Gå til innhold

Gått ned ifra 77,7kg til 75,2 kg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg følger et Grete Roede opplegg, som jeg startet på 11 jan. Til nå har jeg tatt av meg 2,5kg. Føler det går så tregt! ligger på 1500kcal å er 158cm høy.

I de siste to ukene har jeg trent minimalt, men det skal jeg jobbe med fremover, dørstokkmila er jo forskrekkelig lang altså.. :sjenert:

Har dere noen tips som gjør at det kanskje går litt fortere å se resultater? Eller er det bare greit at det går litt tregt.

Har forresten gitt meg selv 1 år på å nå målet mitt, som er 55-60kg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke dette er dårlig i det hele tatt jeg.. Det går saktere å gå ned i vekt når man veier såpass lite som du gjør.

Det er dessuten bedre med en langsom og sunn vektnedgang, enn å rase ned ivekt pga en eller annen sprø slankekur, for deretter å rase like fort opp igjen når man går lei av kuren og går tilbake til sitt gamle kosthold.

Husk at du skal leve med dette kostholdet/denne livsstilen resten av livet (sånn ideellt sett - dersom du ikke vil opp i vekt igjen). Gå derfor ikke lavere i kaloriinntakket enn du gjør nå. På sikt vil dette vært ugunstig for både motivasjon og helse.

Og, som du selv er inne på, trening. ;) Trening er nok nøkkelen her. Ved å trene kondisjon vil du kanskje gå ned i vekt litt fortere, og ved å trene styrke vil du stramme opp kroppen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg følger et Grete Roede opplegg, som jeg startet på 11 jan. Til nå har jeg tatt av meg 2,5kg. Føler det går så tregt! ligger på 1500kcal å er 158cm høy.

I de siste to ukene har jeg trent minimalt, men det skal jeg jobbe med fremover, dørstokkmila er jo forskrekkelig lang altså.. :sjenert:

Har dere noen tips som gjør at det kanskje går litt fortere å se resultater? Eller er det bare greit at det går litt tregt.

Har forresten gitt meg selv 1 år på å nå målet mitt, som er 55-60kg.

Syns det var mye jeg!

• Liker 1
Skrevet

..altså at 2,5 kg på en måned var ganske mye!

Da jeg gikk ned i vekt for en tid tilbake gikk jeg ned kanskje 300 g i uka:P Det er bare viktig at du fortsetter selv om det ikke raser ned. Plutsleig går det lettere. Og dessuten er det bare bra at du ikke går så fort ned, da er det lettere å holde på vekta når du når målet.

Skrevet

Okei! Takk for svar :D Nå ble jeg glad!

Da skal jeg fortsette slik som jeg gjør + litt mer aktivitet i hverdagen :)

TS

Skrevet

Det anbefalte og vanlige er 0,5 -1 kg i uka. I starten vil man kanskje klare opptil 1 kg i uka, men etterhvert vil det gå nedover til 0,5 kg i uka.

Man trenger ca 7000 kcal i minus for å gå ned 1 kg. Så det tar tid. Men trenging gjør at det går fortere.

Skrevet

For å holde 1 års løftet ditt trenger du å gå ned rundt 416 gram hver uke, til nå har du gått ned 625 gram i uken. Du ligger perfekt i rute!

Ønsker du å se resultater anbefaler jeg deg styrketrening. Det er mange slanke mennesker som går ned i vekt uten å egentlig se noen forskjell, men trener man så trenger man ikke gå ned i vekt en gang om man er normalvektig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...