Gå til innhold

Skal begynne i ny jobb, men planlegger graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Begynner i ny jobb neste uke. Dette er en butikksjefstilling. Jeg er i begynnelsen av 20årene, og jeg oog samboer planlegger å få barn. Er det fortidlig nå som jeg begynner i ny jobb, å planlegge en graviditet i forhold til ny arbeidsplass?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

nei, selvfølgelig ikke. Det er klart det er en fordel at du blir kjent med stillingen din - men det rekker du i løpet av tiden dere prøver og i tiden som gravid. Det passer aldri og det passer alltid å få barn:-) Du har alle rettigheter på din side. Det viktigste er at dere som par er trygge på at deres forhold er stabilt og trygt til å ta vare på barnet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fant ut at jeg var gravid samme morgen som jeg skulle underskrive kontrakten på drømmejobben. Det var ikke planlagt, men elsket fra det bare var en mistanke og to streker på graviditetstesten... Fortalte det til sjefen på kontraktsmøte før jeg signerte, og ble møtt med gratulasjoner og en god klem, og jobben selvfølgelig... :)

Når dere begynner å prøve er det ikke sikkert du blir gravid på første forsøk, og svangerskapet varer jo tross alt i 9 mndr, så både du og arbeidsgiver har god tid til å forbrede dere... :)

Skrevet

Nei, bare planelegg og begynn prøvingen. Alle arbeidsgivere vet at dette er en risiko ved å ansette damer i fruktbar alder. Det er bare sånn naturen er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...