Gå til innhold

Ny regel ang. toll?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk denne mailen idag..

Nye direktiv fra Skattedirektoratet!

Vi har tidligere sendt varer med en verdi under under 200 kr toll- og momsfritt, noe som har vært en stor fordel for deg som kunde. Vi har også sendt produkter med en vareverdi over 200 kr som vi da har fortollet.

Skattedirektoratet har nye direktiv som gjør at man ikke får sende både leveranser uten toll og fortollede leveranser. Dette medfører at vi blir nødt til å sende samtlige leveranser fortollet.

Vi har overklaget beslutningen men under tiden må vi følge de nye direktivene.

Du som kunde vil ikke merke disse endringene da vi fortoller inn varene for deg på vår bekostning. Dessuten får du fremover kun en fraktavgift og en faktura. Ny fraktavgift er for brev 39 kr og postpakke 99 kr, men handler du for mer enn 1000 kr i vår butikk tilbyr vi fri frakt og fri kostnad for toll. Endringen trådte i kraft den 1. februar.

Vi håper at dette vil gjøre det enklere for deg når du bestiller fra oss og vi vil fortsette å tilby deg merkesvarer til best mulig pris!

Velkommen til å besøke oss i dag,

Christer Johansson, Adm dir.

Shopping4net AB

PS. Vi har fullt av ekstra gode tilbud i butikken i februar måned som du kan lese mere om her nedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HVA?

Dette får i så fall gigantiske konsekvenser for meg som er avhengig av å bestille (100% lovlige) naturmidler fra utlandet?

Hvis dette er sant må jeg slutte å bestille og da får jeg dårligere helse...!

Har noen denne "lovendringen" svart på hvitt?

Får helt gråten i halsen nå... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare tøys? Skattedirektoratet har ikke noe med toll å gjøre, det er det Tollvesenet som har.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de må sendes fortollet.. betyr det fortollingsgebyr..... dyrere priser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva har skattedirektoratet med toll på varer å gjøre? :klo:

EDIT: Jeg sjekket nettsidene til toll.no. Der står det som følger:

Hvilke varer er helt avgiftsfrie (fri for både toll og avgifter)?

Alle varer som importeres til Norge er i utgangspunktet avgiftspliktige. Unntakene er:

• Sendinger fra utlandet med verdi (eksklusiv frakt- og forsikringskostnader) under 200 kroner med unntak av alkoholholdige drikkevarer og tobakkvarer.

• Bøker - uansett verdi - som importeres av privatpersoner til eget bruk. For informasjon om hva som regnes som bøker, se merverdiforskriften om avgiftsfritaket for bøker.

kilde: http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=219284

Endret av Andreas8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at de ikke har lov å sende en forsending i flere deler for å unngå 200 kr regelen. Det er selve sluttsummen i EN handel som skal være tellende iforhold til fortolling.

Skatteetaten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig snublet jeg over en tråd om dette.

Jeg oppfordrer alle kunder av Shopping4net om å protestere mot prisøkning med en løgnaktig forklaring.

De har samtidig øket prisene på en rekke varer, og i tillegg øket fraktprisen med 650% for varer under 200kr, og altså under falsk forklaring.

I e-mailen fra Shipping4net fremstiller de det nærmest som om det er de som har sørget for MVA og toll-fritak for varer under 200 kr!

Selvfølgelig pålegger ikke Skattedirektoratet dem å øke frakten på tollfrieforsendelser!

Dere som er kunder, send dem e-mail, eller gå inn på deres Facebook-sider og klag. http://www.facebook.com/Shopping4net.no

De fortjener å miste kunder med en sånn uredelig oppførsel!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ei skriver på facebooksidene til shopping4net: "Dette er tull! Dere kan fortsatt sende varer for under 200 kr som alltid har vært toll og MVA-fritt, for den fraktkosten dere selv velger, (f.eks. for kr 6 som før)! Ikke påstå at Skattedirektoratet tvinger dere til å heve fraktkostnaden!"

De prøver seg bare med denne løgnen som en unnskyldning for å øke prisen på frakt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA?

Dette får i så fall gigantiske konsekvenser for meg som er avhengig av å bestille (100% lovlige) naturmidler fra utlandet?

Hvis dette er sant må jeg slutte å bestille og da får jeg dårligere helse...!

Har noen denne "lovendringen" svart på hvitt?

Får helt gråten i halsen nå... :tristbla:

beklager offtopic, men kan jeg spørre hva du kjøper og hva det hjelper mot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig snublet jeg over en tråd om dette.

Jeg oppfordrer alle kunder av Shopping4net om å protestere mot prisøkning med en løgnaktig forklaring.

De har samtidig øket prisene på en rekke varer, og i tillegg øket fraktprisen med 650% for varer under 200kr, og altså under falsk forklaring.

I e-mailen fra Shipping4net fremstiller de det nærmest som om det er de som har sørget for MVA og toll-fritak for varer under 200 kr!

Selvfølgelig pålegger ikke Skattedirektoratet dem å øke frakten på tollfrieforsendelser!

Dere som er kunder, send dem e-mail, eller gå inn på deres Facebook-sider og klag. http://www.facebook.com/Shopping4net.no

De fortjener å miste kunder med en sånn uredelig oppførsel!

Faen så dårlig gjort, drittsekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk samme epost! Da tror jeg nok Shopping4Net utgår fra mine neste handler! Med så hør frakt så kan jeg jo heller handle andre steder.

Tror de mister en del kunder på grunn av dette!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tidenes selvmotsigelse?

Du som kunde vil ikke merke disse endringene da vi fortoller inn varene for deg på vår bekostning. Dessuten får du fremover kun en fraktavgift og en faktura. Ny fraktavgift er for brev 39 kr og postpakke 99 kr, men handler du for mer enn 1000 kr i vår butikk tilbyr vi fri frakt og fri kostnad for toll.

:skratte::kaffekopp:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så folk klager over at prisen på frakt har økt pga ny regel (fra en fraktpris som tidligere var utrolig lav) og at prisene på linser har økt (prisøkning er heeelt normalt)? Jeg skulle bestille linser i dag, og etter mye om og men måtte jeg bare godta at shopping4net fortsatt var billigst på mine linser, selv med frakta (som er like høy som hos mange andre aktører).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje ikke så mye at frakten har økt, tror de fleste kunne ha godtatt dette, men det er måten de gjorde det på. Lage et brev med falske opplysninger som unnskyldning for økt fraktpris...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk også denne mailen som lukter humbug lang vei. Kan ikke en gang huske at jeg har handlet hos Shopping4net en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så folk klager over at prisen på frakt har økt pga ny regel (fra en fraktpris som tidligere var utrolig lav) og at prisene på linser har økt (prisøkning er heeelt normalt)? Jeg skulle bestille linser i dag, og etter mye om og men måtte jeg bare godta at shopping4net fortsatt var billigst på mine linser, selv med frakta (som er like høy som hos mange andre aktører).

Prisøkning er kanskje normalt, men IKKE at frakt økes med 650% over natten. Og det ER ingen ny regel som pålegger dem å heve fraktprisen! Dette er løgn.

I tillegg, blekk til printeren min økte samtidig med 30%!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg litt om unnskyldingen som Strawberrynet hadde om sin prisøkning. Greit nok at butikkene velger å øke prisene sine. Det har de full rett til, men de burde i det minste være ærlige om grunnen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig de snakker om den merverdiavgiften som allerede er bakt inn i prisen på alle varer da? I Norge i hvertfall så betaler vi moms på alt vi kjøper enda vi handler innelands. Bare at her er momsen innbakt i alle priser fra før.

Jeg vet ikke om det er forskjell på denne momsen og den man betaler når man fører inn varer i landet? Dette er jo så fall noe som skattevesenet har med å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...