AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #1 Skrevet 9. februar 2012 Jeg har et hamster som er 2,5 år. Hun er frisk, men jeg merker at det går mot slutten nå jeg vil så gjerne at hun venter med å dø til sommeren så jeg kan begrave henne i jorda. Men hvis hun skulle gå bort nå, blir det vanskelig pga kuldegrader og hard bakke. Hva ville dere gjort? Jeg har ikke lyst til å bare kaste henne i søpla, som mange gjør. Å legge henne i fryseren tror jeg heller ikke blir så godt tatt i mot av de jeg bor med. Vil så gjerne gi henne en verdig slutt på livet
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #2 Skrevet 9. februar 2012 Jeg tror nok det blir vanskelig. Får krysse fingrene for at hun lever til sommeren. Det er vondt å miste dyr, selv om de "bare" er smådyr. Og det er ihvertfall vondt når man går å venter. Føler med deg Du kan jo legge henne i en frysepose i en isboks i fryseren om det skulle skje før bakken har tint opp. Da kan det vel ikke plage de du bor med?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #3 Skrevet 9. februar 2012 Takk for svar De er vel redd for å åpne boksen, og tro det er noe annet å få sjokk eller noe sånt. Jeg spurte dem, men de var veldig klare på at det ikke gikk Vi har veldig liten plass i frysen også forsåvidt.
Kosemose Skrevet 9. februar 2012 #4 Skrevet 9. februar 2012 Her http://www.dyrekrematoriet.no/ kan du få hjelp
Kamikatze Skrevet 9. februar 2012 #5 Skrevet 9. februar 2012 (endret) Hvis du har kulegrill, kan du kremere den. Hvis den overlever sommeren, kan du lage hull i sommer, og fylle det med to tomme plastbøtter med lokk, og ta vare på tilsvarende mye jord inne, sånn at den ikke fryser. Husk å merke med kvist og GPS - og sjekke at det er greit for grunneieren. Tredje løsning er å måke unna snøen, legge den på bakken, og legge over noen sekker med blomsterjord - gjerne med noen blomsterløker blandet i. Bland i litt småstein, og legg noen flate steiner oppå, sånn at ikke vær og åtseletere forsyner seg. Endret 9. februar 2012 av Kamikatze 3
Gjest Elyssa Skrevet 12. februar 2012 #6 Skrevet 12. februar 2012 Vel ,jeg vet det høres litt fælt ut, men jeg hadde nok lagt henne i fryseren. Vi gjorde det med min kanin (pappas idè) da jeg var yngre, og det fungerte veldig bra. Jeg pakket ham pent inn og la ham i en egen boks. Nå hadde vi stor fryser da, men hvis du pakker henne godt inn så burde det vel ikke være noe problem..? Trist når sånt skjer.. 1
Harmonics Skrevet 12. februar 2012 #7 Skrevet 12. februar 2012 jeg vil så gjerne at hun venter med å dø til sommeren så jeg kan begrave henne i jorda. Men hvis hun skulle gå bort nå, blir det vanskelig pga kuldegrader og hard bakke. Hva ville dere gjort? http://produkter.felleskjopet.no/trade/productview/809110/806/
Gjest Lille-pus Skrevet 12. februar 2012 #8 Skrevet 12. februar 2012 Hva var meningen at den kløyvesleggen skulle brukes til ?
Harmonics Skrevet 12. februar 2012 #9 Skrevet 12. februar 2012 (endret) Hva var meningen at den kløyvesleggen skulle brukes til ? Knekke telen i bakken / hogge hull. De fleste problemer har (ihvertfall delvis) praktiske løysninger. Endret 12. februar 2012 av Harmonics
Gjest happy_me Skrevet 12. februar 2012 #10 Skrevet 12. februar 2012 Jeg har hørt om en teknikk, der du tenner et bål, og slenger en tillebår (som du ikke er redd for, for den VIL BLI SVART OG BRENT) opp og ned over, og lar det brenne et par timer. Da blir jorda under tint, og dere kan grave et hull og få begravd tassen der
MariaHan Skrevet 12. februar 2012 #11 Skrevet 12. februar 2012 Hvis du har kulegrill, kan du kremere den. Hørtes brutalt ut...
Harmonics Skrevet 12. februar 2012 #12 Skrevet 12. februar 2012 Hørtes brutalt ut... Ikke så brutalt som det åpenbare forslaget i avataren hans...
Trigger Skrevet 13. februar 2012 #13 Skrevet 13. februar 2012 Om du finner en liten eske som du kan legge den i, så ser ingen hva som ligger i frysa. Så kan du ha en fin begravelse når sommeren kommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå