Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Sitronmelisse
Skrevet

"Vinden bles synna og vinden bles norda.." (4 vers)

"Bestemor skogmus' vise"? ("Når en liten mus skal ut og gå.."

"Dyrevisa" (jada, alle 11 versene)

"Kveldssong for deg og meg" (Grisen står og hyler..)

Videoannonse
Annonse
Gjest Ashley_Johanna
Skrevet

Julekveldsvisa, eneste som funker her:)

• Liker 1
Skrevet

Kom på enda en nå som dere nevner julesanger... Vi har sunget veldig mye "vi tenner våre lykter" i vinterhalvåret :)

Skrevet

Ungene er 5 og 7, og det siste halvåret har nattasangen vært "byssan lull" med modifikasjoner;

"det kommer 10 vandringsmenn på veien". (ikke 3) "Den første var mamma, den andre var pappa, den tredje var ****" osv." Helt til jeg har ramset opp hele familien, dyrene våre og bamsene. Veldig populært. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Det var en periode jeg sang Castle on a Cloud (fra musikalen Les Miserables), men jeg kom på at det var jo greit at det var noen enklere sanger, slik at hvem som helst kunne synge dem (f eks bestefar eller barnevakt). Så nå går det i fola blakken og trollmor :biggrin:

• Liker 3
Skrevet

So ro lillemann

Kvelden lister seg på tå,

Sove sove Eddie, fra Fantorangen, Men jeg bytter ut teksten litt.

Trollmorsangen.

Ellers finner jeg på mens jeg synger, (litt farlig i tilfelle jeg får spørsmål om å synge den samme som i går, for sangene kan bli meget lange..)

Så lager jeg egne koselige tekster til kjente melodier, musikaler og vuggesanger. (Jenta mi på snart 4 tror nok at "Think of me" fra Phantom of the Opera er hennes sang)

Skrevet

Det var en periode jeg sang Castle on a Cloud (fra musikalen Les Miserables), men jeg kom på at det var jo greit at det var noen enklere sanger, slik at hvem som helst kunne synge dem (f eks bestefar eller barnevakt). Så nå går det i fola blakken og trollmor :biggrin:

Den er så fiiin! Den har jeg også vært innom. :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

På norsk:

• Liker 1
Skrevet

"Kjære Gud", eller" Jeg er trett og går til ro" eller "Jon Blund"

Skrevet

Håvard Hedde - Alle vers

Millom Bakkar og Berg - Tre vers

Lykkeliten - Ett vers

Stort og Svart (av DumDum Boys) - Alle vers

Trollmor

Du skal ikkje sova bort sumarnatta - To vers

Vi har ei tulle - Ett vers

Byssan lull - Tre vers

Og en sang jeg har laget egen tekst til. :)

(Har tid til å synge så mange sanger fordi hun får siste flasken sin før vi legger henne. Etterhvert må jeg nok gjøre et utvalg!)

Skrevet

Faren min sang alltid "Vem Kan Segla forutan vind" for meg :)

• Liker 1
Skrevet

- Sov vesle prinsen

- Trollmor

- So ro

:) Synes sov vesle prinsen er så fin

Skrevet

Jeg synger Den første song for jenta mi, samme som moren min sang til meg. Hender jeg synger flere og da varierer det veldig. Mannen synger alltid Vi har en tulle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...