Gå til innhold

Blødning fra underlivet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg bruker vanligvis å ha lange sykluser på 30-35 dager. Slik har det vært alle de 8 årene jeg har hatt menstruasjon. Men i dag fikk jeg plutselig en blødning som jeg er usikker på om er mensen eller ikke. Vanligvis har jeg også kraftige mensmurringer på første blødningsdag men ikke denne gangen. Har kun hatt småmurringer i noen dager i forveien. Blodet virker ferskt og ikke så slimete som ved mensen. Var ikke mye blod heller, foreløpig hvertfall!

Jeg er på dag 26 i syklusen min i dag. Jeg hatt en del ubeskyttet sex denne måneden, på dag 6 og 7, og 20 og 21. Har absolutt ingen planer om å bli gravid, men har tenkt at dette har vært sikre perioder, naiv som jeg er.

Jeg har også mistanke om at jeg har bakteriell vaginose eller sopp, men har ikke legetime for dette før om en måned. Derfor sa helsesekretæren på legekontoret at jeg skulle prøve en canesten kombinasjonskur (krem+vaginapiller som settes inn med en applikator). Jeg tok den første pillen i går kveld. Jeg har lest litt om det og blødning er altså ikke en bivirkning man skal kunne få Canesten.

Jeg har også fått skaffet meg p-piller som jeg skal begynne på ved neste mens, men jeg vet jo ikke om dette er mensen eller ikke :sjenert:

Burde jeg ta en graviditetstest i morgen? Den er vel fortsatt positiv om dette skulle være en spontanabort..? Kan det være festeblødning? Vet jo ikke når jeg da eventuelt skulle blitt befruktet da jeg ikke vet når jeg hadde eggløsning.

Er virkerlig helt rådvill her.. :tristbla: Håper noen kan hjelpe meg!

Endret av Crizpo
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med fare for å skremme deg litt, så kan det ha vært festeblødning. Sex på dag 20/21 høres ut som midt i blink for graviditet ved ca 35-dagers syklus.

Skrevet

Med fare for å skremme deg litt, så kan det ha vært festeblødning. Sex på dag 20/21 høres ut som midt i blink for graviditet ved ca 35-dagers syklus.

Sist jeg hadde sex var på lørdag, og egget bruker vel lengre tid en 5-6 dager på å feste seg? Om ikke jeg traff akkurat på eggløsning da. Åh gud, dette er virkelig skremmende! :tristbla:

Min forrige syklus var på 30 dager.

Men jeg "skjøt" den cansten-pilleb ganske langt inn, så kanskje den skrapa borti noe, ellerno. :sjenert:

Skrevet

5-6 dager er nok tid til at du kan få en festeblødning. Det kan selvsagt ha vært at du skrapte deg ved innføring av canesten, hvem vet.

Lærdommen blir vel uansett at vil man ikke bli gravid, så må man ta ansvar for å ikke bli det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...