Gjest loler Skrevet 9. februar 2012 #1 Skrevet 9. februar 2012 Veit ikke helt om denne saken passer inn her.. men jeg prøver meg Saken er at jeg har en kjempegrei bestemor som i hele oppveksten min har strikket Selbu-votter til meg og hele familien. De er jo så fine, og det er vel ikke så vanlig lenger at det er så mange som har eller strikker sånne lenger? Jeg ser jo av og til at det er folk som går med de også da Til saken jeg egentlig er her for er at jeg i starten av uken gikk til skolen mens jeg hadde vottene på meg.. da jeg kom inn tok jeg av meg vottene (jeg veit jeg hadde de med meg inn) og gikk til klasserommet. Før timen startet fant jeg ut at vottene mine var borte.. jeg ble nesten lei meg for jeg ville ikke spørre bestemor om å lage nye siden det er så mye arbeid med å lage et par nye votter, så jeg løp ned der jeg hadde vært og lette, men jeg fant dem ikke.. De var helt borte og jeg har heller ikke funnet dem enda.. Det ble da til jeg måtte "bestille" nye fra bestemor.. Men saken er også at jeg har et søskenbarn som mistet samme type votter på samme sted for noen år siden.. Er det vanlig? :O
hjertesukka Skrevet 9. februar 2012 #2 Skrevet 9. februar 2012 Ja, slike votter er gull verdt! De er ganske dyre å kjøpe også. Kanskje fordi folk flest ikke strikker så mye nåtildags og hvertfall ikke slike tradisjonelle ting. Selv ga jeg slike i julegave, men jeg kjøpte dem av en strikkedame. Og de var ikke spesielt billige.
Moscato Skrevet 9. februar 2012 #3 Skrevet 9. februar 2012 Eg strikkar slike sjølv, og det er absolutt ikkje den typen ting som endar i hittegodsavdelinga dersom ein gløymer dei nokon stad, for å seie det slik.
Pixie Skrevet 9. februar 2012 #4 Skrevet 9. februar 2012 Åh jeg hadde blitt så sint og lei hvis noen stjal mine selbuvotter! Så frekt!!
Gjest Solsmil Skrevet 9. februar 2012 #5 Skrevet 9. februar 2012 så utrolig frekt jeg har egentlig aldri tenkt på slike votter som så fryktelig verdifulle, men når jeg tenker etter så er det jo ikke alle som eier et par sånne, selv om det er mange som sikkert vil. selv har jeg mange par, stort sett som jeg har fått av bestemoren min i julegave (som hun har kjøpt av andre - hun kan strikke selv, men ikke selbuvotter). I det siste har jeg også strikket noen selv, så jeg har sikkert ti par... minst.
Gjest loler Skrevet 9. februar 2012 #6 Skrevet 9. februar 2012 Jaa, jeg ble faktisk skikkelig lei meg.. men jeg hadde kjent de igjen om jeg hadde sett de på noen andre... -Ts
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå