AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #1 Skrevet 9. februar 2012 Vil EL-tester gi utslag på test-og kontroll feltet hele mnd? Bare at fargen blir helt mørk når man faktisk har EL? Eller vil strek nr 2 kun komme hvis man faktisk har EL? Hilsen forvirra
Merlion Skrevet 9. februar 2012 #2 Skrevet 9. februar 2012 En del opplever å få svak teststrek på el-testen hele måneden. Det er fordi man har et visst nivå av Lh i kroppen hele tiden. Mot eggløsningen stiger nivået av lh og el-testen blir sterkere. Når Lh når toppen slår testen positivt ut, dvs teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Les mer om dette her
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #3 Skrevet 9. februar 2012 Takk for svar Jeg får positive tester nesten hver dag =/
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #4 Skrevet 9. februar 2012 Da må du kjøpe deg en dårligere type test som ikke er like følsom. Da vil det kun slå ut når nivåene av Lh er høye, altså i forbindelse med eggløsning.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #5 Skrevet 9. februar 2012 Vil test-streken da ikke vises i det hele tatt,annet enn når man har EL?
LindaM Skrevet 9. februar 2012 #6 Skrevet 9. februar 2012 Jeg brukte el-test fra billigtester.no når vi prøvde. Har ikke testet noen andre typer. Min erfaring med de jeg brukte er hvertfall at teststreken vises svakere enn kontrollstreken når man ikke har el, mens den er like sterk som kontrollstreken når den er positiv. Viktig å tenke på at man får positiv test 12-48 timer FØR el. På selve el-dagen viser gjerne testen negativ igjen i og med at den registrerer økningen av LH som skjer rett før selve el. Men lurt å hoppe til køys den dagen også!
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #7 Skrevet 9. februar 2012 Takk for svar, LindaM Setter psir på at du tok deg tid! Det er disse stavene fra billigetester.no jeg bruker også... Hadde du stavene eller strimlene? Opplevde du ganske tydelige streker utenom EL? Mine er ganske tydelige hele mnd egentlig... aner ikke hvor jeg er i syklus pga en spontanabort tidligere i vinter. Men, en EL-test er altså kun positiv når teststreken er minst like sterk/ sterkere enn kontrollstreken?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #8 Skrevet 9. februar 2012 Takk for svar, LindaM Setter psir på at du tok deg tid! Det er disse stavene fra billigetester.no jeg bruker også... Hadde du stavene eller strimlene? Opplevde du ganske tydelige streker utenom EL? Mine er ganske tydelige hele mnd egentlig... aner ikke hvor jeg er i syklus pga en spontanabort tidligere i vinter. Men, en EL-test er altså kun positiv når teststreken er minst like sterk/ sterkere enn kontrollstreken? Hei! Mine el-tester er tydelige hele syklusen og når det nærmer seg el blir de sterkere. Når testene faktisk er positive deriomt blir teststreken mørkelilla og mye sterkere enn teststreken. Se bilde av positiv test under. For min del trodde jeg testene mine var positive helt til jeg faktisk fikk en positiv test, siden teststreken var omtrent like sterk som kontrollstreken. Men det skal også sies at ikke alle får like sterke utslag på positiv test som meg, faktisk er det de som aldri får positiv test selv om de faktisk har el.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #9 Skrevet 9. februar 2012 Takk for svar, AB! Endelig en i samme situasjon som meg selv,hehe...Har du hatt det sånn over lengre tid,at testene alltid ser "positive" ut? Virker som en negativ test for meg ville vært positiv for mange andre, hvis du skjønner? Har du PCOS eller er du helt frisk? Jeg har begynt å lure på PCOS, men hormonene mine er normale ifølge blodprøvene,og eggstokkene ser også helt fine ut... Trodde kanskje det var konstant LH-økning som førte til alle disse "positive" testene.. Takk for at du delte :)
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #11 Skrevet 9. februar 2012 Hvorfor er det sånn at noen får ganske tydelige streker gjennom hele syklusen, mens andre kun får synelige streker i tiden rundt EL ?
Wesla Skrevet 10. februar 2012 #13 Skrevet 10. februar 2012 Jeg har også sterke tester stode deler av syklusen og jeg har ikke PCOS, men jeg er polycystisk og tror kanskje det kan ha en innvirkning uten at jeg er helt sikker.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #14 Skrevet 10. februar 2012 Vil det si at du har PCO, altså bare cystene men ingen andre symptomer som feks hårvekst, acne, uteblitt eggløsning osv?
Wesla Skrevet 10. februar 2012 #15 Skrevet 10. februar 2012 Ja, det stemmer, har eggløsning hver mnd. og ingen problemer med syklus. Legen sier bare at jeg har mange egganlegg. Så når vi nå skal inn til prøverør så må de være ekstremt forsiktige med medisinering slik at jeg ikke blir overstimulert (produserer altfor mange egg.
LindaM Skrevet 10. februar 2012 #16 Skrevet 10. februar 2012 Takk for svar, LindaM Setter psir på at du tok deg tid! Det er disse stavene fra billigetester.no jeg bruker også... Hadde du stavene eller strimlene? Opplevde du ganske tydelige streker utenom EL? Mine er ganske tydelige hele mnd egentlig... aner ikke hvor jeg er i syklus pga en spontanabort tidligere i vinter. Men, en EL-test er altså kun positiv når teststreken er minst like sterk/ sterkere enn kontrollstreken? Jeg brukte strimlene, og opplevde synlig teststrek hele tiden, men like sterk strek 24 t før el. Synlig, men svakere teststrek= negativ, Like sterk teststrek eller sterkere=positiv
LindaM Skrevet 10. februar 2012 #17 Skrevet 10. februar 2012 Hvorfor er det sånn at noen får ganske tydelige streker gjennom hele syklusen, mens andre kun får synelige streker i tiden rundt EL ? kan vel være at man har froskjellige mengder med LH i kroppen. Eller at man bruker forskjellige tester men forskjellig følsomhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå