Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Siden inntakskontoret for Akershus ikke er oppe i dag, henvender jeg meg til dere smarte mennesker for svar! :biggrin:

Jeg har nå, etter en lang "pause" fra videregående skole, bestemt meg for at jeg ønsker å gå det siste året slik at jeg får studiekompetanse.

Har gått to år på Medier og Kommunikasjon, og det tredje året vil være almenn påbygning med mediespesialisering, noe som vil si et år med matte, norsk, historie, gym og naturfag.

Problemet mitt da (om jeg kan kalle det det) er at jeg gikk ut av 2.klasse med "ikke vurderingsgrunnlag" i Engelsk (tidligere 5'er-fag, men dårlig lærer ødela alt for meg), Prosjekt til fordypning og Norsk muntlig. Norsk er ikke et avsluttende fag, så det har jeg skjønt at jeg kan se bort ifra.(?)

Vil dette ha noe å si når jeg nå skal søke skole? Må jeg ta opp engelsk ved siden av?

Og, en ting til; jeg har lest dette flere steder: "Du må bruke retten i en sammenhengende periode på fem år når hele opplæringen skjer i skole og innen seks år når hele eller deler av opplæringen skjer i bedrift."

Spørsmålet mitt er da: Vil jeg nå innenfor dette da jeg startet på videregående skole i 2007, gikk ut etter fullført 2.klasse i 2009 og nå evt skal ta 3.klasse høsten 2012?

Vet det er innenfor om man teller 12-måneders-år, men disse skolegreiene gjør meg rett og slett litt sprø..

Vet det ble mye rot, men håper noen kanskje kan forstå hva jeg mener :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...