Gå til innhold

Modellene blir bare styggere og styggere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagens modeller er virkelig lite pene. Godt eksempel på dette er artikkelen overfor "Nå bør du skaffe deg hårgel". Modellene ser ikke ut! Særlig uheldig er modellen i midten. Hva har skjedd? Fra Cindy Crawford, Helena Christensen og Naomi Campbell til dagens styggedom. Steike...

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig.

"Spesielt utseende" har gått for langt.

Hvis de absolutt skal spille på fine kropper som appellerer til oss, vil de ikke også da spille på pene ansikter?

Skrevet

Enig.

"Spesielt utseende" har gått for langt.

Hvis de absolutt skal spille på fine kropper som appellerer til oss, vil de ikke også da spille på pene ansikter?

Man skulle jo tro det, men det strekker seg jo hinsides all skjønnhet nå om dagen. Da jeg var småjente var modellene de med symmetrisk og vakkert ansikt, gnistrende øyne, flott hår og sunne, veldreide kropper.

Hun til høyre ser i tillegg dårlig sminket ut...:roll:

• Liker 1
Skrevet

er vel heller moten og ikke utseendet deres? eller hva mener du?

syns det var en kjedelig hårsveis jeg og, men jeg syns ikke modellene var direkte stygge...

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet

ingen jenter er pene med sånn sveis uansett. kan godt hende de er pene med håret anderledes

• Liker 2
Gjest "gjest"
Skrevet

HVilke modeller er stygge da? Jeg synes Lily Cole er noe av det nydeligste jeg vet.

default_2edb.lily-cole----.jpg

• Liker 5
Skrevet

Jeg mistenker at det først og fremst har å gjøre med at mange klesdesigner har vært/er homofile menn. Disse tiltrekkes av menn, ikke kvinner. Menn har en annen kroppsform enn kvinner. Så hva disse personene oppfatter som "vakkert" skiller seg nok ut litt fra hva andre oppfatter som "vakkert".

Menn har jo en rettere kropp, ingen timeglassfigur, osv.

Det er ikke noe vondt ment om homofile, for all del. Det er bare at jeg mistenker at det henger litt sammen slik.

• Liker 2
Skrevet

er også noe med at high fashion modeller skal være anonyme "kleshengere". Klærne/stilen skal få hovedfokuset, ikke jenta. Dessuten er det vel få som ser fine ut med slikt hår + den vinkelen.

• Liker 1
Gjest Sunshine23
Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Hvor blir det av modeller som Kate Moss, Eva Herzigova, Heidi Klum, Cindy Crawford, Tyra Banks osv osv?

• Liker 1
Gjest Cuntzilla
Skrevet (endret)

Jeg synes det er mer interessant med skjønnhet som er litt "utenfor boksen".

Designerne og motebransjen forsøker vel også å være en smule avant garde, å sende ut klassiske skjønnheter a la Miss Universe-deltakerne hadde vært altfor harry og folkelig for dem.

Det er kanskje også litt sånn som med all estetikk, folk flest digger malerier av gråtende barn, fruktfat og sigøynerkvinner, men eliten skyr de enkleste og simpleste uttrykk for estetikk og har noe rare abstrakte greier på veggen som Ola Dunk synes er dritstygt.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 2
Skrevet

Nei, moten har lite å si. Modellenes ansikt er hva jeg vil kalle "mindre pene" og ikke "modellpene". Sistnevnte ord hadde jo en betydning i gamle dager...

Lily Cole er helt ok, hvis man liker den eteriske alvelooken.

Skrevet

Jeg synes det er mer interessant med skjønnhet som er litt "utenfor boksen".

Designerne og motebransjen forsøker vel også å være en smule avant garde, å sende ut klassiske skjønnheter a la Miss Universe-deltakerne hadde vært altfor harry og folkelig for dem.

Det er kanskje også litt sånn som med all estetikk, folk flest digger malerier av gråtende barn, fruktfat og sigøynerkvinner, men eliten skyr de enkleste og simpleste uttrykk for estetikk og har noe rare abstrakte greier på veggen som Ola Dunk synes er dritstygt.

Jeg syns også det er mer interessant med "skjønnhet utenfor boksen", men hvor er skjønnheten? Bare boksen igjen, jo...

• Liker 1
Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Hvor blir det av modeller som Kate Moss, Eva Herzigova, Heidi Klum, Cindy Crawford, Tyra Banks osv osv?

Vel, ut av de der så er faktisk Cindy som er flott uten make up. De andre har kroppene, men fjesene deres er egentlig ikke det helt store.

Kate Moss ser helt ordinær ut.

Eva Herzigova har noe helt sinnsykt små øyne og må bruke mye highlight for å se godt ut.

Heidi Klum ser syk ut uten sminken sin.

Cindy er nydelig.

Tyra Banks har ei diger panne som hun må bruke mye matt bronzer for å få ned.

Det de her menneskene har til felles er at de er magre og ser fantastisk ut på bilder.

Ganske snedig egenskap det der med å være penere på bilder, enn man er i virkeligheten.

• Liker 2
Gjest Sunshine23
Skrevet

Vel, ut av de der så er faktisk Cindy som er flott uten make up. De andre har kroppene, men fjesene deres er egentlig ikke det helt store.

Kate Moss ser helt ordinær ut.

Eva Herzigova har noe helt sinnsykt små øyne og må bruke mye highlight for å se godt ut.

Heidi Klum ser syk ut uten sminken sin.

Cindy er nydelig.

Tyra Banks har ei diger panne som hun må bruke mye matt bronzer for å få ned.

Det de her menneskene har til felles er at de er magre og ser fantastisk ut på bilder.

Ganske snedig egenskap det der med å være penere på bilder, enn man er i virkeligheten.

Vel jeg synes alle de er flotte. Å hvor mange er det egentlig som er vakkre uten noe som helst sminke?

• Liker 2
Skrevet

Litt forskjell på norske modeller på OFW og de som går for de store utenlandske merkene da.

Gjest "gjest"
Skrevet

Vel jeg synes alle de er flotte. Å hvor mange er det egentlig som er vakkre uten noe som helst sminke?

Jeg traff Paz de la Huerta i sommer og hun var sinnsykt flott uten sminke.

Skrevet

For å ikke snakke om Janice Dickinson da hun var ung. Wow!

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg synes det finnes massevis av pene jenter som er modeller jeg. Man fant helt sikkert mindre pene modeller før også, men de husker vi ikke ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...