Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt merke til at enkelte jenter, og gjerne de som jobber med hudpleie/som sminkør, sminker seg på en slik måte at huden gløder og ser nærmest plettfri ut. Selv har jeg ganske fin og problemfri hud, og bruker vanlig foundation for å skjule eventuelle ujevnheter, men føler ikke at resultatet blir i nærheten av like bra som de som virkelig kan å sminke seg. Er det noen som vil fortelle meg hemmeligheten bak en glødende og perfekt hud? Dere som får det til: Hvilken type foundation bruker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke make up artist eller noe slikt, men jeg liker hvordan jeg sminker meg jeg, og liker å tro at jeg klarer å skjule aknearr (er flat hyperpigmentasjon)og andre ujevnheter. Stikkord for glød er highlighter og solpudder, evt glødende foundation.

Jeg bruker Bobbi Brown Skin foundation fordi den er veldig lett på huden og ser naturlig ut, samtidig som den klarer å dekke aknearrene mine - sannsynligvis fordi alle BB foundations er gultonet og da kansellerer ut det røde fra aknearr. Det er virkelig en second skin foundation, og slagordet "your skin but better" stemmer absolutt for meg med denne. Den gjør også hva den lover ift forminske synlige porer. Deretter bruker jeg Bobbi Brown Corrector under øynene for å fjerne mørke ringer som jeg påfører over Origins GinZing eye cream - fantastisk kombo som dekker mørke ringer og fjerner posr under øynene. Jeg bruker så en kremblush fordi de er lettere på huden og kan da gløde mer, per nå bruker jeg MAC lady blush creme blush fordi den er prikk lik min egen rødme og ser derfor veldig naturlig ut. Om sommeren liker jeg å bruke MAC posey fordi den er litt friskere i fargen og om sommeren rødmer jeg litt mer "rosa" enn det lady blush er. Jeg har veldig lyst på en kremblush enten fra Clarins eller NARS fordi disse har noen lysreflekterende partikler i seg og kan da gjøre slik at huden gløder enda mer, men jeg synes det er for dyrt i Norge...men er du villig til å betale for det, absolutt verdt det. Etter blush går jeg over med highlighter. Jeg har MAC lustre drops i pink rebel som jeg også kan blande inn i foundation. Jeg elsker hvordan denne ser ut på huden og så fotograferer den fint også. Jeg påfører denne på kinnbeina, neseryggen, øyebrynsbenet og over overleppen. Du kan selvsagt bruke solpudder også, noe som kan gjøre at huden gløder. Påfør dette på "toppene" i ansiktet: kinnben, pannen, haken.

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

TS, mener du at du vil ha "porselenshud"? Jeg har tørr problemfri hud, og jeg bruker Vitalumiere Aqua fra Chanel. Det er fin hverdagsfoundation, og jeg føler ikke at jeg har noe på huden omtrent. Jeg liker ikke følelsen av å ha noe i ansiktet.

Her er for øvrig anmeldelser av samme foundation. http://www.makeupalley.com/product/showreview.asp/ItemId=137009/Vitalumiere_Aqua/Chanel/Liquid

Solpudder gir også en del glød, og highlighter, rouge.

Skrevet

The Balm - Hot Mama rouge

The Balm - Bahama Mama solpudder med stoooor og myyyyk kost.

Vannbasert primer

Fikseringsspray

Skrevet

The Balm - Hot Mama rouge

The Balm - Bahama Mama solpudder med stoooor og myyyyk kost.

Vannbasert primer

Fikseringsspray

+ Etude House BB Cream. Veldig spesiell.

Skrevet

- Kosthold!

- Exfoliate jevlig (peeling)

- Bruk alltid fuktighetskrem

Gjest BabyBlue
Skrevet

Det finnes faktisk kremer som er lagd for å gi deg en "indre glød" look. DENNE fra decleor, blant annet. Når man i tillegg er hudpleier eller makeupartist er man på en måte en vandrende reklame, og da sørger de som regel for å bruke gode produkter og dekkende sminke for å vise frem hvor fin hud de har. Highlighting og markering er også noe som skaper mer dybde og glød, for huden har en ting med å se "flat" ut etter en runde med en dekkende foundation.

