AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #1 Skrevet 8. februar 2012 Hei! Jeg flyttet inn i en leilighet (selveier) i oktober, og det er 5 andre leiligheter i samme bygget, samt at det er 4 leiligheter i nabobygningen som også skal tilhøre oss i et sameie. Byggene stod nybygde og klare i juni, men 3 av leilighetene i nabobygget er ennå ikke solgt (de var vel egentlig ikke ferdigstilte før i høst). Disse totalt 10 leilighetene skal være et sameie, men foreløpig har jeg ikke hørt eller sett noe til hva dette innebærer. Har derfor betalt på lånet som vanlig, men altså ingen fellesutgifter ennå. Mitt spørsmål er hva jeg kan gjøre (og om jeg kan gjøre noe) for å få fortgang i sakene slik at vi kan bli et rettmessig sameie. Er det oss beboere sin oppgave å starte sameiet, eller skal eiendomsmeglefirmaet/byggfirmaet/andre gjøre det? Kan noen forklare hvordan jeg skal gå fram for å få dette på beina? Evt. hvor kan jeg finne mer informasjon om oppstart og drift av sameie?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #2 Skrevet 8. februar 2012 http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1356092 Her er det en del fornuftig som står. Skulle gjerne ha gitt deg noen råd, men når det er 3 leiligheter som ikke er solgt er jeg usikker på hvordan man skal gå frem. Du kan for øvrig lese her om generelt om sameie. Jeg tror det er dere som eiere av leilighetene som har ansvaret for å stifte et sameie. Eventuelt også de som er ansvarlige for de 3 leilighetene som ikke er solgt enda. Er det slik at du er helt sikker på at alle er enige om at det skal stiftes et sameie?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #3 Skrevet 8. februar 2012 Med alle, så mener jeg selvfølgelig om det andre bygget også skal være med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå