Ingen som kan hjelpe? Har fått med meg såpass at det er + til + først, så - på den døde bilen, også skal klipa kobles til motorblokka eller noe på den bilen som står og går, men hvor på motoren skal den kobles.. ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #3 Del Skrevet 10. februar 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 10. februar 2012 #4 Del Skrevet 10. februar 2012 Jord handler ikke nødvendigvis om motorblokken, bare mot et eller annen jordet punkt på bilen. Det holder fint å klipse rett i rammen eller karross i motorrom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykkelige.meg Skrevet 12. februar 2012 #5 Del Skrevet 12. februar 2012 Plusspol mot plusspol og minuspol mot minuspol. Har alltid fungert for oss... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #6 Del Skrevet 12. februar 2012 Plusspol mot plusspol og minuspol mot minuspol. Har alltid fungert for oss... Det kan være livsfarlig, det kan danne seg gass, hele batteriet kan eksplodere. SLUTT MED DET. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 12. februar 2012 #7 Del Skrevet 12. februar 2012 Plusspol mot plusspol og minuspol mot minuspol. Har alltid fungert for oss... Det er HELT feil måte å gjøre det på. Dette er å skape bilbrann med litt flaks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BamseB Skrevet 12. februar 2012 #8 Del Skrevet 12. februar 2012 Tro meg, så lenge du bruker startkabler og ikke lar bilen stå på annen lading over LANG tid så spiller det ingen rolle. Den eneste regelen er at det er kjekt om ikke kablene kommer borti hverandre. Ikke for å høres toskete ut, men jeg vet hva jeg snakker om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BamseB Skrevet 12. februar 2012 #9 Del Skrevet 12. februar 2012 Det kan være livsfarlig, det kan danne seg gass, hele batteriet kan eksplodere. SLUTT MED DET. Knallgass utvikles av et batteri under lading. Dersom batteriet lades over lengre tid (timer) i et rom med lite lufting så har er eksplosjonsfaren stor. Utendørs er ikke dette et tema. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 14. februar 2012 #10 Del Skrevet 14. februar 2012 Plusspol mot plusspol og minuspol mot minuspol. Har alltid fungert for oss... Det er helt riktig måte og gjøre det på og siste -klypa på batteriet i den bilen som skal ha hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå