Gjest Sitronmelisse Skrevet 10. februar 2012 #41 Skrevet 10. februar 2012 "Vinden bles synna og vinden bles norda.." (4 vers) "Bestemor skogmus' vise"? ("Når en liten mus skal ut og gå.." "Dyrevisa" (jada, alle 11 versene) "Kveldssong for deg og meg" (Grisen står og hyler..)
Gjest Ashley_Johanna Skrevet 11. februar 2012 #42 Skrevet 11. februar 2012 Julekveldsvisa, eneste som funker her:) 1
MellonCollie Skrevet 11. februar 2012 #43 Skrevet 11. februar 2012 Kom på enda en nå som dere nevner julesanger... Vi har sunget veldig mye "vi tenner våre lykter" i vinterhalvåret
la Flaca Skrevet 11. februar 2012 #44 Skrevet 11. februar 2012 Ungene er 5 og 7, og det siste halvåret har nattasangen vært "byssan lull" med modifikasjoner; "det kommer 10 vandringsmenn på veien". (ikke 3) "Den første var mamma, den andre var pappa, den tredje var ****" osv." Helt til jeg har ramset opp hele familien, dyrene våre og bamsene. Veldig populært. 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #45 Skrevet 11. februar 2012 Det var en periode jeg sang Castle on a Cloud (fra musikalen Les Miserables), men jeg kom på at det var jo greit at det var noen enklere sanger, slik at hvem som helst kunne synge dem (f eks bestefar eller barnevakt). Så nå går det i fola blakken og trollmor 3
Rararara Skrevet 11. februar 2012 #46 Skrevet 11. februar 2012 So ro lillemann Kvelden lister seg på tå, Sove sove Eddie, fra Fantorangen, Men jeg bytter ut teksten litt. Trollmorsangen. Ellers finner jeg på mens jeg synger, (litt farlig i tilfelle jeg får spørsmål om å synge den samme som i går, for sangene kan bli meget lange..) Så lager jeg egne koselige tekster til kjente melodier, musikaler og vuggesanger. (Jenta mi på snart 4 tror nok at "Think of me" fra Phantom of the Opera er hennes sang)
la Flaca Skrevet 11. februar 2012 #47 Skrevet 11. februar 2012 Det var en periode jeg sang Castle on a Cloud (fra musikalen Les Miserables), men jeg kom på at det var jo greit at det var noen enklere sanger, slik at hvem som helst kunne synge dem (f eks bestefar eller barnevakt). Så nå går det i fola blakken og trollmor Den er så fiiin! Den har jeg også vært innom. 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #48 Skrevet 11. februar 2012 Det var en periode jeg sang Castle on a Cloud (fra musikalen Les Miserables), men jeg kom på at det var jo greit at det var noen enklere sanger, slik at hvem som helst kunne synge dem (f eks bestefar eller barnevakt). Så nå går det i fola blakken og trollmor På norsk: 1
LilleMy Skrevet 11. februar 2012 #49 Skrevet 11. februar 2012 "Kjære Gud", eller" Jeg er trett og går til ro" eller "Jon Blund"
Galadr1el Skrevet 12. februar 2012 #50 Skrevet 12. februar 2012 Håvard Hedde - Alle vers Millom Bakkar og Berg - Tre vers Lykkeliten - Ett vers Stort og Svart (av DumDum Boys) - Alle vers Trollmor Du skal ikkje sova bort sumarnatta - To vers Vi har ei tulle - Ett vers Byssan lull - Tre vers Og en sang jeg har laget egen tekst til. (Har tid til å synge så mange sanger fordi hun får siste flasken sin før vi legger henne. Etterhvert må jeg nok gjøre et utvalg!)
AryaUnderfoot Skrevet 12. februar 2012 #51 Skrevet 12. februar 2012 Faren min sang alltid "Vem Kan Segla forutan vind" for meg 1
Eliisa Skrevet 13. februar 2012 #52 Skrevet 13. februar 2012 - Sov vesle prinsen - Trollmor - So ro Synes sov vesle prinsen er så fin
Lyra Skrevet 15. februar 2012 #53 Skrevet 15. februar 2012 Jeg synger Den første song for jenta mi, samme som moren min sang til meg. Hender jeg synger flere og da varierer det veldig. Mannen synger alltid Vi har en tulle.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå