Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens!

I dag var jeg hos en hudpleier i Trondheim og tok gratis hudanalyse. Det virket veldig ordentlig, og hun renset og styret med diverse maskiner, kremer etc. Det var gratis!

Etterpå anbefalte hun meg både det ene og det andre av kremer, rensbehandling og pensling og diverse. Den nette summen ville komme på 7000......... Hun vet jeg er student, men anbefalte likevel at jeg burde gå for alt! Jeg ble litt satt ut. Jeg tenker for meg selv at det holder å kjøpe rensekrem og fuktighetskrem. I tillegg burde jeg ha noen pads som peeler og renser huden. 598kr for 40 pads!

Jeg dro hjem nå og gikk inn på strawberrynet.com. Alle produktene hun anbefalte meg er til halv pris og vel så det! Da ble det plutselig ikke så dyrt likevel :)

Det jeg lurer på er det her med den dyprensen hos hudpleieren. 700 kr for 1 gang. I tillegg anbefalte hun meg å få penslet huden min hos henne 10 ganger, 405 kr per gang. Er det virkelig nødvendig?

Noen som har erfaringer med om hudpleiere kun selger, eller virkelig prøver å hjelpe? Noen som kan anbefale hudpleire i Trondheim?

Videoannonse
Annonse
Gjest BabyBlue
Skrevet

Mange hudpleiere er desperate etter å selge pga. den økende netthandelen (ergo, de får ikke solgt sine varer til blodpris slik de pleide), og derfor er mange litt for ivrige til å selge.

Pensling har fått varierte tilbakemeldinger, men om du føler du ikke har råd til det nå som student hadde jeg droppet det. Syrer til pensling av hud kan forsåvidt også kjøpes over nett, er en tråd om det her tror jeg...

Men for all del: Om man er råd til det er en tur til hudpleier virkelig luksus ;) Men å kjøpe en haug med produkter før man i det hele tatt har prøvd produktene (og vet at de funker), er galskap, og mange gjør bomkjøp på den måten.

Skrevet

Har du et hudproblem? Da kan disse kremene hjelpe, men sannsynligvis får du bedre hjelp hos hudlegen for billigere pris.

Har du ikke et hudproblem trenger du ikke så dyre kremer.

• Liker 7
Skrevet

Jeg jobber selv som hud-og kroppsterapeut, må bare si at jeg fraråder deg å eksprimentere med syrePENSLING hjemme på egenhånd. Det kan skade huden din permanent! Syrer fra 30-70% er virkelig ikke til å tulle med,og kan som sagt føre til alvorlige hudskader som ikke lar seg reparere.

Syrepensling i salong er en meget effektiv behandling, gjort av fagpersoner som vet hva de driver med. Mange ulike faktorer spiller inn når det gjelder indikasjoner og kontraindikasjoner til hvem som bør bruke de ulike syrene

Ellers hørtes det ut som at hun du var hos var "litt vel" irig mht salg av produkter. Hun burde valgt ut de aller viktigste produktene, slik at du kunne begynt på de. Det viktigste i ethvert tilfelle er å ha en god rens, fuktighetskrem og et "behandlende" produkt, feks syrepads eller en nattkrem med mange aktive virkestoffer(for de som har behov for det)

PS. kjøper du syrepads til hjemmebruk så anbefaler jeg deg å klippe disse i to, da har du de mye lenger!

• Liker 2
Skrevet

Det var litt drøyt om hun ikke tenkte noe på økonomien din.. Min hudpleier er veldig ordentlig, pusher ikke noe men anbefaler litt, gir alltid prøver først, og har full forståelse om prisene blir litt stive. Dette er i en liten salong, og damen er i 40-årene. Men ikke i Trondheim.

Greit nok at man har hudproblemer, men å pushe produkter og behandlinger for 7000kr på en student er litt forblåst. Man må da tenkte litt på situasjonen til folk og gi alternativer deretter.

• Liker 3
Skrevet

Jeg jobber selv som hud-og kroppsterapeut, må bare si at jeg fraråder deg å eksprimentere med syrePENSLING hjemme på egenhånd. Det kan skade huden din permanent! Syrer fra 30-70% er virkelig ikke til å tulle med,og kan som sagt føre til alvorlige hudskader som ikke lar seg reparere.

Syrepensling i salong er en meget effektiv behandling, gjort av fagpersoner som vet hva de driver med. Mange ulike faktorer spiller inn når det gjelder indikasjoner og kontraindikasjoner til hvem som bør bruke de ulike syrene

Ellers hørtes det ut som at hun du var hos var "litt vel" irig mht salg av produkter. Hun burde valgt ut de aller viktigste produktene, slik at du kunne begynt på de. Det viktigste i ethvert tilfelle er å ha en god rens, fuktighetskrem og et "behandlende" produkt, feks syrepads eller en nattkrem med mange aktive virkestoffer(for de som har behov for det)

PS. kjøper du syrepads til hjemmebruk så anbefaler jeg deg å klippe disse i to, da har du de mye lenger!

Takk for tips:)

Hun sa jeg hadde en kombinert hud som var sensitiv. Hun anbefalte derfor rens, en fuktighetskrem og syrepads. De syrepadsa kostet i butikken 598, og på internett koster de 209. Det er jo drøyt! Men vil du anbefale å bruke syrepads? Jeg har urenheter på haka og i pannen

Skrevet

Det var litt drøyt om hun ikke tenkte noe på økonomien din.. Min hudpleier er veldig ordentlig, pusher ikke noe men anbefaler litt, gir alltid prøver først, og har full forståelse om prisene blir litt stive. Dette er i en liten salong, og damen er i 40-årene. Men ikke i Trondheim.

Greit nok at man har hudproblemer, men å pushe produkter og behandlinger for 7000kr på en student er litt forblåst. Man må da tenkte litt på situasjonen til folk og gi alternativer deretter.

Ja, det er det jeg og tenker! Hun poengterte hele tiden at det er produkter som er drøye, men dog.... Prøv og lev på 6800 kr i måneden, og 3500 av de skal gå til hudpleie? Frelsesarmeens suppekjøkken next

• Liker 3
Skrevet

Takk for tips:)

Hun sa jeg hadde en kombinert hud som var sensitiv. Hun anbefalte derfor rens, en fuktighetskrem og syrepads. De syrepadsa kostet i butikken 598, og på internett koster de 209. Det er jo drøyt! Men vil du anbefale å bruke syrepads? Jeg har urenheter på haka og i pannen

Bare hyggelig :) Husker du hva slags pads det var snakk om, merke og % ? Vanskelig å si uten å ha sett huden din, utdypet hun hvilken hudtype du hadde? Hvis du feks har store porer, særlig på hake,nese og nesevinger så har du antakeligvis ihvertfall en fet- t sone. Er hun eller normal uten urenheter,store porer, tørrhet så er konklusjonen at du har en blandet hud med fet t-sone og normale kinn. Når du sier du har sensitiv hud, så kan det være lurt å bruke forholdsvis milde produkter...Hvis du skal bruke syrepads så ville jeg ikke begynt høyere enn 10%, for å se hvordan huden reagerer.

Man kan også ha litt utenheter på hake og i panne grunnet hormonelle påvirkninger... Har du vært lenge plaget med urenheter, så er nok huden din litt fet. Hvis det derimot er nå helt nylig du har begynt å ha litt urenheter,så er det høyst sannsynlig forbigående..

For å være helt sikker på hudtype,så ville jeg kontaktet en annen hudpleier og forhørt meg. Du kan feks gå innom en salong og forhøre deg litt ang ulike produkter og behandlinger, en erfaren terapeut vil raskt se hvilke hudtype du har og hvilken "hudtilstand" huden din befinner seg i. På denne måten vil du kunne få greie på hudtypen din, uten å betale noen ting. I alle salonger er man vant med at folk kommer innom og søker råd, for så å skulle "tenke på det". Noen kommer igjen, andre ikke. Så å gå innom en salong og forhøre deg ang hvilken hudtype du er må du ikke tenke er flaut :)

Håper du får nytte av dette :) Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Bare hyggelig :) Husker du hva slags pads det var snakk om, merke og % ? Vanskelig å si uten å ha sett huden din, utdypet hun hvilken hudtype du hadde? Hvis du feks har store porer, særlig på hake,nese og nesevinger så har du antakeligvis ihvertfall en fet- t sone. Er hun eller normal uten urenheter,store porer, tørrhet så er konklusjonen at du har en blandet hud med fet t-sone og normale kinn. Når du sier du har sensitiv hud, så kan det være lurt å bruke forholdsvis milde produkter...Hvis du skal bruke syrepads så ville jeg ikke begynt høyere enn 10%, for å se hvordan huden reagerer.

Man kan også ha litt utenheter på hake og i panne grunnet hormonelle påvirkninger... Har du vært lenge plaget med urenheter, så er nok huden din litt fet. Hvis det derimot er nå helt nylig du har begynt å ha litt urenheter,så er det høyst sannsynlig forbigående..

For å være helt sikker på hudtype,så ville jeg kontaktet en annen hudpleier og forhørt meg. Du kan feks gå innom en salong og forhøre deg litt ang ulike produkter og behandlinger, en erfaren terapeut vil raskt se hvilke hudtype du har og hvilken "hudtilstand" huden din befinner seg i. På denne måten vil du kunne få greie på hudtypen din, uten å betale noen ting. I alle salonger er man vant med at folk kommer innom og søker råd, for så å skulle "tenke på det". Noen kommer igjen, andre ikke. Så å gå innom en salong og forhøre deg ang hvilken hudtype du er må du ikke tenke er flaut :)

Håper du får nytte av dette :) Lykke til!

Jeg har hatt uren hud helt siden jeg var 14. (Er 21 nå). Men det har blitt mye bedre! Hun sa jeg hadde fin hud i forhold til mange andre, så kanskje det bare er jeg som føler det er ille. Hun sa også at jeg hadde en kombinert hudtype, men fet ug uren hud i t-sonen, og sensitiv hud ved kinnpartiet.

Padsene heter Daily peel pads for alle hudtyper med 10% glykolsyre.

Jeg bruker Bare ID pudder, og sa til henne at jeg bruker Lancome sin concealer. Da fikk hun nesten angst, og sa at det er noe av det verste jeg kan utsette huden min for. Det tror jeg på! Så jeg tror jeg skal invistere i concealer fra Bare ID :) Men hva kan de padsa hjelpe meg med?

Skrevet

Padsene med 10% glykolsyre vil nok helt sikkert være fine for din hud :) Etter du har renset så sveiper du en halv pads over hele ansiktet, og påfører deretter fuktighetskrem /nattkrem. Padsen vil ta med seg skittet og smusset som rensen ikke fikk med seg, og rengjøre i dybden. Glykolsyre er KJEMPE effektivt på urenheter, tar ofte skikkelig knekken på kvisene og hårrotbetennelser.

Skjønner at hun fikk hakeslipp når du fortalte hvilken concealer du bruker, hehe. Veldig viktig å bruke mineralmakeup, særlig når du sliter med uren hud. Bare bytte av concealer vil sannsynligvis hjelpe deg veldig.

Ellers er det alfa omega å rense huden morgen og kveld, etterfulgt av en god fuktighetskrem. Tilfører du ikke huden nok fukt, så vil huden svare med å produsere enda mer talg (hudens smøremiddel) og enda flere urenheter vil oppstå.

Håper du har en krem som er oljefri, da det høres ut som at huden din produserer nok olje på egenhånd :)

PS. et billig tips mot en overfladisk tørr vinterhud er å ta en ansiktsmaske med noe så enkelt som yoghurt naturell (gjerne meg noen dråper sitron) :) Det vil roe ned huden og tilføre masse fukt.

Lykke til! :)

Skrevet

Kjøp heller produktene på feelunique!

Skrevet

Kjøp heller produktene på feelunique!

Er det gratis frakt?

Jeg så produktene på Strawberrynett, billig og gratis frakt:)

Skrevet

Er det gratis frakt?

Jeg så produktene på Strawberrynett, billig og gratis frakt:)

Strawberrynet har fått en del kritikk i det siste for gamle varer, vareinfo på tuber på kinesisk el.l osv. Om det er sannhet i det skal jeg ikke legge meg bort i. De har også satt opp prisene sine i det siste, og etter at man MÅ betale i NOK og ikke kan dra fordel av valutakurser, handler jeg aldri der lenger.

Feelunique er super, gratis frakt, og må du betale moms og tollbehandlingsgebyr får du det refundert.

Anbefaler deg også å ta en titt på prettyskin4less om det er md formulations du skal ha, de har gode priser! Har handlet derfra mange ganger :)

Skrevet

Feelunique har frakt inkludert i prisen. + at de er mer seriøse enn Strawberrynet. De tilbakebetaler også moms og tollgebyr hvis du handler over 200,- og sender de kopi av kvittering ved evt. slike utlegg.

Skrevet

Hvilken salong var du i?

*Nysgjerrig*

Skrevet

Hvilken salong var du i?

*Nysgjerrig*

Jeg ønsker ikke å henge ut salongen ved å fortelle navnet.

Nå har jeg handlet produkter på nettet til halve prisen (!), håper jeg blir fornøyd:)

Hvis noen kan anbefale hudpleiesalonger i Trondheim og omegn hadde det vært flott!

• Liker 1
Skrevet

Feelunique har frakt inkludert i prisen. + at de er mer seriøse enn Strawberrynet. De tilbakebetaler også moms og tollgebyr hvis du handler over 200,- og sender de kopi av kvittering ved evt. slike utlegg.

Jeg bestile noen produkter fra denne siden, og da måtte jeg betale med en gang. Dersom det blir moms og tollgebyrer, får jeg tilsendt en ekstra regning i posten da? Skjønte ikke det jeg :klo:

Skrevet

Jeg bestile noen produkter fra denne siden, og da måtte jeg betale med en gang. Dersom det blir moms og tollgebyrer, får jeg tilsendt en ekstra regning i posten da? Skjønte ikke det jeg :klo:

Moms og toll er noe man betaler til staten i Norge det. Om det påbeløper moms og toll så må man betale det når man henter ut pakken på postkontoret. Pluss et fortollingsgebyr på 120kr som posten legger på for å fortolle pakken for deg.

Jeg synes det er merkelig at det er så mange som handler på nett fra utlandet som ikke greier å sette seg inn i hvordan dette med toll og moms fungerer.

Skrevet

Moms og toll pleier du å måtte betale når du skal hente pakken på posten:)

• Liker 1
Skrevet

Kosmetikk og hudpleie er tollfritt, men du må betale 25% moms av beløpet om du handler for over 200kr. Det vil si om du handler for 300kr ikke medregnet frakten så må du betale 75kr i moms pluss fortollingsgebyr fra posten på 120kr. Dette står på pakkelappen man får i postkassen når pakken kommer på postkontoret. Og betales når pakken hentes på posten.

Ta vare på kvitteringen du får på posten og send den på mail til feelunique så refunderer de beløpet.

Bruk gjerne denne kalkulatoren når du handler fra utlandet:)

Men husk og alltid legge til de 120kr som posten skal ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...