Noen tips for å raskt se en endring i huden er å...

- Drikke masse vann

- Være mer kritisk til hva slags hudpleie man bruker

- Spise sunt, spesielt frukt og grønt.

- Være mer ute, trene oftere (da får man ofte ekstra fine og freshe roser i kinnene).

- Exfoliere huden en gang i uka.

- Bruke fuktmaske.

Har sett mange med fin og kvisefri hud, men det krever litt ekstra arbeid for å oppnå hud som direkte gløder, uansett hvor bra foundation de bruker. Anbefaler selv foundation fra mineral hygienics, synes jeg får fin glød av den. Tar i tillegg nattlysolje, som jeg selv liker ganske godt og som jeg vet flere på forumet sverger til.

Når det gjelder foundation er det veldig viktig å fukte huden godt før man tar på, hvis ikke ser man lett død ut etterpå, og i tillegg kan foundationen se tørr og ujevn ut uansett hvor god den er i utgangspunktet.

Kan forresten anbefale deg denne filmen, han kan virkelig greiene sine! Se før/etter - hun har fått et glødende, tredimensjonalt utseende til huden sin som bare er helt nydelig : O

Skrevet

Det finnes faktisk kremer som er lagd for å gi deg en "indre glød" look. DENNE fra decleor, blant annet. Når man i tillegg er hudpleier eller makeupartist er man på en måte en vandrende reklame, og da sørger de som regel for å bruke gode produkter og dekkende sminke for å vise frem hvor fin hud de har. Highlighting og markering er også noe som skaper mer dybde og glød, for huden har en ting med å se "flat" ut etter en runde med en dekkende foundation.

Noen tips for å raskt se en endring i huden er å...

- Drikke masse vann

- Være mer kritisk til hva slags hudpleie man bruker

- Spise sunt, spesielt frukt og grønt.

- Være mer ute, trene oftere (da får man ofte ekstra fine og freshe roser i kinnene).

- Exfoliere huden en gang i uka.

- Bruke fuktmaske.

Har sett mange med fin og kvisefri hud, men det krever litt ekstra arbeid for å oppnå hud som direkte gløder, uansett hvor bra foundation de bruker. Anbefaler selv foundation fra mineral hygienics, synes jeg får fin glød av den. Tar i tillegg nattlysolje, som jeg selv liker ganske godt og som jeg vet flere på forumet sverger til.

Når det gjelder foundation er det veldig viktig å fukte huden godt før man tar på, hvis ikke ser man lett død ut etterpå, og i tillegg kan foundationen se tørr og ujevn ut uansett hvor god den er i utgangspunktet.

Kan forresten anbefale deg denne filmen, han kan virkelig greiene sine! Se før/etter - hun har fått et glødende, tredimensjonalt utseende til huden sin som bare er helt nydelig : O

Wow! Hva slags produkter bruker han??

Gjest BabyBlue
Skrevet (endret)

En profesjonell palett med cream foundations, kalles kett cosmetics. Tror det er akkurat DENNE han bruker.

105 dollar for hele greia :gjeiper: Men ble skikkelig fint resultat da!

Wow! Hva slags produkter bruker han??

En profesjonell palett med cream foundations, kalles kett cosmetics. Tror det er akkurat DENNE han bruker.

Edit: Men en "pan" koster 15 dollar, også kan man bygge den opp selv utifra egne hudtoner og ønsker.

Endret av BabyBlue
Skrevet

Edit: Men en "pan" koster 15 dollar, også kan man bygge den opp selv utifra egne hudtoner og ønsker.

Nice! Er det noen her som har prøvd kett cosmetics?? Jeg fikk lyst til å prøve! Går der an å se på det et sted i Oslo? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...