Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har vært på let nå en stund etter fine godnattsanger og har synget trollemors godnattsang og nattasang til nissungen fra amalies jul.

hvilke synger dere til deres barn?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Trollmor :)

Samme her :gjeiper:

Skrevet

mitt problem med trollemorsangen er at den er fryktelig kort synes jeg :sjenert: for og roe babyen holder det ikke med en 10 sekunders sang så da er jeg på evig let etter flere sanger og synge evt også en lengre vuggevise :)

Gjest pysepusen
Skrevet

Til vanlig er det Trollmors vise. I en periode var han redd senga si, da sang jeg

(Vamp). Den er lang og fin! :)
Skrevet

Alle sangene fra barnetimeboken av Torbjørn Egner:)

Gjest HollyDolly
Skrevet

Kjære gud jeg har det godt er den fineste god natt sangen jeg veit :rodmer:

• Liker 4
Skrevet

Å ja glemte å¨si at jeg synger Vesle Hoa visen:)

Skrevet

Fantorangen sin er fin! Jeg bytter ut Eddie med datteren mins navn og synger "fiiiiine ting" på slutten istedetfor sjøbanan... hehe.

Ellers synger vi Lykkeliten (den har mange vers om du trenger en lang sang, vi pleier å ta de to versene jeg kan), Trollmor og So og ro og tipp på tå (fra Hakkebakkeskogen kanskje?).

Skrevet

Teddybjørnens Vise :hjerte:

Skrevet

Byssan lull husker jeg min mor sang

• Liker 3
Skrevet

Jeg sang vuggevisa fra Hakkebakkeskogen, og "jeg vil bygge meg en gård" fast fra ungen var 1,5/2 til h*n var 10 eller noe sånt.....Da var vi vel begge enige om at det holdt :fnise:

Jeg syns fortsatt "jeg vil bygge..." er utrolig fin og rolig, og så har den 5 vers eller noe sånt.

Og i perioder gikk det mye i Fola, fola blakken - en har og mange vers og er fredelig!

Skrevet

Her går det i Dyrene i Afrika for det meste, men også Trollmors vise, So ro Lillemann og Sov dukkelise.

Skrevet

Fantorangen sin er fin! Jeg bytter ut Eddie med datteren mins navn og synger "fiiiiine ting" på slutten istedetfor sjøbanan... hehe.

Ellers synger vi Lykkeliten (den har mange vers om du trenger en lang sang, vi pleier å ta de to versene jeg kan), Trollmor og So og ro og tipp på tå (fra Hakkebakkeskogen kanskje?).

Lykkeliten er fin :-D

• Liker 1
Skrevet

Jeg sang alltid Byssan lull - alle 5 versa.Det er den fineste :) Og så Trollmor og So ro lillemann.

I tillegg sang jeg alltid "Prinsessen satt høyt i sitt jomfrubur" - egentlig et dikt av B Bjørnson, men som moren min igjen sang for meg da jeg var liten. Vet ikke hvem som har laget melodien. Men den er både vakker,trist og vemodig - uten at det satte noen triste tanker i hverken hodet mitt eller sønnen mitt sitt.

Skrevet

- Trollmor

- Kjære Gud jeg har det godt

- Sulla meg litt

- Vem kan segla

- So ro

Det er vel de som brukes mest..

• Liker 2
Skrevet (endret)

Synger en svensk som går sånn:

'Sov i ro, slumra inn i bedden så fin

Som blomman på eng i gyngende seng

Og engler så små bredar vingarna ur

Over bedden dom vakar tills natten er slut'

Sorry for svenske skrivefeil... Men jeg kan ikke rettskriving på svensk... :fnise:

Etter den så synger jeg

Sov lille *** sov og bli stor

Og mens du sover

Våker din mor

Ingenting vondt din vugge kan nå

Her er du trygg din mor passer på

De er ikke så lange men jeg synes de er nydelige... :rodmer:

Husker farmor hadde en nydelig sang om ole lukkøye som kjente alle folk i byen... DEN var nydelig, men jeg husker den ikke... :sjenert:

Endret av SøsterLiten
Gjest On Topic
Skrevet

Synger en svensk som går sånn:

'Sov i ro, slumra inn i bedden så fin

Som blomman på eng i gyngende seng

Og engler så små bredar vingarna ur

Over bedden dom vakar tills natten er slut'

Sorry for svenske skrivefeil... Men jeg kan ikke rettskriving på svensk... :fnise:

Etter den så synger jeg

Sov lille *** sov og bli stor

Og mens du sover

Våker din mor

Ingenting vondt din vugge kan nå

Her er du trygg din mor passer på

De er ikke så lange men jeg synes de er nydelige... :rodmer:

Husker farmor hadde en nydelig sang om ole lukkøye som kjente alle folk i byen... DEN var nydelig, men jeg husker den ikke... :sjenert:

Den lille Ole med paraplyen

Ellers så syns eg den svenske sangen Vem tar hand om hösten? er nydelig som god natt sang.

• Liker 1
Skrevet

kjære gud jeg har det godt og nattasangen til gullhår i reisen til julestjernen, "kjære lille pike" begynner den :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...