AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #1 Skrevet 9. februar 2012 Vi har kjøpt oss leilighet i et borettslag/aksjelag, og i forskriftene står det at man må søke om å få ha husdyr. Vi har en liten, men voksen innekatt, og lurer litt på om noen her har erfaringer med dyr og borettslag? Hvor strenge er de som regel på sånt, og kan de nekte oss å ha en katt i vår egen leilighet? Den er aldri ute, og vil derfor verken forstyrre eventuelle allergikere i oppgangen eller rasere hagen. Har noen her blitt nektet innekatt av borettslaget? Vi skal søke, og regner med det går greit, er bare litt nervøs i forkant.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #2 Skrevet 9. februar 2012 Vi har kjøpt oss leilighet i et borettslag/aksjelag, og i forskriftene står det at man må søke om å få ha husdyr. Vi har en liten, men voksen innekatt, og lurer litt på om noen her har erfaringer med dyr og borettslag? Hvor strenge er de som regel på sånt, og kan de nekte oss å ha en katt i vår egen leilighet? Den er aldri ute, og vil derfor verken forstyrre eventuelle allergikere i oppgangen eller rasere hagen. Har noen her blitt nektet innekatt av borettslaget? Vi skal søke, og regner med det går greit, er bare litt nervøs i forkant. Innekatt går helt fint. Tror ikke jeg hadde brydd meg om å søke engang, det er under og katter som er ute og som kan føre til ulempe for andre som det må søkes om, ikke innedyr som innekatt, fugl, marsvin etc. De ande i borettslaget kommer jo ikke til å merke at den er der engang.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #3 Skrevet 9. februar 2012 Innekatt går helt fint. Tror ikke jeg hadde brydd meg om å søke engang, det er under og katter som er ute og som kan føre til ulempe for andre som det må søkes om, ikke innedyr som innekatt, fugl, marsvin etc. De ande i borettslaget kommer jo ikke til å merke at den er der engang. Hunder og katter, ikke under og katter!
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #4 Skrevet 9. februar 2012 Står det i forskriftene at man må søke uansett så gjør du det, da har du alt på det rette. Som regel er det slik at søknad ikke kan nektes innvilget uten at det er veldig gode grunner for det. Så dersom du har en innekatt som aldri bråker eller påvirker andre så kan du i praksis ikke nektes å ha husdyret. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #5 Skrevet 9. februar 2012 Takk for svar. Skal selvfølgelig søke uansett.
Ueland Skrevet 10. februar 2012 #7 Skrevet 10. februar 2012 Aka http://norskhuskattforening.net/emmelinedommen.htm Du kan ikke bli kastet ut fo å holde et innedyr som ikke er til sjeanse.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #8 Skrevet 10. februar 2012 Vi har kjøpt oss leilighet i et borettslag/aksjelag, og i forskriftene står det at man må søke om å få ha husdyr. Vi har en liten, men voksen innekatt, og lurer litt på om noen her har erfaringer med dyr og borettslag? Hvor strenge er de som regel på sånt, og kan de nekte oss å ha en katt i vår egen leilighet? Den er aldri ute, og vil derfor verken forstyrre eventuelle allergikere i oppgangen eller rasere hagen. Har noen her blitt nektet innekatt av borettslaget? Vi skal søke, og regner med det går greit, er bare litt nervøs i forkant. I borettslaget jeg bodde i da jeg var liten måtte vi også søke, og fikk avslag. Det var en valp, men alikvel, det går for det samme, hunden gikk aldri løs i borettslaget eller bjeffet. Fikk vel ikke noe grunnlag for avslaget så moren min gikk til sak og vant glatt. Så en innekatt tviler jeg sterkt på i førsteomgang vil få avslag på en søknad til borettslaget. Må også si at dem som bestemte dette var gamle grinete menn.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #9 Skrevet 10. februar 2012 Hvis det virkelig er en innekatt, så tror jeg ikke det blir problemer. Men du kan spørre min tidligere nabo om hva som skjer hvis "innekatten" plutselig ikke er innekatt lenger, men slippes ut og pisser i oppgangen osv Her jeg bor nå er det lov å ha dyr, men maks to dyr i hver leilighet (den regelen kom etter at noen prøvde å drive oppdrett av labrador i en leilighet på ca. 60 kvadrat...).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå