^me^ Skrevet 8. februar 2012 #1 Skrevet 8. februar 2012 jeg har vært på let nå en stund etter fine godnattsanger og har synget trollemors godnattsang og nattasang til nissungen fra amalies jul. hvilke synger dere til deres barn?
^me^ Skrevet 8. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 8. februar 2012 mitt problem med trollemorsangen er at den er fryktelig kort synes jeg for og roe babyen holder det ikke med en 10 sekunders sang så da er jeg på evig let etter flere sanger og synge evt også en lengre vuggevise
Gjest pysepusen Skrevet 8. februar 2012 #5 Skrevet 8. februar 2012 Til vanlig er det Trollmors vise. I en periode var han redd senga si, da sang jeg (Vamp). Den er lang og fin!
Anciol Skrevet 8. februar 2012 #6 Skrevet 8. februar 2012 Alle sangene fra barnetimeboken av Torbjørn Egner:)
Gjest HollyDolly Skrevet 8. februar 2012 #7 Skrevet 8. februar 2012 Kjære gud jeg har det godt er den fineste god natt sangen jeg veit 4
Anciol Skrevet 8. februar 2012 #8 Skrevet 8. februar 2012 Å ja glemte å¨si at jeg synger Vesle Hoa visen:)
Kvist Skrevet 8. februar 2012 #9 Skrevet 8. februar 2012 Fantorangen sin er fin! Jeg bytter ut Eddie med datteren mins navn og synger "fiiiiine ting" på slutten istedetfor sjøbanan... hehe. Ellers synger vi Lykkeliten (den har mange vers om du trenger en lang sang, vi pleier å ta de to versene jeg kan), Trollmor og So og ro og tipp på tå (fra Hakkebakkeskogen kanskje?).
Gjest regine Skrevet 8. februar 2012 #12 Skrevet 8. februar 2012 Jeg sang vuggevisa fra Hakkebakkeskogen, og "jeg vil bygge meg en gård" fast fra ungen var 1,5/2 til h*n var 10 eller noe sånt.....Da var vi vel begge enige om at det holdt Jeg syns fortsatt "jeg vil bygge..." er utrolig fin og rolig, og så har den 5 vers eller noe sånt. Og i perioder gikk det mye i Fola, fola blakken - en har og mange vers og er fredelig!
O'hara Skrevet 8. februar 2012 #14 Skrevet 8. februar 2012 Her går det i Dyrene i Afrika for det meste, men også Trollmors vise, So ro Lillemann og Sov dukkelise.
Solbærpiken Skrevet 8. februar 2012 #15 Skrevet 8. februar 2012 Fantorangen sin er fin! Jeg bytter ut Eddie med datteren mins navn og synger "fiiiiine ting" på slutten istedetfor sjøbanan... hehe. Ellers synger vi Lykkeliten (den har mange vers om du trenger en lang sang, vi pleier å ta de to versene jeg kan), Trollmor og So og ro og tipp på tå (fra Hakkebakkeskogen kanskje?). Lykkeliten er fin :-D 1
Gjest Skrevet 8. februar 2012 #16 Skrevet 8. februar 2012 Jeg sang alltid Byssan lull - alle 5 versa.Det er den fineste Og så Trollmor og So ro lillemann. I tillegg sang jeg alltid "Prinsessen satt høyt i sitt jomfrubur" - egentlig et dikt av B Bjørnson, men som moren min igjen sang for meg da jeg var liten. Vet ikke hvem som har laget melodien. Men den er både vakker,trist og vemodig - uten at det satte noen triste tanker i hverken hodet mitt eller sønnen mitt sitt.
MellonCollie Skrevet 8. februar 2012 #17 Skrevet 8. februar 2012 - Trollmor - Kjære Gud jeg har det godt - Sulla meg litt - Vem kan segla - So ro Det er vel de som brukes mest.. 2
SøsterLiten Skrevet 8. februar 2012 #18 Skrevet 8. februar 2012 (endret) Synger en svensk som går sånn: 'Sov i ro, slumra inn i bedden så fin Som blomman på eng i gyngende seng Og engler så små bredar vingarna ur Over bedden dom vakar tills natten er slut' Sorry for svenske skrivefeil... Men jeg kan ikke rettskriving på svensk... Etter den så synger jeg Sov lille *** sov og bli stor Og mens du sover Våker din mor Ingenting vondt din vugge kan nå Her er du trygg din mor passer på De er ikke så lange men jeg synes de er nydelige... Husker farmor hadde en nydelig sang om ole lukkøye som kjente alle folk i byen... DEN var nydelig, men jeg husker den ikke... Endret 8. februar 2012 av SøsterLiten
Gjest On Topic Skrevet 8. februar 2012 #19 Skrevet 8. februar 2012 Synger en svensk som går sånn: 'Sov i ro, slumra inn i bedden så fin Som blomman på eng i gyngende seng Og engler så små bredar vingarna ur Over bedden dom vakar tills natten er slut' Sorry for svenske skrivefeil... Men jeg kan ikke rettskriving på svensk... Etter den så synger jeg Sov lille *** sov og bli stor Og mens du sover Våker din mor Ingenting vondt din vugge kan nå Her er du trygg din mor passer på De er ikke så lange men jeg synes de er nydelige... Husker farmor hadde en nydelig sang om ole lukkøye som kjente alle folk i byen... DEN var nydelig, men jeg husker den ikke... Den lille Ole med paraplyen Ellers så syns eg den svenske sangen Vem tar hand om hösten? er nydelig som god natt sang. 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #20 Skrevet 8. februar 2012 kjære gud jeg har det godt og nattasangen til gullhår i reisen til julestjernen, "kjære lille pike" begynner den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå