Gå til innhold

Hvor mye penger skal jeg gi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fattig student her som har flyttet hjemmefra til en by et godt stykke unna for å gå på skole. Min lillebror skal konfirmeres i år, og jeg lurer på,hvor mye er det vanlig at jeg gir? Må først betale flybilletter, men vil jo gi en gave også:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Standardsvaret er vel "gi det du har råd til".

Som student kan man ikke forvente at du gir gave til tusenvis av kroner, og jeg minnes fra tidligere diskusjoner at gavestørrelsene varierer veldig mye her inne (pluss at det kanskje er de som gir mest som helst forteller om hva de gir).

Jeg ville foreslått 500 kroner eller en gave i ca 500-kronersklassen.

Skrevet

Må det være penger? Kan være lettere å finne en gave som er mer verdt enn det du betaler for den. Enten i form av tilbud, eller noe du lager selv som minnebok f.eks.

Skrevet

Hvis du har mye bilder, eller kan skaffe mye bilder, så kan du jo lage en sånn fotobok eller noe :)

Jeg har tenkt å gi et par hundre kroner til broren min, han er verken kravstor eller bortskjemt så han blir fornøyd med det :) Men har også tenkt å spandere togbilletter på han så han kan komme en helg til meg i høst eller noe. Det blir første gang han reiser alene for å besøke meg på den måten. Blir en litt sånn symbolsk gave på en måte :P at nå er han snart voksen og fri og kan gjøre sånne ting når han vil, haha.

Skrevet

Tusen takk for svar:) Tenkte å gi rundt tusen, har nettopp fått meg ny deltidsjobb, så vi får se hvor mye det blir. Minnebok er også en kjempegod idé, det er så flott med personlige gaver han kan ha resten av livet:)

Skrevet

Hva med slipsnål og mansjettknapper? Det kan han jo bruke på dagen + at han har et minne resten av livet... :) Finnes i alle prisklasser, og er sikkert på tilbud hvis du ser litt rundt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...