Gå til innhold

Trening hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som har noen triks til hvordan å trene styrke hjemme? Uten noen trenings apparat :fnise:

Er det i det hele tatt mulig :sjenert:

Skjønner jo at det beste er på ett trenings studio, men når man bor langt ut på landet er ikke det en veldig enkel mulighet :kjefte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trener ellers også, men innimellom så tar jeg en runde hjemme enten på morran eller kvelden før jeg legger meg.

Da pleier jeg å ta situps, knebøy, litt armhevinger og andre armøvelser :) Går helt fint det. Går an å bruke halvlitersflasker fyllt med vann også om du ønsker litt mer tyngde med armene.

Det her er jo ikke noe man blir supersterk av eller noe, men absolutt ikke dumt :)

Skrevet

hoppetau er forresten også en fin ting å ha liggende hjemme :)

Skrevet

Kettlebells tar liten plass og er veldig effektivt. Men da lønner det seg å dra på kurs for å få inn teknikken i første omgang så man ikke gjør det feil da. .

Skrevet

En dag du skal sentralt så kjøp med deg noen håndvekter. Jeg har 30 kg totalt i sånne vekter man løfter i hver hånd. funker sm bare rakkern! og de varer livet ut også :))

Skrevet (endret)

Jeg har akkurat begynt med Rushfit.

Det koster dog 90 dollar for dvd'ene, men det virker dog som et virkelig godt sammensatt treningsprogram. jeg har nå gjennomført dag 3 i treningsprogrammet.

Jeg kombinerer det med ett korrekt kosthold.

Om det fungerer får vi se om 53 dager!

http://www.gsprushfit.com/

Det skal sies at George St.Pierre er en av verdens beste MMA utøvere, og det er hans personlige trener som har satt opp programmet.

Det eneste du trenger i tillegg er ett sett med manualer. Du får ett sett med manualer til rundt 300 kr i hvilken som helst sportsbutikk.

Endret av Bagcrap
Skrevet

Jeg trener med Jillian Michaels hjemme. Hun har mange varierte videoer! Starta med "30 day shred", og har siden gjort "Banish Fat Boost Metabolism" og "No More Trouble Zones". Skal ta "Ripped in 30" neste mnd, men nå har jeg nok andre ting utenom videoer.

Trenger bare matte og håndvekter, og de trenger ikke være så tunge, for det er mange repetisjoner.

Skrevet

Jeg bruker strikk for å trene styrke hjemme, det er kjempeeffektivt!

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker strikk for å trene styrke hjemme, det er kjempeeffektivt!

Spennende, kan du fortelle mer om det, hvordan du bruker det osv? :)

Skrevet (endret)

Jeg har en sånn her, bare med medium motstand. Du kan ta en titt på videoen på siden for å få en viss ide, også er det flere videoer på youtube med flere øvelser. Man kan justere motstanden ved å f.eks. stå bredere med bena på strikken, snurre den en ekstra gang rundt foten osv.

Endret av Kirby
Skrevet (endret)

Bruk styrkedelen herfra. Absolutt effektivt og veldig overkommelig hjemme!

Endret av Hipphurra
Skrevet

Jeg har en sånn her, bare med medium motstand. Du kan ta en titt på videoen på siden for å få en viss ide, også er det flere videoer på youtube med flere øvelser. Man kan justere motstanden ved å f.eks. stå bredere med bena på strikken, snurre den en ekstra gang rundt foten osv.

Jeg bestilte en fra nettet heromdagen, men de hadde bare "ekstra sterk motstand" igjen, så nå lurer jeg på hva jeg får hehe.

Skrevet

Jeg bestilte en fra nettet heromdagen, men de hadde bare "ekstra sterk motstand" igjen, så nå lurer jeg på hva jeg får hehe.

Da er det bare en kortere strikk, men da kan du bare justere litt hvordan du står/gjør øvelsene så det ikke blir altfor tungt med en gang ;)

Skrevet

Da er det bare en kortere strikk, men da kan du bare justere litt hvordan du står/gjør øvelsene så det ikke blir altfor tungt med en gang ;)

UPs, hehe. Jaja, får bare prøve, som du sier, kan justeres hehe. Men har du noen gode tips for hvordan få festet strikken i noe så jeg kan bruke foten til å dra den ut med? Altså, at jeg får trimma lår, ræv og sånt.. Lurte litt på å feste den i senga, men den er ikke så tung, så ender vel opp med å dra den rundt halve rommet :ler:

Skrevet

Godt spm! Kanskje under en dør med døren lukket, om det går?

Skrevet

Godt spm! Kanskje under en dør med døren lukket, om det går?

Ja, jeg tror DØREN er hovedpersonen i den settingen der, må finnes en smart måte å feste det under eller mellom døra og karmen på, kanskje vi skal vri om låsen for sikkerhets skyld, så vi ikke ender opp med å smelle den i ansiktet på oss selv haha

Skrevet

Mange gode tips her inne og bruker en del selv. Om du derimot går til innkjøp av et sett manualer til noen par hundre kroner kan du gjøre så hinnsides mye mer i tillegg! :goodbye:

Skrevet

jeg trente styrke hjemme med håndmanualer en periode, og brukte da dette programmet (med noen endringer), og hadde fin progresjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...