123sport Skrevet 8. februar 2012 #1 Skrevet 8. februar 2012 Emnetittelen forklarer vel sitt, men trenger noen tips til å unngå slitte tupper! jeg vil spare til langt hår, så vil ikke klippe det på en stund med mindre jeg får slitt hår.. Så derfor kunne jeg trengt noen tips!
Djungelvrål Skrevet 8. februar 2012 #2 Skrevet 8. februar 2012 Ikke "skrubbetørke" håret etter dusj, men klemme det tørt. Ikke bleke eller farge håret. Ikke for mye varme dvs føning eller rettetang/krølltang. Bruke varmebeskyttende produkter. Gre håret forsiktig når det er vått.
Tbag Skrevet 10. februar 2012 #3 Skrevet 10. februar 2012 Kure håret jevnlig med både protein kur og fuktighetskur Bruke redken anti-snap og moroccanoilBruk shampo og balsam som passer ditt hårIkke dra eller rykk i håret, spesielt ikke når det er vått Bruk en børste med naturhår, husk å børste fra tuppene og inn til røttene – ikke omvendtIkke blek håret eller ta permanentBruk rettetang og hårføner så lite som mulig, må du bruke det, husk alltid å bruk varmebeskyttende.Ikke vask håret for ofteVær nøye med å drikke mye vann og får i deg alle vitaminene du skal og de viktige næringsstoffene. B-vitamin er spesielt viktig for håret
Gjest BabyBlue Skrevet 10. februar 2012 #4 Skrevet 10. februar 2012 Forebygge, forebygge, forebygge... Altså, bruk milde produkter til håret, IKKE bruk hårføner/rettetang osv, og kjøp deg topp kvalitetshårkurer, både protein og fuktighetskur, som nevnt av Tbag. Det å spise sunt og drikke mye vann hjelper også på hårkvaliteten, og avocado og grønnsaker og frukt med skarp og frisk farge inneholder som regel mange stoffer som er godt for håret. Har lest at det å spise en spiseskje med olivenolje hver dag skal være bra for hud og hår, og b-vitaminer har jeg god erfaring med =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå