AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #1 Skrevet 8. februar 2012 Jeg er snart ferdig med en mastergrad i statsvitenskap (levere masteroppgaven 1. april om alt går etter planen), og lurer veldig på hvor og hva dere jobber med? Tok det lang tid å få den første jobben? Hvordan fikk du den? Dere som ikke har gjort alt "riktig" (hatt de mest relevante vervene hele veien, aldri vært forsinket, etc.), hvordan har det gått med dere? Vil vel generelt vite alt om hvordan det har gått med de som har en mastergrad eller tilsvarende i et samfunnvitenskapelig fag, og hva som har vært til hjelp og til hinder i prosessen med å skape en karriere etter studietida. På forhånd takk for alle svar
Gjest "gjest" Skrevet 8. februar 2012 #2 Skrevet 8. februar 2012 Gratulerer med straks ferdig utdanning. Statsvitenskap er jo bare herlig. Jeg er sosiolog selv og er forsker. Du kan jobbe med alt, egentlig.
Gjest mari kontrari Skrevet 8. februar 2012 #3 Skrevet 8. februar 2012 Jeg er ikke ferdig selv, men kjenner til to som er ferdige med henholdvis statsvitenskap og medievitenskap. Statsviteren har fått jobb som rådgiver i et kjent pr-byrå, medieviteren har ikke fått fast jobb enda, men har hatt vikariat blant annet med et eller annet i tv2, for nettsidene tror jeg. Førstemann har hatt endel verv, men kulturverv, ikke typisk statsviterverv. (Følger denne tråden for å se om det kommer noen tips for oss som ikke sikter på vit.ass., phd, etc.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå