AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #1 Skrevet 9. februar 2012 Jeg holder på å kjøpe inn katteutstyr og skal på dyrebutikk etter jobb og tenker å sammenligne pris på kattesand i matbutikk vs dyrebutikk.
Vendie Skrevet 9. februar 2012 #2 Skrevet 9. februar 2012 Rundt 40 kroner, kanskje? Men tror nesten det lønner seg å kjøpe klumpesand (anbefaler Everclean), for selv om den er dyrere i innkjøp varer den mye lengre. Vanlig sand må jeg skifte minst en gang i uka, men med klumpesand er det bare å fylle på litt nå og da.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #3 Skrevet 9. februar 2012 Anbefaler deg ikke noe av det dritet fra matbutikken, stinka skikkelig jævlig etter VELDIG kort tid. Vet ikke hvordan kattesand fra dyrebutikk er siden katten ble vant til å gå på do ute etter en kort stund, men aldri mer kattesand om det er den lukta man skal holde ut med. 2
Gjest Consensio Skrevet 9. februar 2012 #4 Skrevet 9. februar 2012 (endret) Kjøp det billigste og prøv deg frem. Selv kjøper jeg kattesand på matbutikken i Sverige til ca 30 kr for 8 kg. Den funker utmerket, støvet ikke særlig og merker heller ingen lukt. Endret 9. februar 2012 av Consensio
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #5 Skrevet 9. februar 2012 Anbefaler deg ikke noe av det dritet fra matbutikken, stinka skikkelig jævlig etter VELDIG kort tid. Vet ikke hvordan kattesand fra dyrebutikk er siden katten ble vant til å gå på do ute etter en kort stund, men aldri mer kattesand om det er den lukta man skal holde ut med. Oj, stinker det virkelig av kattebæsj? .......... Jeg foretrekker faktisk kattesand fra matbutikk. Jeg kjøper Catsan hygiene plus, og jeg TROR det koster rundt 60kr for 10 liter. Jeg merker veldig sjelden lukt, og sanden varer lenge. Katten min slet med at sand fra dyrebutikk satt seg fast i pels og poter, men med Catsan har han ikke det problemet Husk at pris ikke betyr alt. Jeg anbefaler å kjøpe flere ulike typer sand og prøve dem. Det er pluss og minus med de fleste sandtyper, så det gjelder bare å finne den som passer best for deg og din katt. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #6 Skrevet 9. februar 2012 Ok, OPPMERKSOMHET! ICA og Rimi selger en klumpsand, som forøvrig er den beste jeg har prøvd. Den klumper seg og lukter ingenting. Den heter "Purrfekt", 10L, og koster ca 60-65kr. Så kom ikke her å si at matbutikk-sand er skvip. Denne er kjempebra! 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #7 Skrevet 9. februar 2012 jeg bruker den billige fra kiwi, og er faktisk kjempefornøyd med den! tror den koster 30-40 kr, og jeg har ikke merket noe lukt, når jeg rengjør som man skal/i tide.
Kamikatze Skrevet 9. februar 2012 #8 Skrevet 9. februar 2012 Jeg hadde kattedass med luke og kullfiltre i taket.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #9 Skrevet 9. februar 2012 Jeg hadde kattedass med luke og kullfiltre i taket. Hihi, og så kan du bare løfte pusen avgårde mens den sitter og driter. Et mobilt do med håndtak skulle vi alle hatt. Spesielt om samboer blir lei av å vente på at jeg leser ut donaldbladene hver gang jeg er på do
Brunhilde Skrevet 9. februar 2012 #10 Skrevet 9. februar 2012 Ok, OPPMERKSOMHET! ICA og Rimi selger en klumpsand, som forøvrig er den beste jeg har prøvd. Den klumper seg og lukter ingenting. Den heter "Purrfekt", 10L, og koster ca 60-65kr. Så kom ikke her å si at matbutikk-sand er skvip. Denne er kjempebra! Det var et godt tips! Den skal jeg se etter neste gang jeg er på en av de butikkene. Takk skal du ha! 1
Gjest Lille-pus Skrevet 9. februar 2012 #11 Skrevet 9. februar 2012 Prøv deg frem, og så vil både du og pus bli enige om hvilken sand dere liker best Her går det i Flamingo klumpesand fra dyrebutikken. Dette da jeg får svært god pris på denne, men kjøper da 5 sekker á 15 kg ad gangen, betaler for 4 sekker (- og bærer sandsekker til jeg nærmest ser 'mannen med ljåen' ). Dokasse med tak og vegger er uvurderlig ! +1 til Kamikatze for å bringe disse kassene inn (sammen med sanden)
Gjest badeand1 Skrevet 9. februar 2012 #12 Skrevet 9. februar 2012 Kjøper på meny og den koster rundt 35. Husker ikke hvor mye det er, men. Beste sanda vi har prøvd.
Vendie Skrevet 9. februar 2012 #13 Skrevet 9. februar 2012 Ok, OPPMERKSOMHET! ICA og Rimi selger en klumpsand, som forøvrig er den beste jeg har prøvd. Den klumper seg og lukter ingenting. Den heter "Purrfekt", 10L, og koster ca 60-65kr. Så kom ikke her å si at matbutikk-sand er skvip. Denne er kjempebra! Jøss, den har jeg aldri lagt merke til. Skal prøves!
Perelandra Skrevet 10. februar 2012 #14 Skrevet 10. februar 2012 Felleskjøpet har kattesanden Easy Clean. Det er en klumpesand, og den selges i poser på ulike størrelser. Den minste pakken er på 4 kg og koster 43 kr. Jeg er godt fornøyd med den, og så vidt jeg vet er Pus det også. Han har i alle fall ikke klaga enda.
Fanta Exotic Skrevet 10. februar 2012 #15 Skrevet 10. februar 2012 Ok, OPPMERKSOMHET! ICA og Rimi selger en klumpsand, som forøvrig er den beste jeg har prøvd. Den klumper seg og lukter ingenting. Den heter "Purrfekt", 10L, og koster ca 60-65kr. Så kom ikke her å si at matbutikk-sand er skvip. Denne er kjempebra! Den bruker vi også! Den klumper så bra og lukter ingenting! Prisen er heller ikke noe å si på. Katta vår hater sånne katteperler og annen sand vi har prøvd.. Vet ikke om det er lukten eller hva det er, men da driter hun ande steder.. Men purrfekt elsker hun å drite på
Gjest Blubberella Skrevet 10. februar 2012 #16 Skrevet 10. februar 2012 Jeg har prøvd mange forskjellige billigutgaver fra matbutikk og Europris, og har stort sett vært fornøyd. Den fra Europris klumpet bittelitt dårlig, men ellers grei. Pussi og Catz klumpesand er to typer jeg har hatt sansen for. Klumper bra, lukter lite, støver lite og koster ikke så mye. Har også prøvd en type fra dyrebutikk (Buddy sin), men den stinket jo parfyme, så den begynte jeg alltid å nyse over. Er enig med folk her i at man må prøve seg frem og se hva som funker best både for katt og eier. Bæsjelukt kan reguleres litt med kvalitetsfór til katten også. Dårlig fór gir mye og illeluktende bæsj. Kattedo med overbygg og luke er også veldig fine greier! Nå er min fisefine ragdoll så artig av seg at han av og til lar være å grave over bæsjen sin (tror han har det litt for travelt med å følge med på alt som skjer i huset), så da kan det jo bli litt lukt selv om sanda er god...
Brunhilde Skrevet 11. februar 2012 #17 Skrevet 11. februar 2012 Da er Purrfekt testet - og så langt fungerer den! Bare en liten kommentar til deg, Ylvina: Katten her får kvalitetsfor, Iams akkurat nå, og dritten stinker allikevel noen ganger så vi får tårer i øynene!
Gjest Blubberella Skrevet 11. februar 2012 #18 Skrevet 11. februar 2012 Da er Purrfekt testet - og så langt fungerer den! Bare en liten kommentar til deg, Ylvina: Katten her får kvalitetsfor, Iams akkurat nå, og dritten stinker allikevel noen ganger så vi får tårer i øynene! Joda, karen her i huset får Specific fra veterinær og han har ikke akkurat godlukt av bæsjen bestandig han heller... Samboeren klager innimellom på at det forpester halve huset (noe som jo også henger sammen med at katta stadig glemmer å grave over etter seg). Men jeg bare nevner at det er større sjanse for mye og illeluktende bæsj dersom man bruker fór av dårlig kvalitet. Og nå må jeg jo prøve Purrfect neste gang, for den hørtes helt utmerket ut!
Tulling Skrevet 11. februar 2012 #19 Skrevet 11. februar 2012 (endret) 1.Tidy cats ca 240kr for 18 kilo 2. Ever Clean, ca 230 for 10 kilo - Tidycats er like bra om ikke bedre. 3. Flamingo, husker ikke pris. Men er "billigsanden" på dyrebutikken. Helt grei. Har testa mange andre, f.eks sanda felleskjøpet har og div fra butikk. Har ikke vært fornøyd med de. Betaler gladelig de ekstra kronene for å ikke ha drittlukt / tisslukt i huset. Men nå har jeg 4 katter da. Endret 11. februar 2012 av Tulling
Gjest Lille-pus Skrevet 11. februar 2012 #20 Skrevet 11. februar 2012 3. Flamingo, husker ikke pris. Men er "billigsanden" på dyrebutikken. Helt grei. Har testa mange andre, f.eks sanda felleskjøpet har og div fra butikk. Har ikke vært fornøyd med de. Betaler gladelig de ekstra kronene for å ikke ha drittlukt / tisslukt i huset. Men nå har jeg 4 katter da. Her kan jeg hjelpe Ved kjøp av 5 sekker á 15 kilo, og betaling for 4 sekker, så blir prisen ca 180 kroner per sekk Veldig lite lukt av "nr. 2" i kassene, og kastraters "nr.1" lukter i utgangspunktet lite så tisselukt blir det overhodet ikke Pusene er veldig fornøyd med den sanden, og den er fin for lommeboken min også Samme kornstørelse som EverClean (finkornet). 4 puser ja. Blir rene amatøren jeg med mine 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå